Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp goudwindes gegrepen door een reiger?

Gepubliceerd: 23 mei 2020

398 keer bekeken
2 Goudwindes dood in een week. Heldere vijver, afgedekt met "betongaas" en fijnmazig net. Reiger in de buurt gesignaleerd. Overige vissen hebben geen huidafwijkingen, zwemmen gezond rond.
Lees verder...
Forumonderwerp apatische slome goudvissen

Gepubliceerd: 08 mei 2020

338 keer bekeken
Hallo
Lees verder...
Forumonderwerp vijver opstarten

Gepubliceerd: 29 apr 2020

422 keer bekeken
Goedendag ik ben nieuw hier en ik ben in bezit van een kleine tuin vijver met 4 goudvissen het type vijver is rond met een diameter van 160 cm en 40 cm diep en daaronder nog een stuk van 60 cm en 30 cm diep het betreft hier een voorgevormde vijver
Lees verder...
Forumonderwerp vijver net aangelegd en schoongemaakt

Gepubliceerd: 26 apr 2020

182 keer bekeken
Hallo allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp filter en pomp aanschaffen

Gepubliceerd: 23 jun 2019

106 keer bekeken
Hallo, Ik heb olangs een vijver 'aangelegd'. Een voorgevormde ubbink van 500 liter.
Lees verder...
Forumonderwerp sarassa vis

Gepubliceerd: 23 jun 2019

64 keer bekeken
ik heb nu al 2 keer sarassa vissen gekocht en de eerste overleefden de winter niet de 2e keer kregen ze vinrot dus de hele vijver behandeld met bactimon  goudwindes hebben het goed doorstaan
Lees verder...
Forumonderwerp vijver word 'groen' met uvc filter is dit een alg?

Gepubliceerd: 24 apr 2019

223 keer bekeken
Hallo, mensen Ik zal me even voorstellen, mijn naam is Mike en we hebben thuis een vijver.Ik zal even vertellen van hoe en wat.
Lees verder...
Forumonderwerp wat heeft mijn vis?

Gepubliceerd: 28 okt 2018

75 keer bekeken
Voor de tweede keer is een goudvis gestorven welke een groot deel van zijn schubben mistte tussen kieuwen en zijvin.Het lijkt net alsof er een hap tussenuit is genomen.(zie foto)Herkent iemand dit?
Lees verder...
Forumonderwerp rivierkreeft bestrijden

Gepubliceerd: 29 mei 2018

102 keer bekeken
Ha, Ik zit met het volgende:
Lees verder...
Forumonderwerp groene soep

Gepubliceerd: 12 mei 2018

205 keer bekeken
Hoi ik zoek dringend hulp. Wij hebben een vijver van +- 15 jaar (18,000l) met een moerasfilter en aan de andere kant een drukfilter die water naar de wortels van de planten aan de zijkant van de vijver voert.
Lees verder...
Forumonderwerp syberische steur springt 80 cm hoog !!

Gepubliceerd: 06 jul 2017

161 keer bekeken
Reeds in september 2015 had ik mijn 1ste reaktie en vraag hier gesteld en is nog op te zoeken in de historiek van dit form , maar onderwerp is gesloten
Lees verder...
Forumonderwerp reinigen vijversubstraat

Gepubliceerd: 15 mrt 2016

1,034 keer bekeken
Vanwege afgestorven algen is het vijversubstraat in mijn vijver sterk vervuild (zie foto). Ik wil het dus eerst reinigen vooraleer het water in orde te brengen. Echter, met een vijverstofzuiger is dat bijna niet doenbaar.
Lees verder...
Forumonderwerp vloeibare 100% natuur zuivere mest voor planten

Gepubliceerd: 01 jan 2016

7 keer bekeken
vloeibare 100% natuur zuivere mest op de verpakking staat 10ml per liter water eens per week ik wil dit gebruiken bij hydrocultuur eb en vloed systeem constant wat is nu de verhouding?
Lees verder...
Forumonderwerp siberische steur spring uit vijver en is ???

Gepubliceerd: 14 sep 2015

174 keer bekeken
hallo Ik heb een vijver van 4,5m2 inhoud 4000 liter met behoorlijk wat goudvissen en een paar koi's in. Heb verder wat waterlelies en wat zuurstofplantes, een waterval en de waterkwaliteit is (nu) okay. Ervoor had ik wel een probleem gehad nl.
Lees verder...
Forumonderwerp sarasa wordt aangevallen door shubunkins en windes

Gepubliceerd: 19 jul 2015

116 keer bekeken
Goedemiddag,
Lees verder...
Forumonderwerp vis gezien we weten niet wat voor soort

Gepubliceerd: 26 jun 2015

70 keer bekeken
We waren in de efteling en zagen grote vissen zwemmen, bijgevoegd een foto. We wisten niet wat voor soort. Ongeveer tussen de 50-80 cm met ogen aan de zijkant, en een gek bekkie. Wie kan ons helpen en weet welke soort dit is.
Lees verder...
Forumonderwerp vijver opstarten na medicijn gebruik

Gepubliceerd: 16 jun 2015

89 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp parasiet of wrat?

Gepubliceerd: 12 jun 2015

49 keer bekeken
Sinds enkele ca. 1 1/2 week zien wij deze plek op onze shubinkin in onze vijver van ca. 1000 liter. Hebben reeds esha 2000 gedurende 3 dagen in verhouding naar gelang vijverinhoud in water gedaan. Maar helaas geen resultaat....
Lees verder...
Forumonderwerp slijk in de vijver

Gepubliceerd: 22 apr 2015

265 keer bekeken
Hallo mijn naam is Carlo , en ik heb een vijver in mijn tuin die er sinds 2004 ligt. Nu heb ik al sinds vorig jaar een flinke laag slijk onderin de vijver liggen die waardoor telkens mijn pomp verstopt raakt.
Lees verder...
Forumonderwerp vissen met slijmbrok

Gepubliceerd: 30 mrt 2015

2 keer bekeken
Mijn vijvertje (0,5-1 m3) was vrijwel leegerooft door een reiger en een koppel ijsvogeltjes. Van mijn broer heb ik enkele weken geleden ca 15 Mona Lisas gekregen en uitgezet.
Lees verder...
Forumonderwerp dolomietsteen in vijver

Gepubliceerd: 26 feb 2015

6 keer bekeken
Heb een vijver ongeveer 10000l met daar aangesloten een filtergedeelte van 4000 l gevuld met lavasteen en beplanting.ik zou het bovenste laagje van die filter met dlomietsteen willen
Lees verder...
Forumonderwerp gedrag goudvis t.o. goudwinde

Gepubliceerd: 19 jun 2014

187 keer bekeken
Hallo, heb een kleine vijver met daarin meerdere goudwindes en 3 goudvissen en dit sinds een jaar of 3, dus redelijk volwassen vissen.
Lees verder...
Forumonderwerp dode shubunkins

Gepubliceerd: 16 jun 2014

70 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp zieke poes

Gepubliceerd: 25 jan 2014

8 keer bekeken
Ik zit met de handen in het haar. Mijn lieve kater die nooit iets mankeert is al ruim een maand ziek.Half december kreeg hij een spuitje antibiotica omwille van een abces. En thuis moest hij een pilletje
Lees verder...
Forumonderwerp welke vissen zijn dit ?

Gepubliceerd: 01 dec 2013

7 keer bekeken
Weet er zitten kardinaaltetra in maar de andere weet de naam niet en kan het nergens op internet vinden BVD
Lees verder...