Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp tropische en subtropische vissen buiten houden...

Gepubliceerd: 20 jun 2015

557 keer bekeken
Al aardig wat jaren hou ik elk jaar vanaf de lente t/m half oktober subtropische en tropische zoetwatervissen in buitenbakken. Gaat elk jaar goed. Ik hou ze buiten zonder verwarmingselement en zonder mechanische filtratie.
Lees verder...
Forumonderwerp zieke vis ??

Gepubliceerd: 21 feb 2014

7 keer bekeken
zag vanavond dat 1 van mijn danio`s heel rustig boven in de bak cirkels zat te zwemmen. sochtends zag ik nog niks.
Lees verder...
Forumonderwerp verzorging vleesetende planten

Gepubliceerd: 26 dec 2013

177 keer bekeken
Beste, Ik ben sinds begin september in het bezit van 2 vleesetende plantjes. Een Dionaea(vliegenvanger) en Sarracenia ( bekerplant ). Ze staan in 2 kleine potjes. Ik maak gebruik van de volgende verzorgingstips.
Lees verder...
Forumonderwerp hoornblad groeit niet

Gepubliceerd: 26 aug 2013

443 keer bekeken
De vijver is nu een aantal weken opgestart en de meeste waterplanten groeien goed. waterwaardes zijn GH 10 / PH 8 / KH 5.KH hoort ongeveer 7 te zijn ik weet het.
Lees verder...
Forumonderwerp nieuwe vissen in de vijver doen.

Gepubliceerd: 23 jul 2013

52 keer bekeken
Ik las op internet dat je nooit direct gekochte vissen in de vijver moet doen. Ik heb het stukje gekopieerd;
Lees verder...
Forumonderwerp nu in bloei

Gepubliceerd: 20 nov 2012

5 keer bekeken
1. Ascocentropsis Pusillum.
Lees verder...
Forumonderwerp info aquarium

Gepubliceerd: 21 okt 2012

3 keer bekeken
zoek info voor een aquarium. de aquariumbak (plus kap samen ) hoogte kan 47 cm hoogte, breedte 75 cm max en 37 cm diep max. i
Lees verder...
Forumonderwerp vijvervissen binnen overwinteren

Gepubliceerd: 09 okt 2012

40 keer bekeken
Ik ben van plan om onze 2 rode komeetstaarten van zo n 12 cm binnen te laten overwinteren.Dit omdat onze terasvijver maar 45 cm diep is en een inhoud van 365L.
Lees verder...
Forumonderwerp moerasvijver- goed bezig of niet?

Gepubliceerd: 17 aug 2012

380 keer bekeken
Na lang twijfelen heb ik gisteren mijn moerasvijvertje aangelegd. De folie leggen was een ramp, overal plooien maar goed, het ligt er : )
Lees verder...
Forumonderwerp waterschildpadden!

Gepubliceerd: 01 mrt 2012

3 keer bekeken
Ik heb edn vraag, mijn schildpadden zijn ongeveer 2 jaar en ongeveer 7 a 8 cm Ziten in een aquarium van 60.30.30 maar zijn ze niet te klein voor waterschildpddn?
Lees verder...
Forumonderwerp garnalen

Gepubliceerd: 14 feb 2012

2 keer bekeken
hallo ik heb een vraag mbt garnalenik heb sinds een half jaar nu ook een aquarium en heb heel veel nuttige info gehad van hier, maar nu mijn vraag
Lees verder...
Forumonderwerp het word kouder...

Gepubliceerd: 27 jan 2012

53 keer bekeken
Nu het kouder word en ik geen lichtslang meer kan kopen heb ik voor een 3 tal exoten 3 verlichtingarmaturen gekocht met daarin een 60 watt gloeilamp die enorm veel warmte afgeeft.
Lees verder...
Forumonderwerp substraat voor groene wand?

Gepubliceerd: 26 jan 2012

4 keer bekeken
Geen idee in welk subforum dit thuis hoort, dan maar algemeen ... Ik ben erg geinteresseerd geraakt in groene wanden/beplantingen van muren, maar kom niet erg ver met vinden van specifieke informatie.
Lees verder...
Forumonderwerp voedingsbodem of niet ?

Gepubliceerd: 20 sep 2011

4 keer bekeken
de 2de aqua. uitgekuist en wil hem nu opnieuw opstarten. er komen goudvissen in . Nu is mijn vraag moet ik wel of niet een voedingsbodem gebruiken ? Alvast bedankt,mvg Caroline
Lees verder...
Forumonderwerp proefstuk

Gepubliceerd: 14 sep 2011

2 keer bekeken
De onderstaande foto's tonen mijn allereerste creatie met tillandsia's en vriesea's waar ik 3 uur aan gewerkt heb het is een proefje voor ik aan de tillandsia boom ga werken.
Lees verder...
Forumonderwerp grote lisdodde in de vijver?

Gepubliceerd: 24 jun 2011

63 keer bekeken
Ik heb grote lisdodde gekregen van een vriend die ze in zijn natuurvijver had staan. Ikzelf heb een vijver van 80 cm diep en wou de lisdodde aanplanten in het moerasfilter, een bak met substraat waar water door
Lees verder...
Forumonderwerp dringend hulp voor ziek goudvisje

Gepubliceerd: 17 apr 2011

2 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp epicattleya

Gepubliceerd: 10 dec 2010

25 keer bekeken
mijn epicattleya plicaboa gaat dit jaar voor de derde keer bloeien.de scheut is beginnen vormen begin oktober. nu is hij 20 cm lang en zitten er knoppen in.
Lees verder...
Forumonderwerp opstart aqarium

Gepubliceerd: 26 sep 2010

1 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp graag wat raad/info aankoop aqarium juwel/ferplast

Gepubliceerd: 21 sep 2010

37 keer bekeken
Hallo, Ik ben van plan om over te gaan tot aankoop van aqarium. Nu is mijn keuze gevallen op 3 modellen,elke informatie is welkom zodat ik als leek er de beste uitkies. Zodus elke raad is welkom ! !
Lees verder...
Forumonderwerp waterschildpadden

Gepubliceerd: 19 sep 2010

2 keer bekeken
de winter doet zijn intreden , de nachten wachten worden stilaan kouder mogen de waterschildpadden tijdens de winter gewoon buiten blijven staan waar ze staan ook al vriest het -15 alvast bedankt
Lees verder...
Forumonderwerp help heb een gaatje in vijverfolie geknipt.

Gepubliceerd: 24 aug 2010

166 keer bekeken
Was even aan het snoeien in mijn vijver en knip klein gaatje in bovengedeelte van de vijver .Heb er nu snel een zware kei opgelegd.Schijnt tehelpen maar hoe te repareren.Zit zwaar vijverfolie in van 4jaar oud.Iemand TIP om dit goed dicht te maken.
Lees verder...
Forumonderwerp witte stip in de vijver

Gepubliceerd: 10 mei 2010

4 keer bekeken
hallo,ik heb sinds 6 dagen witte stip in de vijver, woensdag medicijn erin gedaan, dat moet 1 keer en dan eventueel na 7 dagen nog een keer.ik zie alleen nog helemaal geen verschil.
Lees verder...
Forumonderwerp clownvis

Gepubliceerd: 08 feb 2010

10 keer bekeken
Hallo, Ik zou graag een aquarium(pje) aanschaffen, nu ziet men vriendin dat wel zitten maar zou ze het wel liefts hebben met een clownvis (Nemo). Heeft iemand hier daar ervaring mee en enige tips ? Mvg,Kris
Lees verder...
Forumonderwerp luchtvochtigheid verhogende planten?

Gepubliceerd: 09 jan 2010

66 keer bekeken
Zijn er planten die bovengemiddeld goed zijn in het verhogen van de luchtvochtigheid? Of moet je dan vooral denken aan planten met grote bladeren die veel vocht verdampen? (dieffenbachia? monstera?)Alle tips zijn welkom!
Lees verder...
Stel een tuinvraag