Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp terraium met orchideeen .

Gepubliceerd: 13 aug 2015

18 keer bekeken
Hey Ik heb een aquarium (80à100 liter ) en ben op het idee gekomen om daar orchideeën in de houden , maar hoe begin je daaraan ?
Lees verder...
Forumonderwerp slijk in de vijver

Gepubliceerd: 22 apr 2015

265 keer bekeken
Hallo mijn naam is Carlo , en ik heb een vijver in mijn tuin die er sinds 2004 ligt. Nu heb ik al sinds vorig jaar een flinke laag slijk onderin de vijver liggen die waardoor telkens mijn pomp verstopt raakt.
Lees verder...
Forumonderwerp nieuw aquarium

Gepubliceerd: 28 sep 2014

2 keer bekeken
Ik sinds kort een 25liter aquarium alles er op er aan. Twee weken gewacht. Gooi er twee vissen in panda nog wat.(grond vissen) en ze gaan dood binnen 2 dagen.
Lees verder...
Forumonderwerp wit mist aquariu

Gepubliceerd: 22 apr 2014

6 keer bekeken
wie weet hoe ik het mist uit mijn bak kan krijgen.
Lees verder...
Forumonderwerp hoornblad groeit niet

Gepubliceerd: 26 aug 2013

443 keer bekeken
De vijver is nu een aantal weken opgestart en de meeste waterplanten groeien goed. waterwaardes zijn GH 10 / PH 8 / KH 5.KH hoort ongeveer 7 te zijn ik weet het.
Lees verder...
Forumonderwerp hoeveel vissen

Gepubliceerd: 14 jul 2013

888 keer bekeken
hallo ik zit een vraag hoeveel vissen mogen in vijver van 500 l met pomp en met UV Lamp 9 Wattmijn vijver is 3 weken aan pompen zonder vissen moet ik nog langer wachten voor ik vissen in doet in mij vijver
Lees verder...
Forumonderwerp aquarium 200 liter

Gepubliceerd: 24 mrt 2013

3 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp moerasvijver- goed bezig of niet?

Gepubliceerd: 17 aug 2012

381 keer bekeken
Na lang twijfelen heb ik gisteren mijn moerasvijvertje aangelegd. De folie leggen was een ramp, overal plooien maar goed, het ligt er : )
Lees verder...
Forumonderwerp welke vissen zet ik het best bij kardinaaltetra's

Gepubliceerd: 16 aug 2012

69 keer bekeken
beste, ik heb al een aantal weken een aquarium van 20 liter en hier zitten 6 kardinaaltetra's in. ik zou er nog een paar andere vissen aan willen toevoegen maar welke weet ik niet. welke vissen passen er het best bij kardinaaltetra's?
Lees verder...
Forumonderwerp nieuwe vijver vuil

Gepubliceerd: 14 jun 2012

10 keer bekeken
Ik heb zo'n 2 weken geleden mijn hele vijver helemaal schoongemaakt. Ik heb al het water en planten eruit gehaald en heb de vijver opnieuw gevuld. Ik heb er nieuwe planten in gedaan en heb de filter + uv lamp aangezet. Er zitten
Lees verder...
Forumonderwerp vijver opstartfase

Gepubliceerd: 30 mei 2012

6 keer bekeken
Ik heb afgelopen weekend de hele vijver (2600 liter) leeggehaald en opnieuw gevuld. Ik heb er nieuwe zuurstofplanten en een lelie in geplaatst en heb de filter + uv lamp aangezet. Ook heb ik Mineral Clay en GH-extra toegevoegd.
Lees verder...
Forumonderwerp nano aquarium: hoeveel vissen

Gepubliceerd: 15 mei 2012

171 keer bekeken
Ik wil graag een nano-aquarium van 30l. In een tuincentrum heb ik advies gevraagd over het aantal vissen. Samen kwamen we uit op 5 guppy's, een Betta, een modderkruipertje en een algenetertje. Het leek me toch wat veel, na alle
Lees verder...
Forumonderwerp uv lamp

Gepubliceerd: 17 apr 2012

3 keer bekeken
goede morgen
Lees verder...
Forumonderwerp vanalles

Gepubliceerd: 09 apr 2012

12 keer bekeken
Hey, Ik heb een aantal vraagjes over mijn vijver.Maar laten we eerst bij het begin beginnen.
Lees verder...
Forumonderwerp beginnende aquarium

Gepubliceerd: 25 jan 2012

2 keer bekeken
speel al een tijdje om een aquarium te maken/beginnen. zag vandaag een klein aquarium bij de blokker ( ongeveer 40 liter). klein pompje , wat verlichting ( als ik het goed zag) . is deze bak goed om te beginnen?
Lees verder...
Forumonderwerp dringend hulp voor ziek goudvisje

Gepubliceerd: 17 apr 2011

2 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp verdiepen van de vijver

Gepubliceerd: 17 jan 2011

169 keer bekeken
Hallo allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp beginners vis

Gepubliceerd: 06 jan 2011

4 keer bekeken
hallo, ik wil graag een visje kopen om te verzorgen(gewoon omdat ik dat leuk vind)maar ik zou graag weten welke soort het makkelijkst is om mee te beginnen.
Lees verder...
Forumonderwerp welke vijverpomp?

Gepubliceerd: 18 dec 2010

95 keer bekeken
Mijn pomp van de vijver is stuk en onherstelbaar. Was maar eentje uit de brico en nog onder garantie.
Lees verder...
Forumonderwerp epicattleya

Gepubliceerd: 10 dec 2010

25 keer bekeken
mijn epicattleya plicaboa gaat dit jaar voor de derde keer bloeien.de scheut is beginnen vormen begin oktober. nu is hij 20 cm lang en zitten er knoppen in.
Lees verder...
Forumonderwerp pomp/filter?

Gepubliceerd: 24 okt 2010

3 keer bekeken
Beste forumleden,
Lees verder...
Forumonderwerp vijver plan gaat dit werken en welke pomp

Gepubliceerd: 27 jul 2010

40 keer bekeken
Ik heb mijzelf even ingeschreven omdat wij een vijver willen gaan maken. Nou wil ik het graag gelijk vrij goed doen. Ik ben van plan er 1 pomp in te doen voor de waterval en planten filter.
Lees verder...
Forumonderwerp hoeveel vissen?

Gepubliceerd: 07 jul 2010

7 keer bekeken
Ik heb, een hele grote keramieken geglazuurde winterharde plantenbak inhoud zo'n 80 à 100 liter, 5 jaar geleden gevuld met substraat, leidingwater en een paar waterplanten waaronder een waterlelie,
Lees verder...
Forumonderwerp bodembedekking vijver

Gepubliceerd: 29 jun 2010

462 keer bekeken
Sinds het weekend heb ik een kleine voorgevormde vijver gekocht.Schoongemaakt, en gevuld, de vijver is 1.25 bij 90 en 45 cm diep.
Lees verder...
Forumonderwerp siervijver

Gepubliceerd: 16 jun 2010

3 keer bekeken
Een buurvrouw had problemen met haar goudvis (ruim 10cm groot); die bleek ziek te zijn. Ik heb de vis van haar overgenomen en ben hem aan het behandelen.
Lees verder...
Stel een tuinvraag