Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp boom op veengrond

Gepubliceerd: 24 mrt 2023

57 keer bekeken
Goedemorgen,
Lees verder...
Forumonderwerp blad courgette wordt geel

Gepubliceerd: 25 jun 2022

177 keer bekeken
Plant groeit goed rn geeft veel vruchten. Echter de onderste bladeren worden steeds geel. Waar komt dit door?
Lees verder...
Tuininformatie een groenblijvende haag met de taxus

Gepubliceerd: 23 jun 2022

22 keer bekeken
De Taxus is in steeds meer tuinen terug te vinden. Begrijpelijk, omdat deze haag bekend staat als zeer onderhoudsvriendelijk en hij u het gehele jaar een groenblijvende haag geeft. Hiermee kunt u de Taxus perfect gebruiken als erfafscheiding.
Lees verder...
Tuininformatie gras zaaien: hoe doe je dat?

Gepubliceerd: 14 apr 2022

75 keer bekeken
Gras zaaien is niet moeilijk, maar er zijn wel een aantal dingen waar je op moet letten. Zo moet je graszaad kiezen dat geschikt is voor de grond waarop je het wilt zaaien en moet je weten wanneer het de juiste tijd is om te zaaien.
Lees verder...
Tuininformatie do's en dont's voor het herfstklaar maken van je tuin

Gepubliceerd: 20 okt 2021

34 keer bekeken
De zomer is bijna voorbij en het seizoen van oranje bladeren, regen, warme chocomel en gezellige dagen staat weer voor de deur. Niet alleen jij moet je klaarmaken voor het nieuwe seizoen, maar ook je tuin.
Lees verder...
Forumonderwerp lavendel, plaag?

Gepubliceerd: 25 jun 2021

165 keer bekeken
Allemaal gekke stipjes op de lavendel.. Hoop dat iemand mij kan vertellen met welke plaag ik hier te maken heb en of het nog te verhelpen is. Hoop in ieder geval niet dat deze lavendel aan zijn eind is.
Lees verder...
Forumonderwerp strelitzia reginea heel slap

Gepubliceerd: 21 mei 2021

248 keer bekeken
Hallo allemaal!
Lees verder...
Forumonderwerp broodboom heeft hangende bladeren. wat kan de oorzaak zijn en wat is eraan te doen?

Gepubliceerd: 28 mrt 2021

514 keer bekeken
Sinds enkele weken hangt een groot deel van de bladeren van mijn broodboom slap en be
Lees verder...
Forumonderwerp bonte liguster met bladziekte

Gepubliceerd: 24 mrt 2021

132 keer bekeken
Deze struik, ik denk een bonte Liguster heeft op het oude blad en bladziekte. Zowel de boven- als onderkant van de bladeren zijn aangedaan. Het nieuwe frisgroene blad is nog vrij hiervan. Wat zou het kunnen zijn? Wat is een oplossing?
Lees verder...
Forumonderwerp bruin en aangevreten blad laurier

Gepubliceerd: 18 mrt 2021

1,041 keer bekeken
Sinds afgelopen nazomer vertoont de laurier in toenemende mate bruine vlekken op de bladeren en wordt een deel van de bladeren ook aangevreten.
Lees verder...
Forumonderwerp even voorstellen en een vraag over onze geliefde appelboom

Gepubliceerd: 24 dec 2020

93 keer bekeken
Hallo allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp gedestilleerd of gefiltered water voor calathea

Gepubliceerd: 18 jul 2020

511 keer bekeken
Ik heb een Calathea Medallion sinds vorig jaar. Ik ben oom eerlijk te zijn nooit goed met planten geweest, behalve orchideeen, dat was het enigste wat bij mij overleefde.
Lees verder...
Forumonderwerp glansmispel verplant, maar lijkt het moeilijk te hebben

Gepubliceerd: 03 mei 2020

372 keer bekeken
Hi allemaal! Eergisteren hebben we een 17-jarige glansmispel van iemand overgenomen en verplant. We zijn er ontzettend blij mee.
Lees verder...
Forumonderwerp rosa new dawn verschrompeld

Gepubliceerd: 11 apr 2020

76 keer bekeken
Ergens deze week is al het (net uitgelopen) blad van mijn Rosa New Dawn verschrompeld o
Lees verder...
Forumonderwerp alocasia

Gepubliceerd: 02 feb 2020

92 keer bekeken
Goedendag, mijn pas aangeschafte Alocasia (Olifantsoor) vertoont sommige bladeren die wat gelig worden. Ik benevel ze 2x per week en geef de plant niet al te veel water want natte voeten daar houdt hij niet van.
Lees verder...
Forumonderwerp pachira aquatica blad hangt

Gepubliceerd: 12 feb 2019

2,093 keer bekeken
Hoi iedereen,
Lees verder...
Forumonderwerp zijn mijn wortels aan het rotten?

Gepubliceerd: 10 jan 2019

152 keer bekeken
Hoi, ik heb vandaag een nieuwe monstera deliciosa gekocht alleen bij het verpotten zag ik dit bij mijn wortels en nu vraag ik me heel erg af of dit schadelijk is voor mijn plant.
Lees verder...
Forumonderwerp bladverlies bij bladbegonia's

Gepubliceerd: 17 okt 2018

673 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp naam plant

Gepubliceerd: 08 sep 2018

94 keer bekeken
Wat is de naam van dit plantje?
Lees verder...
Forumonderwerp extreme zomer en planten verzorgen....

Gepubliceerd: 29 jul 2018

206 keer bekeken
Ik ben eigenlijk wel wat verbaasd, dat niemand problemen lijkt te hebben om de planten in de tuin levend te houden.
Lees verder...
Forumonderwerp helleborus niger slappe bladstengels

Gepubliceerd: 24 jul 2018

1,500 keer bekeken
Ik heb 4 witte Helleborussen Niger in de tuin staan, afgelopen winter gepoot. De standplaats is eigenlijk niet goed voor in de zomer, omdat de zon er vanaf 13 uur pal op schijnt.
Lees verder...
Forumonderwerp aangetaste potgrond (monstera)

Gepubliceerd: 15 jul 2018

156 keer bekeken
Goedenavond,
Lees verder...
Forumonderwerp hedera hibernica met vlekken en gele bladeren

Gepubliceerd: 16 jun 2018

12,927 keer bekeken
Als onervaren tuinman ben ik onlangs begonnnen met het inrichten van onze achtertuin.
Lees verder...
Forumonderwerp vragen over bladluis

Gepubliceerd: 27 mei 2018

96 keer bekeken
Goedemorgen, Zo af en toe hebben we wel eens een plant of boom met luis in de tuin. Maar dit jaar zit er echt van alles onder de luis. De bamboe, kronkelwilg, bessenstruik etc.. Ik heb een aantal vragen:
Lees verder...
Forumonderwerp strelitzia reginae

Gepubliceerd: 07 apr 2018

9,690 keer bekeken
We hebben sinds 1,5 jaar deze Strelizia gekocht bij Hornbach. We kochten deze rond de winter en stond toen vol in bloei met bloemen. Richting de zomer kwamen we geen bloemen meer in. Wel bleven er telkens opnieuw nieuwe bladeren komen.
Lees verder...
Stel een tuinvraag