| Serissa
|
raymon88
:
12-01-2009 | Hallo
ik ben ongeveer een jaar bezig met bonsai als een hobby erbij ,ik heb al best veel gelezen erover. Ik heb als eerste een ficus retusa als boompje gehad daar heb ik een beetje ervaring mee opgedaan, daarna een ulmus parvifolia gehad daar kon ik al wat beter mee overweg maar ik had toch een ander soort in gedachte toen had ik laatst een serissa stond geen 2e naam bij als bonsai gekocht bij intratuin die was best duur 70 euro maar vond het geld waard, toen ik hem kocht was er niemand in de buurt die er wat meer over kon vertellen. Ik heb thuis wel het een en ander opgezocht over een serissa alleen ik weet niet welk soort het is een foetida schijnt te stinken en die van mij stinkt niet zover ik weet, een japonica is het denk ik ook niet want dit blad is kleiner dan die van de japonica. Hij is wel behoorlijk kaal het blad heeft ook zwarte puntjes enz, ik heb daar wel het een en ander over gelezen maar las op dit forum van sommige onderwerpen dat er best wel hansige tips worden gegeven, zou iemand die mij kennen geven a.u.b alvast bedankt
hier een foto

|
U kunt niet meer reageren op dit bericht
|
|
|