| Uitgraven eik en beuk
|
panda007
:
07-04-2009 | Hallo,
Ik heb in de tuin een eik en een beuk staan waar ik graag een bonsai van wil maken. Ik denk dat ik hier eigenlijk ongeveer een maand te laat mee ben, maar binnen een paar maanden verhuis ik, dus is het nu of nooit.
De eik heeft tegen de grond een stam van bijna 3cm doorsnede en is +/- 2,5m hoog.Hij heeft beginselen van knoppen, maar nog geen uitlopers.
De beuk heeft tegen de grond een stam van +/- 1cm doorsnede en is +/- 60cm hoog. Hij staat al in het blad.
Hoe kan ik deze twee bomen best uitgraven en planen?
Over de eik heb ik al gelezen: uitgraven, penwortel korter maken en in een grote pot zetten. Als hij in bloei staat, inkorten. Het jaar erna de wortels nog verkleinen en hem in een bonsai-pot zetten en nog terugsnoeien. Klopt dit?
Welk grondmengsel gebruik ik best voor beide bomen? Potgrond met fijn grind? En welke verhouding?
En zal de beuk nog verdikken in een grote pot of kan ik hem best nog ergens in de volle grond zetten?
Ook heb ik wat zaailingen van eik en beuk van twee jaar oud. Vorig jaar heb ik een deel in de volle grond gezet. Best terug in de volle grond steken tot ze de gewenste dikte hebben.
Alvast bedankt voor de reacties.
|
U kunt niet meer reageren op dit bericht
|
|
|