| Verpotten serissa
|
snekre
:
04-05-2009 | Goedendag,
Wegens enigszins tegenstrijdige informatie op verschillende sites zou ik graag mijn vraag betreffende de verpotting van mijn Serissa aan de gebruikers van het forum voorleggen.
Ik heb de bonsai inmiddels enkele maanden (sinds eind december) in mijn bezit, wat tot dusverre zonder problemen verlopen is. Volgens het bijgeleverde kaartje (de Serissa is aangeschaft bij een tuincentrum) moet de plant echter in het voorjaar verpot worden, nu is mijn vraag: hoe?
Zoals op de foto te zien is staat de bonsai nu nog in een normaal bakje, ik heb inmiddels een iets grotere aangeschaft echter zonder gat voor afwatering, is dit een probleem?
Daarnaast ben ik op verschillende sites informatie over wortelsnoeien tegengekomen, is dit daadwerkelijk nodig voor mijn Serissa?
Als grond heb ik overigens bonsaigrond aangeschaft, moet hier nog iets van mest aan worden toegevoegd voor de verpotting?
Als er antwoord gegeven kan worden op deze vragen, graag. Eventuele additionele informatie betreffende verpotting of Serissa in het algemeen is altijd welkom, ik ben slechts een beginner. :)

|
U kunt niet meer reageren op dit bericht
|
|
|