| Chamaecyparis dode takken
|
peterb79
:
02-07-2009 | Hoi!
ik heb sinds 2 maanden een chamaecyparis bonsai en de boom lijkt in de afgelopen 3 weken achteruit te gaan. 4 weken geleden heb ik de boom voor het eerst geplukt. Ik begreep dat je regelmatig moet plukken omdat de boom geen blad op verhoute takken maakt. Veel takken hebben nu bruine puntjes, maar dat is niet het grootste probleem.
Op de foto is goed te zien dat sommige takken bruin of grauw zijn en langzaam af sterven. De rest van de takken zijn mooi fris groen. De schade beperkt zich nu nog tot 2 takken waarvan 1 tak heel laag op de stam zit en er voor mijn gevoel toch af zou moeten om de stam beter tot zijn recht te laten komen. Maar als dit proces door zet dan heb ik toch een probleem.
Heeft iemand ervaring met deze boom? Heb je tips voor de standplaats? Ik lees en hoor tegengestelde meningen hierover. Ik had de boom de laatste twee weken in halfschaduw (alleen even avond zon) maar ik las gister dat de boom in de volle zon moet ook te voorkomen dat blad dood gaat. Ik heb de boom dan ook direct in de volle zon gezet. Verder laat ik de boom net niet uitdrogen en benevel ik elke dag.
Overigens vond ik de tak die nu echt slecht gaat er bij aanschaf al wat dof uit zien. Maar de laatste week gaat het echt snel achteruit.
Ik ben benieuwd naar jullie mening.
Gr.
Peter

|
U kunt niet meer reageren op dit bericht
|
|
|