| Wat te doen met mijn serissa foetida?
|
hannaonline
:
03-12-2009 | Hallo,
Ik heb nu ongeveer een jaar deze bonsai (gekocht in Duitsland). En hij begon als een mooi vol
boompje. Nu is hij zoals jullie kunnen zien heel wat minder geworden.
In de zomer heeft hij een paar dagen geen water gehad (de gene die hem verzorgde was eerder
weg dan wij terug waren dus heeft hij 2 of 3 dagen zonder water gestaan toen het zo warm was
in Nederland). Hierna werd hij weer wat geel. Hij begon het eindelijk weer wat beter te doen voor
we op vakantie gingen maar was dus weer terug bij af. De andere keren als het wat minder gign
ging het wel wat sneller beter maar deze keer niet. En sinds de verwarming aan is lijkt het nog
sneller achteruit te gaan. Hij kreeg bruine punten in zijn bladeren en de blaadjes lijken
uitgedroogd. Er komen nu wel weer kleine groene blaadjes aan, laatst waren er ook al nieuwe
blaadjes aangekomen maar een aantal zijn er ook al weer uitgedroogd. Dus ik ben bang dat dat
nu weer gebeurd.
Daarom vraag ik me af wat ik er mee moet doen. Ik had al gelezen dat je er een bakje onder kan
zetten met water er in zodat de lucht wat vochtiger word. Helpt dit ook werkelijk? En moet ik
hem terug snoeien? (zo ja, tot hoe ver?) Of moet ik hem eerst weer wat groener laten worden en
dan pas weer snoeien?
Groetjes en alvast bedankt!!!
Hanneke

|
U kunt niet meer reageren op dit bericht
|
|
|