Zou het niet beter zijn een scheiding op dit forum te maken voor bonsais voor buiten en binnen?
U kunt niet meer reageren op dit bericht
Reacties
Greenconnection:
24-10-2010
Tja.....en wat doen we dan met bonsai, die 's zomers buiten kunnen/mogen en toch in de winter naar binnen moeten?
Matthijskm:
24-10-2010
Niet zo handig,
Zoals greenconnections al zei.
Kevofski:
24-10-2010
Komaan jonges jullie weten wel wat ik bedoel. Er is een groot verschil tussen (sub)tropische of inheemse bonsais. Mijn zomereikje kan ik ook op mijn salontafel zetten, daar hoort hij niet thuis.
Maar ik ben steeds teleurgesteld in de topics.
-welke plant is dit
-help mijn bonsai verliest zijn bladeren.
Het gaat dan ook steeds over de zelfde soort IKEA-bonsai???????
Ik ga niet zeggen dat de mensen niet mogen geholpen worden, die planten verdienen even veel respect als eender welke bonsai.
Mijn interesse gaat vooral naar inheemse loofbomen, moest men daarom het forum kunnen scheiden zou men veel meer gerichte vragen/antwoorden kunnen krijgen/geven.
Greenconnection:
25-10-2010
Deze discussie is een paar maanden geleden ook al gevoerd en uitgelopen op een hoop voor en tegens.
Probleem is, dat de gemiddelde koper niet weet wat voor soort plant hij aanschaft en dat zal altijd de bottleneck blijven, ook in de keuze tropisch, inheems of sub-tropisch.
Webmaster:
26-10-2010
Op dit moment laten we het forum zoals het is. Het is natuurtijk altijd goed om over een jaartje een keer opnieuw te kijken naar eventuele aanpassingen.
Kevofski:
28-10-2010
Dit ging mij niet om het vervelend vinden van vragen over binnen bonsais, maar het scheiden om een betere indeling te hebben EN gerichtere antwoorden te kunnen geven. Ik lees elk bericht op dit forum, helaas heb ik geen ervaring met de tropische soorten en kan niet helpen.