| Ulmus (chinese iep) gaat dood!
|
denis t
:
28-09-2011 | Beste,
sinds 2 weken heb ik een bonsaiboompje van 6 jaar oud gekocht.
Het is een Ulmus (Chinese iep), zo zegt het internet.
Ik kocht het boompje voor op mijn kot, waar ik 5 dagen op 7 vertoef (het weekend ben ik weg).
Reeds na 2 weken is mijn boompje aan het afsterven: De blaadjes krullen, worden hard of hangen door.
Op het internet stond dat dit bonsaiboompje van veel zon houdt en daarom zette ik het ook constant voor het raam waar het 's middags van volle zon en veel warmte kon genieten. Het is mijn eerste boompje, dus het is nog zoeken met het bewateren. Ik weet dus niet of ik dit goed doe. Ik geef het boompje iedere dag ongeveer 50 - 60 ml water met een spuit. Ik heb ook vloeibare meststof van DCM gebruikt. Op de verpakking staat dat ik 5-10 ml meststof / liter water mag gebruiken. Ik had de verpakking niet grondig gelezen en ik ben er zeker van dat ik veel te veel meststof gebruikt heb...
Ik gaf mijn boompje de vrijdagavond extra water, maar wanneer ik zondagavond het boompje terugzag stond het heel droog.
Ik had het boompje beter in de schaduw gezet.
Nu ben ik hopeloos, want ik zie mijn bonsaiboompje afsterven en ik weet niet wat te doen.
Is het de combinatie van te veel zon, te weinig en plots te veel water én te veel meststof die ervoor zorgt dat het boompje afsterft?
Je ziet hier ook een foto van het bonsaiboompje.
Hopelijk kunnen jullie me helpen en is het boompje nog te redden...
Groetjes,
Denis

|
U kunt niet meer reageren op dit bericht
|
|
|