Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp philodendron xanadu

Gepubliceerd: 08 okt 2021

28 keer bekeken
Ik heb onlangs vanwege geel blad mijn beide Xanadu verpot. Helaas bleek dit niet de oplossing ( potgrond  bleef door bevochtigingsmiddel apparaat te nat) 
Lees verder...
Forumonderwerp veel gele bladeren aan kamerplanten

Gepubliceerd: 17 sep 2016

20 keer bekeken
Na vakantie en warm weer heeft 4 weken rolluiken in huis dicht gezeten dus was het vrij donker. Nu merk ik dat na rolluiken omhoog zijn er veel gele bladeren aan mijn kamerplanten zitten .
Lees verder...
Forumonderwerp herkennen paddestoelen

Gepubliceerd: 28 aug 2014

744 keer bekeken
Ik weet niets van paddestoelen. Kan iemand mij een goed boek aanbevelen, waarin de paddestoelen goed beschreven staan en gemakkelijk zijn op te zoeken?
Lees verder...
Forumonderwerp donker weelderig gras

Gepubliceerd: 04 apr 2013

5 keer bekeken
Goede dag,Na een tijd meegelezen te hebben toch aangemeld met een vraag.Mijn gras is vaak dor, maar begint nu ook donker groen te worden. Dit heb ik afgelopen zomer niet gezien.
Lees verder...
Forumonderwerp vermoedelijke ziektesoort bij en berk

Gepubliceerd: 27 sep 2012

105 keer bekeken
berkboom heeft van de zwarte punten en sommige zijn erg vochtig.weet iemand wat dat zou kunnen zijn en is het te verhelpen?
Lees verder...
Forumonderwerp bloemen van australie

Gepubliceerd: 23 jan 2012

5 keer bekeken
Welke 3 bloemen heb ik in Australië gefotografeerd. Heb al veel websites bezocht, maar de naam niet gevonden. Wie helpt mij?
Lees verder...
Forumonderwerp onze wilg staat er erg zielig bij

Gepubliceerd: 30 dec 2010

248 keer bekeken
Onze wilg heeft sinds kort allemaal gaten in de stam (zie onderstaande foto). Heeft iemand enig idee wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn en wat we eraan zouden kunnen
Lees verder...
Forumonderwerp wie weet hoe deze paddestoelen heten?

Gepubliceerd: 29 nov 2010

12 keer bekeken
Ik heb hier een paar paddestoelen waar ik de naam niet van weet. Ik ben helaas ook geen topfotograaf. Misschien dat ze niet goed te herkennen zijn. Ik hoop dat als ik later weer paddestoelen ga fotograveren het dan beter doe.
Lees verder...
Forumonderwerp hoe heet deze paddestoel?

Gepubliceerd: 25 nov 2010

8 keer bekeken
Kan ik ook hier terecht met foto's van paddestoelen die niet uit de tuin komen? Zo ja, dan heb ik hier 1 foto van een paddestoel waar ik de naam niet van weet. Ik heb nog meer foto's maar ik wou eerst even weten of het kan.
Lees verder...
Forumonderwerp paddestoeltjes

Gepubliceerd: 08 okt 2010

0 keer bekeken
welke paddestoelen zijn dit?
Lees verder...
Forumonderwerp trachycarpus princeps e.a. palmen met zijscheuten

Gepubliceerd: 24 sep 2010

1,510 keer bekeken
Een van 3 exemplaren Trachycarpus princeps groeit al enige tijd niet meer. Kort geleden heb ik de plant in de volle grond gezet.
Lees verder...
Forumonderwerp afsterven picea's

Gepubliceerd: 04 sep 2010

5 keer bekeken
Ik kan er nergens wat over terug vinden, maar in de buurt lijkt het wel of de Picea omo
Lees verder...
Forumonderwerp onbekende gigantische paddestoel in tuin

Gepubliceerd: 20 aug 2010

21 keer bekeken
Zo-even zaten we in de tuin een kopje koffie te drinken en plots valt ons oog op een enorme witte bol. Het leek op een stuk purschuim, wat nog goed zo had kunnen zijn, aangezien ik vorige week met purschuim bezig ben geweest.
Lees verder...
Forumonderwerp spar laat naalden vallen

Gepubliceerd: 23 jun 2010

2,133 keer bekeken
Mijn buren hebben een mooie oude spar in de tuin. Nu ineens laat hij zijn naalden vallen. Er zijn geen beestjes oid in te zien. De boom is een prominente blikvanger in de tuin en schermt de huizen aan de achterkant af.
Lees verder...
Forumonderwerp rare aangroei

Gepubliceerd: 20 apr 2010

8 keer bekeken
Heb een stam staan van een denneboom zeker al 10 jaar afgezaagd.
Lees verder...
Forumonderwerp nieuw gazon weggeregend?

Gepubliceerd: 04 jan 2010

68 keer bekeken
Ik heb vorig jaar mijn gazon vervangen. D.W.Z. ik heb mijn bestaande gazon omgespit, nieuwe bemeste aarde aangebracht (3m3). en vervolgens graszoden gelegd.
Lees verder...
Forumonderwerp boom: ceder omvallen

Gepubliceerd: 10 nov 2009

76 keer bekeken
Ik heb een Atlasceder van 10-15 meter hoog in mijn achtertuin staan. Nu lijkt het erop dat de wortels de schutting omhoog drukt aangezien er scheuren onstaan in de schutting.
Lees verder...
Forumonderwerp eigengemaakt tuinkasje

Gepubliceerd: 31 okt 2009

3 keer bekeken
Hoi, ik heb al eens wat foto's laten zien van de bouw van mijn tuinkasje, en staat hij inmiddels alweer een week of 2 op mijn plaats.
Lees verder...
Forumonderwerp paddestoelen op de wortels van struiken

Gepubliceerd: 30 okt 2009

87 keer bekeken
Sinds 3 jaar heb ik hier last van. Ik verwijder deze regelmatig. Daarmee beschadig je ook de planten. Je ziet ze op steeds meer plaatsen komen. Op de wortels, maar ook er omheen.
Lees verder...
Forumonderwerp ziekte fagus sylvatica

Gepubliceerd: 10 aug 2009

1,472 keer bekeken
2 jaren geleden is mijn tuin volledig heraangelegd.
Lees verder...
Forumonderwerp insecten nest?

Gepubliceerd: 03 aug 2009

1,635 keer bekeken
Vanmiddag vonden we deze bol (nest?) achter in de tuin aan een stam gekleefd. De buitenkant is hard, maar niet erg stevig, je prikt er zo door heen! Vooralsnog niets op internet kunnen vinden
Lees verder...
Forumonderwerp welke tropische boom is dit?

Gepubliceerd: 13 jul 2009

393 keer bekeken
heeft iemand een idee? Staan op een eiland vlak bij somalie.
Lees verder...
Forumonderwerp probleem met yucca, 1 stam al dood.

Gepubliceerd: 09 jan 2009

3,506 keer bekeken
Hallo allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp wie kent deze plant? ziek? + extra foto's

Gepubliceerd: 12 sep 2008

82 keer bekeken
Heb dit plantje gekregen, een paar maanden terug maar heb geen idee welke plant het is.Help ?
Lees verder...
Forumonderwerp paddestoelen in het gras/oorzaak?

Gepubliceerd: 18 jul 2008

8 keer bekeken
in ons gras zitten nadat we het hebben bemest en geverticuteerd en ingezaaid, ineens trosjes paddensteoelen. ze zijn puntig en lichtbruin in trosjes van 5 tot 20 stuks, doorsnede 10cm. na een paar dagen verrotten ze en vallen ze op de grond.
Lees verder...
Stel een tuinvraag