Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp radeloze kurk eik bezitster

Gepubliceerd: 18 jun 2019

28 keer bekeken
Help, ik heb sinds eind vorig jaar een kurk eik van 25j geknipt op bonsai van ong. 1m80. Prachtige boom in container. Alles verliep goed tot ik nu voorjaar besliste om hem in grotere container over te planten.
Lees verder...
Forumonderwerp welke bonsai-boom is hier gebruikt?

Gepubliceerd: 08 okt 2018

74 keer bekeken
Vrienden van ons kregen een (binnen)bloemstuk met deze bonsai-achtige (plant-struik-boom) er in. Weet iemand wat dit is? Bij voorbaat dank Bert en Janette
Lees verder...
Forumonderwerp cactus, lithops en bonsai. hai!

Gepubliceerd: 02 jul 2017

36 keer bekeken
Bij deze wat meer info over mij. Ik heb na een vraag gesteld te hebben meteen maar een account aangemaakt.
Lees verder...
Forumonderwerp oude berk bonsai

Gepubliceerd: 13 apr 2017

328 keer bekeken
Hoi uitjes , Heb een aantal maand geleden bij een vriend zijn tuin , een omgevallen berk verwijderd.
Lees verder...
Forumonderwerp verlies bladeren nieuwe ficus microcarpa ginseng

Gepubliceerd: 08 jan 2017

442 keer bekeken
Hallo iedereen Enkele dagen geleden kocht ik een bonsai van een 30cm hoog. Nu verliest hij erg veel bladeren. Wat is de oorzaak?
Lees verder...
Forumonderwerp bonsai ficus groeit alleen aan onderkant

Gepubliceerd: 27 okt 2016

146 keer bekeken
Goedemiddag,
Lees verder...
Forumonderwerp bonsai en de verzorging

Gepubliceerd: 03 jul 2016

93 keer bekeken
Hallo, ik heb een Bonsai gekregen. Sinds ik die heb, is er altijd iets mis. Hierbij een aantal vragen: Welk soort Bonsai is dit? Hoe moet ik die verzorgen? Wat zijn de aandachtspunten? Welk soort ziekte heeft het nu?
Lees verder...
Forumonderwerp ruwe berk uit zaailing 2008

Gepubliceerd: 02 mei 2016

75 keer bekeken
Dezelfde Ruwe Berk die ik hier 4 à 5 jaar terug ooit eens als kale stam plaatste (na 2 à 3 jaren vollegrond opkweek). Binnen nog eens een 5tal jaar zal dit een volwaardig bonsaiboompje zijn, mogelijks tentoonstellingswaardig.
Lees verder...
Forumonderwerp hoe begin ik aan een bonsai?

Gepubliceerd: 14 mrt 2016

55 keer bekeken
Kan je van elke boom een bonsai maken? Hoe begin ik aan een bonsai? Grts Wansh
Lees verder...
Forumonderwerp cactusgrond samenstellen

Gepubliceerd: 10 jan 2016

2,879 keer bekeken
Goedenavond,
Lees verder...
Forumonderwerp wie kan deze zaadjes aan een boom koppelen?

Gepubliceerd: 29 okt 2015

18 keer bekeken
Ik probeer nu al een aantal jaar te achterhalen welke naam er bij deze prachtige boomsoort hoort. Voor zo'n grote boom heeft hij behoorlijk kleine zaadjes (foto's inbegrepen). Alvast hartelijk bedankt!
Lees verder...
Forumonderwerp determineren

Gepubliceerd: 01 mei 2015

22 keer bekeken
Hallo iedereen!Kan er iemand me de juiste naam (soort) kunnen geven van deze bonsai boom (en ja ik weet dat deze bonsai boom echt slecht onderhouden is ) maar ik moet dringend de naam weten van die boompje
Lees verder...
Forumonderwerp welke soort bonsai is dit, enz.

Gepubliceerd: 23 mrt 2015

2 keer bekeken
hoi allemaal, ik heb voor mijn verjaardag een bonsai gekregen, en ik wil graag weten welke soort het is, en of ik hem kan verpotten in een grotere pot (ik wil hem groter laten groeien) groetjes
Lees verder...
Forumonderwerp wat voor soort is mijn allereerste bonsai boompje

Gepubliceerd: 03 jan 2015

22 keer bekeken
Hallo Ik heb deze bonsai boompjes vandaag gekochtIk ben benieuwd naar de naam van deze bonsaiAlvast bedankt GrAgnetha
Lees verder...
Forumonderwerp wat is nou de echte bonsai?

Gepubliceerd: 29 sep 2014

13 keer bekeken
Ik heb nu z'n 50 verschillende soorten gehoord maar wat behoord nu tot de echte bonsai en hoe kun je het krijgen?
Lees verder...
Forumonderwerp wat is er mis mee

Gepubliceerd: 28 sep 2014

9 keer bekeken
Hallo iedereen,
Lees verder...
Forumonderwerp leeftijd bonsai en is het wel een bonsai?

Gepubliceerd: 21 sep 2014

77 keer bekeken
Ik heb ongeveer 3 maand geleden een bonsai boom gekocht alleen weet ik niet hoe oud hij is en als het wel echt een bonsai is. Weten jullie misschien meer?Hij krijgt ook steeds witte bloempjes (Kleine stervormige).
Lees verder...
Forumonderwerp judasboom verplanten van pot naar volle grond?

Gepubliceerd: 21 mei 2014

208 keer bekeken
paar jaar geleden deze judasboom gekregen uit de volle grond en in de pot gezet. Zie bovenste foto. Ging paar jaar goed totdat hij vorig jaar dood leek. Ik flink gesnoeid en in de pot gelaten. Dit jaar
Lees verder...
Forumonderwerp verzorging

Gepubliceerd: 09 mei 2014

10 keer bekeken
Afgelopen zaterdag hebben wij een bonsaiboompje gekocht bij de Multimate. De beste meneer vertelde ons het volgende: 'In de zomer mag de bonsai buiten staan, maar zodra het rond de 2 graden is moet hij zeker naar
Lees verder...
Forumonderwerp binnenbonsai in cascade stijl

Gepubliceerd: 12 mrt 2014

7 keer bekeken
Ik wil graag een binnenbonsai kweken uit zaad of een jonge plant. Niet alle tropische boomsoorten lenen zich voor een cascade of semi cascade stijl. Graag wat ideeen en voorbeelden
Lees verder...
Forumonderwerp mijn bonsai carmona

Gepubliceerd: 10 feb 2014

17 keer bekeken
Heyy!Ik heb een bonsai carmona of terwijl de fukien thee. Ik heb deze al bijna een maand, en ik zit al tijden te worstelen met een vraag.Kun je je bonsai ook goed verzorgen zonder de mest?
Lees verder...
Forumonderwerp rode striem op stam

Gepubliceerd: 02 feb 2014

2 keer bekeken
Heyy!Ik hoop echt dat jullie me kunnen helpen. Ik heb voor mijn verjaardag een bonsai boompje gekregen, een Carmona. Dit was ongeveer een maand geleden.
Lees verder...
Forumonderwerp serissa

Gepubliceerd: 26 jan 2014

6 keer bekeken
Beste mensen,Ik heb hier een Serissa staan die de helft groen en de andere helft bruin blijft, er zouden ook mooie bloempjes , in de bloeitijd uiteraard, moeten
Lees verder...
Forumonderwerp oude beukenhaag van ruim 3 meter verplanten

Gepubliceerd: 07 jan 2014

8,653 keer bekeken
We willen een hele oude beukenhaag die goed groeit verplaatsen naar onze tuin. De haag gaat eruitgehaald worden met een shovel en we laten goed veel grond aan de kluit zitten. De
Lees verder...
Forumonderwerp kalanchoe wendy

Gepubliceerd: 05 jan 2014

65 keer bekeken
mijn allereerste wapenfeit(bonchikes niet meegerekend)de eerste die ik volledig zelf heb gekweekt en gevormd.ongeveer 2,5 jaar geleden gestektvoor eenieder zal het mischien nie byzonder zijn,maar ik heb deze dus
Lees verder...