Zoeken

Type Titel Inhoud
Tuininformatie leuke groene tips voor je smartphone!

Gepubliceerd: 16 okt 2023

11 keer bekeken
Nu de dagen weer donkerder en kouder worden, trekken we massaal naar binnen. Natuurlijk is het heerlijk om een avondje te cocoonen op de bank, maar vergeet ook niet om toch af en toe een lekkere frisse neus te halen.
Lees verder...
Forumonderwerp slaapboom

Gepubliceerd: 25 jul 2023

113 keer bekeken
Is dit een goed klimaat voor de slaapboom.en kan hij tegen de volle zon ?
Lees verder...
Forumonderwerp even voorstellen en een vraag over onze geliefde appelboom

Gepubliceerd: 24 dec 2020

93 keer bekeken
Hallo allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp korsthoutskoolzwam beuk buren

Gepubliceerd: 26 mei 2019

52 keer bekeken
Hallo, Ik heb recent ontdekt dat in de zeer grote beuk van de buren een zwart bubbelend geheel aan de voet van de boom zit. 
Lees verder...
Forumonderwerp even voorstellen..

Gepubliceerd: 21 jun 2018

8 keer bekeken
Hallo allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp jonge choisya verbleekt?

Gepubliceerd: 13 jun 2018

1,132 keer bekeken
Heya, Toen ik aan mijn tuin begon, was hij helemaal leeg. Ik mocht helemaal "from scratch" beginnen. Super spannend! Ik heb maar een bescheiden hoeveelheid ervaring met tuinieren.
Lees verder...
Forumonderwerp even voorstellen... terra nova

Gepubliceerd: 22 feb 2018

20 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Tuinevenementen groene route weekend: open je zintuigen

Gepubliceerd: 19 jul 2017

2 keer bekeken
Za en zo 12 en 13 augustus houden de deelnemers aan De Groene Route het vierde gezamelijke open tuinweekend. Het thema is : Open je zintuigen in het groen!Elke locatie besteedt op eigen wijze aandacht aan dit thema.
Lees verder...
Forumonderwerp is deze hortensia nog te redden?

Gepubliceerd: 27 jun 2017

543 keer bekeken
De paar Hortensia's in mijn tuin doen het best wel goed op deze na. Ik kwam er wel pas heel laat achter dat de stam helemaal onder de dopluizen bleek te zitten. Stam was bijna zwart van de dopluizen.
Lees verder...
Forumonderwerp groente tuintje welke plant heb ik hier

Gepubliceerd: 27 mei 2017

22 keer bekeken
Goedemorgen, Ik ben aan het uitzoeken wat er in mijn tuin staat. Weet iemand welke plant dit is op de foto?
Lees verder...
Forumonderwerp vreemde vogel

Gepubliceerd: 24 nov 2016

25 keer bekeken
Grote watervogel, donkere verenborst, kuifje op kop, sprekend een reiger, haalde veel groen uit mijn vijver, misschien dat er een kikker bij zat. Zag hem naderhand lopend op straat, mensen maakten foto's. Hij/zij was niet schuw.
Lees verder...
Forumonderwerp sparmannia africana, kamerlinde

Gepubliceerd: 08 nov 2016

97 keer bekeken
Eigenlijk wil ik de kamerlinde op stam gaan maken. Kan ik het onderste stuk stam onder de aarde doen?
Lees verder...
Forumonderwerp cymbidium in bloei

Gepubliceerd: 04 jan 2016

31 keer bekeken
uiteindelijk na 2 jaar (al mijn planten bloeien blijkbaar pas na 2 jaar) heeft mijn Cymbidium een bloemstengel. Een weekje op verlof geweest, verwarming uit en voila.
Lees verder...
Bedrijven veenboer tuinarchitectuur

Gepubliceerd: 11 aug 2015

0 keer bekeken
Bent u op zoek naar een tuinarchitect in de regio Utrecht? Of het nu om een stadstuin, daktuin, een grote tuin, een bedrijfstuin of om een openbare ruimte gaat; u bent bij Veenboer Tuinarchitectuur aan het juiste adres.
Lees verder...
Forumonderwerp pimpelmeesjes

Gepubliceerd: 24 mei 2015

1 keer bekeken
De strijd tegen de burenkatten is gestreden en gewonnen. Het nestje pimpelmeesjes zet zijn eerste sprong door het witte gat... De jonkies zijn aan het uitvliegen. Wat fantastisch toch. Gisteren 13.15 u is het eerste uitgevlogen.
Lees verder...
Forumonderwerp musella lasiocarpa, blijft achter in groei... dood

Gepubliceerd: 30 apr 2015

19 keer bekeken
Een cementkuip met een musella ladiocarpa. Alle stammen zijn even oud en zijn al met hun tweede blad begonnen. Alleen een stam was begonnen met een blad, maar dat blad stak net
Lees verder...
Forumonderwerp iets raar in de knop van orchidee update

Gepubliceerd: 28 apr 2015

45 keer bekeken
Mijn orchidee heeft knoppen die nog niet open zijn maar 1 knop is al van in het begin een beetje open en daarzit iets in heeft iemand een idee wat dat kan zijn?het is een soort wazig wit bolletje
Lees verder...
Forumonderwerp keiki of niet?

Gepubliceerd: 14 mrt 2015

8 keer bekeken
Beste mensen,Ik heb een vlinderorchidee en die krijgt een klein bolletje op zijn stengel. Weten jullie offer een Keiki is!Sibren
Lees verder...
Forumonderwerp kokos noot/zaad

Gepubliceerd: 23 feb 2015

4 keer bekeken
Beste allemaal, Ik ben nieuw op dit forum, ik zou erg blij zijn met jullie deskundig advies.
Lees verder...
Forumonderwerp roodbetonnen tuintegels tonen bizar patroon

Gepubliceerd: 25 okt 2014

8 keer bekeken
Een jaar gelden zijn in onze tuin nieuwe, roodbetonnen tuintegels gelegd. Na een half jaar ongeveer vertoonden deze een eigenaardig patroon/tekening (zie de aangehechte foto). Heeft iemand deze ervaring ook wel eens gehad en wat
Lees verder...
Forumonderwerp albizia julibrissin

Gepubliceerd: 04 aug 2014

4 keer bekeken
Op een Engels forum kwam iemand met de vraag wat er gebeurde wanneer ze deze fasciatie (zie foto) niet wegsnoeide. Volgens mij houdt een dergelijke tak dan alleen dit soort blad, maar is dat ook zo? Graag jullie mening.
Lees verder...
Forumonderwerp slakkenoogst

Gepubliceerd: 06 jul 2014

29 keer bekeken
In mijn tuin heerst een grote slakkenplaag.. de Hortensia Panniculata is behoorlijk aangevreten. Dagelijke én na regenbuien haal ik de huisjesslakken van de buxushagen waar ze zich verstoppen.
Lees verder...
Forumonderwerp bloei davidia involucrata (vaantjes/zakdoekenboom)

Gepubliceerd: 08 mei 2014

64 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp naam van deze plant/hesperis matronalis

Gepubliceerd: 05 apr 2014

0 keer bekeken
De knop gaat bijna open, maar wil het nu al weten :))
Lees verder...
Forumonderwerp dionaea muscipula

Gepubliceerd: 03 apr 2014

13 keer bekeken
Beste, Ik heb vorig jaar begin september een klein venusvliegenvanger plantje gekocht.
Lees verder...