Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp welke cactussen zijn dit?

Gepubliceerd: 29 mei 2017

1,179 keer bekeken
Vandaag voor het eerst bij kwekerij Cactusflower in Rumst geweest (is zeer de moeite waard). Ik heb een mooie selectie verzameld, maar ben volledig nieuw in de Cactus wereld, dus kan wel wat hulp gebruiken bij het determineren.
Lees verder...
Forumonderwerp cactus ziet geel/bruin? kan ik hem redden?

Gepubliceerd: 20 nov 2016

284 keer bekeken
Help! Deze cactus stond tijdens de zomer even buiten maar zag er plots geel/bruin uit. Ik had hem terug naar binnen gezet in de hoop dat hij zou herstellen. Normaal water gegeven, tijdig bemest,... maar hij lijkt zich niet te herstellen.
Lees verder...
Forumonderwerp informatie over de dragonfruit

Gepubliceerd: 06 mrt 2016

109 keer bekeken
Hallo, ik heb een vraag over de pitahaya/dragon fruit cactus. Ik vind deze vrucht erg lekker, maar hij is moeilijk te vinden om te kopen. Daarom leek het me een leuk projectje hem zelf te kweken.
Lees verder...
Forumonderwerp cactus zaden

Gepubliceerd: 28 feb 2016

11 keer bekeken
hallo, ik ben begonnen met cactus kweken ( zie vorige bericht ) en ik wil graag weten waar je ( volgens jou ) de beste zaden kan kopen/bestellen! groetjes Britt
Lees verder...
Forumonderwerp cactus kweken

Gepubliceerd: 28 feb 2016

5 keer bekeken
hallo, ik houd zelf erg van cactussen, het is mijn hobby geworden om ze te sparen! en ik ben nu begonnen met zelf cactussen kweken, ik heb zaden gekocht, 'cactusgrond' en een kweekkasje.
Lees verder...
Bedrijven cactuskopen

Gepubliceerd: 10 aug 2015

0 keer bekeken
Bij cactuskopen.nl vindt u de hoogste kwaliteit cactussen voor een uitzonderlijk lage prijs. De cactussen zijn op een verantwoorde manier gekweekt door een cactus kweker met meer dan vijftig jaar ervaring.
Lees verder...
Forumonderwerp cactus! tips?

Gepubliceerd: 29 dec 2013

2 keer bekeken
Hoi allemaal, Nog een plantje die ik heb gekregen, een hele schattige cactus. Graag tips over verzorging en grondmengsel. Bij voorbaat dank en groeten, Bajou
Lees verder...
Forumonderwerp voeding

Gepubliceerd: 31 aug 2012

81 keer bekeken
Morgen, 1 september : weer de ''r'' in de maand, stoppen met voeden van de cactussen en vetplanten? Hoelang mogen ze buiten blijven staan?
Lees verder...
Forumonderwerp onbekende planten!

Gepubliceerd: 13 mei 2012

22 keer bekeken
Hoi, Hier heb ik een scala voor mij althans aan planten Plant 1:
Lees verder...
Forumonderwerp verzorging mini-cactussen

Gepubliceerd: 09 mei 2012

28 keer bekeken
Goedendag! Ik heb van mijn geliefde twee minicactussen gekregen op een mooie dag in februari :) Een paar weken geleden heb ik er zelf nog een derde bij gekocht omdat ik ze heel leuk vind.
Lees verder...
Forumonderwerp herkenning cactussen

Gepubliceerd: 28 mrt 2011

49 keer bekeken
hallo, ik ben pas nieuw hier en heb gezien dat als je een topic plaatst er direct reactie op komt dus zou ik willen weten welke cactussen dit zijn; heb ook nog een lobivia en een astrophytum maar die willen niet bloeien;
Lees verder...
Forumonderwerp zuilcactussen

Gepubliceerd: 19 jan 2011

25 keer bekeken
HOI : Ik heb 2 zuilcactussen gekocht maar door de drukte vergeten te vragen naar de namen. Een heeft 6 ribben en een 8 ribben . De doorntjes zijn max. ong. 1 cm. Ik probeer foto,s toe te voegen als het lukt. Wie kan mij helpen aan de namen. BVD.
Lees verder...
Forumonderwerp exoten playa del ingles (gc)

Gepubliceerd: 10 nov 2010

3 keer bekeken
Afgelopen 2 weken verbleef ik op Playa del Inglés, natuurlijk heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt om enkele foto's te maken van de exoten op dit relatief warme eiland.
Lees verder...
Forumonderwerp welke agavesoort kan dit zijn?

Gepubliceerd: 22 jul 2010

112 keer bekeken
Dit is een Agavesoort, dat kan niet missen. Ik heb echter geen idee welke?
Lees verder...
Forumonderwerp cactus op weg naar breken

Gepubliceerd: 08 jul 2010

159 keer bekeken
Hallo mensen met de groene vingers,
Lees verder...
Forumonderwerp pokon

Gepubliceerd: 09 mei 2010

0 keer bekeken
ik heb begrepen dat het belangrijk kan zijn om de juiste pokon aan een plant te geven.
Lees verder...
Forumonderwerp cactus in bloei

Gepubliceerd: 08 jul 2009

46 keer bekeken
Een paar dagen geleden vroeg ik mbv een foto of dat er een bloem in opkomst was of dat het een misvormde schijf was. Zie hier voor het antwoord.
Lees verder...
Forumonderwerp gezocht

Gepubliceerd: 08 jun 2009

1 keer bekeken
Ik ben een beginnende kweker en ben nu bezig met echiveria en stapelia op te kweken. maar ik zou graag meer cactus en vetplant soorten willen kweken.
Lees verder...
Forumonderwerp agave en cactus planten hoe?

Gepubliceerd: 19 mrt 2009

38 keer bekeken
Hallo, ik heb enkele agave's en schijfcactussen gekocht die ik zou willen planten in volle grond.kan er iemand vertellen hoe ik dit best doe en welke grond ik moet gebruiken.groetjes
Lees verder...
Forumonderwerp cactus?

Gepubliceerd: 11 mrt 2009

2 keer bekeken
hallo, ik heb zonet een cactus gekocht weet niet welke soort het is en of er bloemen aankomen weet iemand dat mij te zeggen of verdere informatie te geven mvg gilles
Lees verder...
Forumonderwerp welke cactussen?

Gepubliceerd: 11 mrt 2009

4 keer bekeken
ik heb vandaag 2 cactusjes gekregen, kan iemand mij vertellen welke? Hoelang leven ze? Groeien ze goed? Hoeveel water moet ik ze geven?
Lees verder...
Forumonderwerp welke cactus heb ik ?

Gepubliceerd: 19 jan 2009

971 keer bekeken
welke cactus heb ik en hoe verzorg ik hem het best.?file://localhost/G:/DCIM/100OLYMP/P1010005.JPGik denk een echinopsisgr.yories
Lees verder...
Forumonderwerp kweken van een cactus

Gepubliceerd: 05 mei 2008

4 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp deze tijd cactus kweken

Gepubliceerd: 04 nov 2007

0 keer bekeken
Hallo,Kan ik nu nog een cactus opkweken uit zaad ?Het liefst zou ik het gewoon voor het raam kweken maar kan dat nog wel met zo weinig zon. Of MOET ik echt een tl lampje erboven hangen ?
Lees verder...
Forumonderwerp enkele foto's van een beginnend exoot..

Gepubliceerd: 06 jun 2007

1 keer bekeken
Trachycarpus fortunei: geplant op 01/04/07
Lees verder...
Stel een tuinvraag