Zoeken

Type Titel Inhoud
Tuininformatie zo laat je eucalyptus uit stekken groeien

Gepubliceerd: 01 feb 2024

10 keer bekeken
Het kweken van eucalyptus uit stekken kan een lonende en kosteneffectieve manier zijn om deze prachtige bomen aan je tuin toe te voegen.
Lees verder...
Forumonderwerp wat voor grond kan ik het beste gebruiken voor het oppotten van mijn stekken.

Gepubliceerd: 20 okt 2023

25 keer bekeken
Goedenavond,
Lees verder...
Forumonderwerp stekken christendoorn

Gepubliceerd: 16 okt 2023

12 keer bekeken
Stekken zonder wortel in de grond geplant en water gegeven. Nu zie ik dat het blad gaat verkleuren. Is dat erg?
Lees verder...
Forumonderwerp van deze plant stekken !!

Gepubliceerd: 26 aug 2023

30 keer bekeken
Ik zou graag van deze plant(zie foto) willen stekken. Kan dat en hoe doe je dat. Met vriendelijke groet, Johan 3
Lees verder...
Forumonderwerp spirea billardii

Gepubliceerd: 25 jun 2023

37 keer bekeken
Ik heb in september/oktober goed gewortelde stekken van de Spirea billardii geplant die nu zo'n 60cm hoog zijn. Ik zie tot nu toe nog geen bloemknoppen verschijnen . Als ik het Google lees ik dat de bloemen bloeien tussen juli en september.
Lees verder...
Forumonderwerp dit lijkt een palm, wat is het?

Gepubliceerd: 21 jun 2023

36 keer bekeken
Hallo iedereen,
Lees verder...
Forumonderwerp cactus

Gepubliceerd: 14 jun 2023

44 keer bekeken
Hallo, mijn cactus is aan de onderkant van de stam slap geworden. Weet iemand hoe dit komt. 
Lees verder...
Forumonderwerp lavendel stekken

Gepubliceerd: 07 apr 2023

37 keer bekeken
Ik heb topjes van de lavendel geknipt, de onderste blaadjes eraf gehaald en het steeltje schuin geknipt. Daarna meteen in de grond gezet buiten.
Lees verder...
Forumonderwerp potroos

Gepubliceerd: 21 feb 2023

112 keer bekeken
Ik heb potrozen gekocht van 25 cm hoog kan ik ze nu in de volle grond zetten of is dat nog te vroeg?
Lees verder...
Forumonderwerp snoei begonia mansoniana

Gepubliceerd: 30 dec 2022

31 keer bekeken
Dag, mensen. Kan ik deze monsterlijk groot geworden plant rigoreus de dikke zijtakken snoeien?
Lees verder...
Forumonderwerp wie kent deze plant

Gepubliceerd: 18 nov 2022

38 keer bekeken
Deze plant staat sedert ongeveer een maand in bloei. Het is nu een struik van 2 m. Kan je hem stekken en hoe?
Lees verder...
Forumonderwerp spiraea x billiardii

Gepubliceerd: 13 nov 2022

21 keer bekeken
Ik heb stekken gemaakt van de Spiraea x billiardii die goed geworteld zijn en groeien a
Lees verder...
Forumonderwerp grote begonia opsplitsen in meerdere stekken?

Gepubliceerd: 14 okt 2022

60 keer bekeken
Dag allemaal,
Lees verder...
Tuininformatie tips voor het inrichten van je tuin

Gepubliceerd: 04 okt 2022

19 keer bekeken
Wanneer je een huis hebt gehuurd, dan wil je natuurlijk wel dat het volledig naar eigen smaak wordt ingericht. Het is namelijk toch de plek waar je dagelijks verblijft. Dat geldt niet alleen voor in huis, maar natuurlijk ook voor buitenshuis.
Lees verder...
Forumonderwerp mandarijnplant

Gepubliceerd: 10 sep 2022

29 keer bekeken
Dit mandarijnplantje heb ik opgekweekt uit een pit. Ze is nu 50 cm hoog. Mijn vraag is of ze moet worden getopt waardoor de plant steviger wordt en misschien gaat vertakken?  Hoor graag jullie advies.
Lees verder...
Forumonderwerp wilg nog te verplaatsen of niet...?

Gepubliceerd: 30 jul 2022

69 keer bekeken
Goedenavond, Wilde graag hier eens informeren of iemand mij kan vertellen of deze wilg nog te verplaatsen is. (Misschien wel kostenindicatie erbij)
Lees verder...
Forumonderwerp bladstek agave

Gepubliceerd: 13 jul 2022

23 keer bekeken
Is het mogelijk om deze agave te stekken via bladstek?
Lees verder...
Forumonderwerp madagascar jewel (euphorbia leuconeura) stekken

Gepubliceerd: 26 apr 2022

521 keer bekeken
Hoop dat iemand mijn vraag kan beantwoorden, ben wezen zoeken op het internet maar kan specifiek hier niets over vinden. Het gaat om het volgende:
Lees verder...
Forumonderwerp slangenden apenstaartboom enz

Gepubliceerd: 16 apr 2022

66 keer bekeken
‽Bij buren verder op staat een mega slangenden en ik ben een echte liefhebber van die soort. Nou gaat die boom er binnenkort uit, hij is te groot geworden en ze willen wat nieuws
Lees verder...
Forumonderwerp hi! ook nieuw binnen geklikt ;)

Gepubliceerd: 16 apr 2022

22 keer bekeken
Hoi allemaal Ik ben een 33jr (jonge?) vrouw die heel erg van de natuur houd. En ik ben voorstander van een tuin die helpend is voor vlinders, bijen, lieveheersbeestjes enz!
Lees verder...
Forumonderwerp stekjes

Gepubliceerd: 24 mrt 2022

58 keer bekeken
Ik ben Gerda en ben gek op stekjes. Maar soms weet ik de naam niet.
Lees verder...
Forumonderwerp holpijp riet

Gepubliceerd: 23 feb 2022

77 keer bekeken
Hi, Ik heb van een bouw terrein 4 plantjes van holpijp riet gered. Ook omdat dit past in mijn aan te leggen tuin met Japanse kenmerken. 
Lees verder...
Forumonderwerp kamerplant hanger

Gepubliceerd: 27 dec 2021

44 keer bekeken
Welke kamerplant is dit? Heel goed te stekken, je hoeft ze maar in de grond te zetten en ze doen t. Geen bloemen ooit gezien, zei de eigenaar.
Lees verder...
Forumonderwerp auraucaria wordt te groot

Gepubliceerd: 16 dec 2021

93 keer bekeken
Hallo, Ik ben een jaar of 10 in het bezit van een Kamerden. Hij was nog maar een baby toen ik hem kocht: drie stekken in een potje. Elk jaar kwam er een etage bij en hij was de trots van elk kerstfeest.
Lees verder...
Forumonderwerp sphagnum verwijderen bij oppotten?

Gepubliceerd: 04 aug 2021

36 keer bekeken
Ik ben een Monstera aan het stekken in sphagnum.Op YT zie ik dat mensen het spagnum nauwgezet met een pincet verwijderen als ze de stek in (pot)grond gaan zetten.
Lees verder...
Stel een tuinvraag