Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp help mij met mijn binnenplanten

Gepubliceerd: 19 nov 2020

62 keer bekeken
Hallo, hoe graag ik kamerplanten in huis heb, helaas ben ik geen talent. Ik ben de klimop een aantal weken vergeten te wateren waardoor hij uitgedroogd is. De bladeren zijn verschrompeld maar zitten wel nog vast.
Lees verder...
Forumonderwerp graag hulp bij deze opuntia microdasys!

Gepubliceerd: 18 sep 2020

100 keer bekeken
Hallo beste mensen,
Lees verder...
Forumonderwerp vlekken en slap hangende cactus

Gepubliceerd: 19 jul 2020

286 keer bekeken
Hallo iedereen! Ik heb deze plant proberen redden van de vuilnisbak, hij heeft het een hele tijd goed gedaan maar nu gaat hij slap hangen en krijg ik hem niet meer recht. Hebben jullie een idee hoe dat komt en hoe ik dit oplos? 
Lees verder...
Forumonderwerp is deze opuntia? te redden?

Gepubliceerd: 08 jun 2020

186 keer bekeken
Goedemiddag allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp groei opuntia

Gepubliceerd: 01 mei 2019

91 keer bekeken
Mijn Opuntia lijkt zich redelijk goed in zijn sas te voelen. Tweetal jaar geleden gekocht als klein cactusje met een “schijf” met daarbovenop twee kleine schijven.
Lees verder...
Forumonderwerp cactus rimpelt

Gepubliceerd: 28 jul 2018

572 keer bekeken
Over het algemeen gaan alle cactussen hier in huis goed, alleen deze cactus doet het niet zo goed en ik vraag me af wat ik fout doe.
Lees verder...
Forumonderwerp welke cactus is dit en wat gaat hier fout?

Gepubliceerd: 04 jun 2018

882 keer bekeken
Hoi,  Ik ben nieuw op dit forum. Ik zocht een plek om mijn vraag te stellen over onze cactus. We hebben een Vijfcactus (zie foto) zonder stekels. Geen idee wat de exacte naam is?
Lees verder...
Forumonderwerp cactus, lithops en bonsai. hai!

Gepubliceerd: 02 jul 2017

36 keer bekeken
Bij deze wat meer info over mij. Ik heb na een vraag gesteld te hebben meteen maar een account aangemaakt.
Lees verder...
Forumonderwerp opuntia ziek?

Gepubliceerd: 02 jul 2017

102 keer bekeken
Ik heb net een Optunia gekocht. Dit is mijn eerste cactus. Nu ik thuis kom zie ik een gelige vlek zitten op schijf 1. De andere schijf heeft deze verkleuring ook een beetje rond om de 'stekel rondjes' bovenop. 
Lees verder...
Forumonderwerp weet iemand hoe deze cactussen heten?

Gepubliceerd: 26 jan 2017

22 keer bekeken
Hallo, Ik zou graag willen weten hoe deze 2 cactussen heten.
Lees verder...
Forumonderwerp opuntia cactus

Gepubliceerd: 25 okt 2016

47 keer bekeken
Hallo, Bij het kopen van schildpaddenvoer heb ik ook een deel van een opuntia cactus plant meegekregen. Ik ben ermee bekend dat deze aan de schildpadden kan worden gevoerd.
Lees verder...
Forumonderwerp identificatie kamerplanten

Gepubliceerd: 02 apr 2016

19 keer bekeken
Hallo daar ben ik weer. Zou iemand mij kunnen helpen met de namen van de volgende planten? Plant 1:
Lees verder...
Forumonderwerp welke soorten cactussen zijn dit ?

Gepubliceerd: 28 mrt 2016

478 keer bekeken
Ik heb een aantal cactussen en ik zou daar graag de naam van willen weten. Misschien kan iemand mij helpen? Kunt u ook nog wat over de conditie vertellen van mijn cactussen? de meeste heb ik nu een jaar. Alvast bedankt ! :) 1:
Lees verder...
Forumonderwerp wat voor planten zijn dit?

Gepubliceerd: 13 jun 2015

12 keer bekeken
Ik doe een onderzoek over exotische planten in de westerse cultuur. Hierbij heb ik jullie hulp nodig! Weten jullie wat voor planten dit zijn? Waar ze vandaan komen? Heeft u deze plant thuis? Vanwaar de aanschaf? :) Alvast bedankt.
Lees verder...
Forumonderwerp welke cactus is dit?

Gepubliceerd: 07 apr 2015

182 keer bekeken
Heb van een vriend een cactus overgenomen die hem wilde wegdoen en nu vraag ik mij af welke cactus dit is en hoeveel water ik hem moet geven. Heb hem al een tijdje geen water gegeven maar nu beginnen de bladeren te
Lees verder...
Forumonderwerp eve's pin cactus bladeren/stekels sterven af

Gepubliceerd: 01 dec 2014

49 keer bekeken
Mijn Eve's Pin cactus (Austrocylindropuntia subulata) groeit iedere keer prima, maar ineens worden de stekels bruin en sterven ze af.
Lees verder...
Forumonderwerp soort & bloei opuntia ?

Gepubliceerd: 24 sep 2014

7 keer bekeken
ik heb eigenlijk een aantal vragen. namelijk: 1. wat zijn de namen van deze 2 jongens ?
Lees verder...
Forumonderwerp help, gaat mijn cactus dood??

Gepubliceerd: 22 mrt 2013

26 keer bekeken
ik heb deze al zeker 15 jaar; ooit eens gekocht toen hij 10cm was. geen idee hoe het heet (als iemand het weet zou dat ook leuk zijn) maar ik ben hem altijd blijven verzorgen en nu is die hoger dan 1m.
Lees verder...
Forumonderwerp cactus welke is dit?

Gepubliceerd: 22 aug 2012

3 keer bekeken
Hallo, Ik kreeg van een meester omdat hij zei ik heb nog een plant voor je.Deze Cactus die ik heb gekregen, is voor hem weet een opuntia maar ik weet bij mijn god niet welke!
Lees verder...
Forumonderwerp hylocereus undatus kweken

Gepubliceerd: 14 jul 2012

87 keer bekeken
Hallo, op de site van dutch pitahaya zie ik jonge Cactussen staan van het type: hylocereus undatus. Ik weet dat deze cactus in de wolsmond Pitahaya wordt genoemd.of te wel: Drakenvrucht.
Lees verder...
Forumonderwerp onbekende planten!

Gepubliceerd: 13 mei 2012

22 keer bekeken
Hoi, Hier heb ik een scala voor mij althans aan planten Plant 1:
Lees verder...
Forumonderwerp asplenium australascium vermeerderen

Gepubliceerd: 11 feb 2012

38 keer bekeken
Hallo Tuinfanaten!. Ik heb een vraag. Op school hebben wij een Nestvaren ook wel vogelnestvaren genoemd staan.
Lees verder...
Forumonderwerp opuntia humifusa/winterharde schijf cactus

Gepubliceerd: 28 feb 2011

5 keer bekeken
Ik ben opzoek naar een stek van de opuntia humifusa/winterharde schijf cactus. Weet iemand hoe ik daar aan kan komen?
Lees verder...
Forumonderwerp welk plantje is dit?

Gepubliceerd: 30 jun 2010

0 keer bekeken
hallo, kan iemand mij de naam hiervan gevenheb het meegebracht uit tunesiegroetjes
Lees verder...
Forumonderwerp wie kan mij hieraan helpen??

Gepubliceerd: 24 mrt 2010

3 keer bekeken
Beste exoten gekken! :P Ik ben al een lange tijd opzoek naar winterharde cactussen, zoals opuntia macrorhiza etc.
Lees verder...