Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp droge bruine vlekken op cactus

Gepubliceerd: 05 sep 2022

149 keer bekeken
Help mijn mooie grote cactus vertoont ineens bruine plekken. Is hier nog iets aan te doen?
Lees verder...
Forumonderwerp advies bruine vlekken op cactus

Gepubliceerd: 26 jun 2021

63 keer bekeken
Hi, weet iemand welk probleem dit is en hoe ik het kan verhelpen? Dank! 
Lees verder...
Forumonderwerp help mij met mijn binnenplanten

Gepubliceerd: 19 nov 2020

62 keer bekeken
Hallo, hoe graag ik kamerplanten in huis heb, helaas ben ik geen talent. Ik ben de klimop een aantal weken vergeten te wateren waardoor hij uitgedroogd is. De bladeren zijn verschrompeld maar zitten wel nog vast.
Lees verder...
Forumonderwerp vlekken en slap hangende cactus

Gepubliceerd: 19 jul 2020

286 keer bekeken
Hallo iedereen! Ik heb deze plant proberen redden van de vuilnisbak, hij heeft het een hele tijd goed gedaan maar nu gaat hij slap hangen en krijg ik hem niet meer recht. Hebben jullie een idee hoe dat komt en hoe ik dit oplos? 
Lees verder...
Forumonderwerp cactus reddingsoperatie 2

Gepubliceerd: 19 aug 2019

33 keer bekeken
Dag allen, Deze cactus komt eveneens van bij de oude man wiens serre het begeven heeft. Ook deze vertoont wel wat 'sporen' en enkele armen gaan ook scheef hangen.
Lees verder...
Forumonderwerp kan iemand mij helpen?

Gepubliceerd: 03 mrt 2019

115 keer bekeken
Cactus staat altijd al op dezelfde plek (2,5 jaar), zelfde pot, grond ziet er goed uit, 1x per maand water, niet in rechtstreeks zonlicht, ineens heeft hij gele/zwarte vlekken op de bovenste uiteindes (zie foto's) iemand een idee hoe dit kan komen
Lees verder...
Forumonderwerp wat is dit witte op mijn cactus?

Gepubliceerd: 17 jan 2019

458 keer bekeken
Sinds een paar maanden zitten er witte vlekken op mijn cactus. Weet iemand wat dit is en wat ik eraan kan doen?
Lees verder...
Forumonderwerp bruine plekken op cactus (euphorbia)

Gepubliceerd: 09 nov 2018

1,560 keer bekeken
Sinds kort komen er bruine vlekken op, die zich uitbreiden. De laatste tijd heeft hij geen water gekregen. Door de laagstaande zon, krijgt hij wel minder licht dan ervoor. Onlangs is er een soortgelijke kapot gegaan, dus ik maak me toch zorgen.
Lees verder...
Forumonderwerp help mijn cactus

Gepubliceerd: 02 nov 2018

305 keer bekeken
Mijn cactus krijgt opeens allemaal witte vlekken. Ook zijn de onderste 2 bladeren heel veel lichter geworden. Je kan de vlekken er af vegen. Weet iemand wat dit is en wat ik er aan kan doen?
Lees verder...
Forumonderwerp plekken op "koning van de nacht" cactus

Gepubliceerd: 15 okt 2018

340 keer bekeken
Hallo allemaal, Ik ben een beginnende hobby cactus houder. En een in mijn mening erg mooie selenicereus grandiflorus vertoond wat vreemde plekken op de stengels.
Lees verder...
Forumonderwerp cactus witte vlekken

Gepubliceerd: 19 aug 2018

1,106 keer bekeken
Hallo, Een tijdje geleden hebben we deze cactus gekocht. De witte vlekken waren eerst minder en ik vroeg me af of dit al was bij de aankoop.Nu merk ik dat het steeds meer wordt en ook aan de achterkant komt.
Lees verder...
Forumonderwerp een paar vragen over mijn plantjes

Gepubliceerd: 10 jun 2017

180 keer bekeken
Hoi! Ik heb een aantal cactussen en succulenten alleen weet ik niet veel van de verzorging van deze planten af. Ik verwijder altijd de verdorde bladeren en er vielen mij zo juist wat dingen op.
Lees verder...
Forumonderwerp vlekken op cactus

Gepubliceerd: 02 mei 2017

329 keer bekeken
Sinds enkele weken vertoont mijn cactus rare plekken waarvan ik niet weet waar het vandaan komt. Is het een schimmel of te droog in de winter. Staat zomer en winter in verwarmde serre en is ruim dertig jaar oud.
Lees verder...
Forumonderwerp help, mijn cactus heeft rare vlekken!

Gepubliceerd: 21 jul 2016

170 keer bekeken
Hoi, Ik ben al enige tijd in het bezit van een mooie grote cactus (cereus?) die ik gekocht heb op 2dehands.be. Hij staat nu al enige tijd op zijn vaste plek (een kleine meter verwijderd van een zuidelijk raam).
Lees verder...
Forumonderwerp cactus met bruin-zwarte vlekken

Gepubliceerd: 16 aug 2014

1,957 keer bekeken
Mijn zoon heeft een cactus die rare vlekken krijgt.Eerst ontstaat een soort van lichte film waarin bruin-zwarte vlekken ontstaan. Vorig jaar was dat ook
Lees verder...
Forumonderwerp welke mammillaria en witte vlekken

Gepubliceerd: 16 jul 2012

9 keer bekeken
Met deze cactus (Mammillaria?) kwam mijn dochter van de winter aanzetten, nu in bloei. Jammer dat ze er nooit een naam bijzetten.
Lees verder...
Forumonderwerp naam planten en bruine vlekken cactus

Gepubliceerd: 05 jan 2011

34 keer bekeken
Ik heb vier planten waar ik graag de naam van zou weten en hoe ik ze best kan verzorgen.
Lees verder...
Forumonderwerp cactus krijgt witte vlekken

Gepubliceerd: 05 okt 2010

790 keer bekeken
Beste mensen, ik heb nu mijn cactussen 7 jaar en twee beginnen witte vlekken te krijgen.wat is dit? is het schadelijk? en wat kan ik ertegen doen.
Lees verder...
Forumonderwerp probleem met mijn cactus

Gepubliceerd: 08 mei 2010

22 keer bekeken
Hallo allemaal,weet iemand wat voor een cactus dit is ? dit jaar ziet de cactus er niet mooi uit en ik weet eigenlijk niet wat er mee aan de hand is.hij ziet er roestachtig uit met veel bruine vlekken.
Lees verder...
Forumonderwerp ik ben nieuw kan ik wat tips krijgen?

Gepubliceerd: 27 apr 2010

4 keer bekeken
Hallo, Ik heb net een 2 cactussen gekregen.ik weet wel een beetje hoe ik hem moet verzorgen.Maar ik zou nog graag tips willen weten. MvgArmin
Lees verder...
Forumonderwerp cactus rot! wat nu??

Gepubliceerd: 10 mrt 2010

137 keer bekeken
Beste lezer,
Lees verder...
Forumonderwerp bruine/wiite vlekken op cactus

Gepubliceerd: 19 dec 2009

570 keer bekeken
ik heb nu een aantal maanden een cactus op seramis staan. nu zie ik dat net boven het seramis een aantal bruine vlekken zitten. hoger op de plat zit er witte randen.
Lees verder...
Forumonderwerp probleem cactus

Gepubliceerd: 17 okt 2009

6 keer bekeken
wie weet wat deze vlekken zijn? en een oplossing? kan zijn dat dit door de kou komt. als staat ie binnen, op een koele plek. 5 graden min. s`nachts.
Lees verder...
Forumonderwerp wie kan mij helpen met mijn cactus?

Gepubliceerd: 16 feb 2009

90 keer bekeken
ik heb een vraag over mijn cactus, waarbij ik hoop dat iemand weet wat het nu precies is.Sinds kort heeft hij bruine plekjes, en aan de onderkant ook bruine plekken.tevens zie ik een paar witte bolletjes zitten op mijn cactus.
Lees verder...
Forumonderwerp 19 ) ensete ventricosum

Gepubliceerd: 06 dec 2008

312 keer bekeken
Tekst overgenomen uit;Burnie, G. et al, (1999) Botanica (Nederlandstalige editie), p. 329.(isbn 3-8331-1254-9)
Lees verder...
Stel een tuinvraag