Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp bruine plek stam musa

Gepubliceerd: 19 mrt 2022

73 keer bekeken
De eerste bananenboom die ik heb, dus nog geen ervaring. Dat ik de plant thuis uitpakte, bleek er een grote bruine plek in de stam te zitten die doorloopt naar de onderste bladen. Deze bladeren sterven vervolgens af.
Lees verder...
Forumonderwerp bananenplant met veel baby's :-)

Gepubliceerd: 20 jul 2018

131 keer bekeken
Hallo, ik heb al ruim 3 jaar een babanenplant in pot. De plant groeit nauwelijks (is zo'n 30 cm. hoofg) maar daar tegenover staat dat ze blijft nieuwe scheuten krijgen.
Lees verder...
Forumonderwerp bananenplant musa basjoo

Gepubliceerd: 27 mei 2018

277 keer bekeken
Vorig jaar heeft een van mijn drie bananenplanten (foto 1) een bloem gedragen en nadien kwamen er kleine banaantjes (foto 2) op.
Lees verder...
Forumonderwerp combinatieteelt

Gepubliceerd: 17 jun 2017

28 keer bekeken
Is het mogelijk om bananenplanten in combinatie met meloenen te planten? Ik zit in de tropen waar bananen veelwaternodig hebben. Omdat de meloenen ook drostig zijn, wilik deze bij elkaar planten. Is dit goed?
Lees verder...
Bedrijven henkie`s tropische planten

Gepubliceerd: 10 aug 2015

0 keer bekeken
Het adres voor al uw bananenplanten en tropische planten voor kamer of tuin.
Lees verder...
Forumonderwerp bananenplant met bananen hier in nederland

Gepubliceerd: 10 apr 2015

12 keer bekeken
Hoi allemaal, ik weet niet of het een ander al eens overkomen is,maar ik heb een bananenplant waar werkelijk bananen in groeiden,alleen niet tot volle wasdom helaas, maar ik wilde toch eens weten
Lees verder...
Forumonderwerp duivennest onder de parasol

Gepubliceerd: 09 mei 2013

52 keer bekeken
Ik heb dan wel een klein tuintje, maar dan wel wel propvol met een dennenboom, struiken, bananenplanten, palmbomen en bloemetjes, en daar voelen de vogeltjes zich helemaal thuis, want ik gooi elke dag wat voer in een schaal en heb ook drinkwater s
Lees verder...
Forumonderwerp denneboom stuifmeel

Gepubliceerd: 28 apr 2013

838 keer bekeken
Ik heb een redelijk flinke denneboom op m'n plaats staan, en zo om de 2 jaar maakt die dus een hoop stuifmeel aan, alleen heb ik er nooit bij stil gestaan van hoelang dat duurt? Want het is een puinhoop elke keer,
Lees verder...
Forumonderwerp aparte vraag

Gepubliceerd: 08 jul 2012

1 keer bekeken
Goedemiddag, Ik heb een aparte vraag en misschien kunt u mij adviseren met uw expertise.
Lees verder...
Forumonderwerp voeding bananenplanten en trachycarpussen.

Gepubliceerd: 10 mei 2012

275 keer bekeken
ik heb vandaag een pak bloedmeel (N) een pak beedermeel (P) en een pak vinassekali (K) gehaald, zodat ik de juiste voeding zelf kan mengen.De vraag is nu wat de juiste verhouding is voor mijn bananenplanten
Lees verder...
Forumonderwerp bananenboom kopen

Gepubliceerd: 20 apr 2012

26 keer bekeken
Beste lezer,
Lees verder...
Forumonderwerp basjoos overwinteren.

Gepubliceerd: 17 okt 2011

62 keer bekeken
Dit jaar ga ik alweer voor de 3e maal m'n zelfgemaakte tuinkas neerzetten,
Lees verder...
Forumonderwerp yucca rostrata bladeren kwijt

Gepubliceerd: 20 aug 2011

49 keer bekeken
Iemand een idee of dit nog goed komt één van mijn yuccas heeft zijn bladeren laten uitdrogen en vallen .Bescherm ze tegen teveel aan regen dmv een tentje boven te spannen bij zwaar onweer of regenval.De andere twee zijn perfect in groei daarom vin
Lees verder...
Forumonderwerp overwinteren bananenplanten

Gepubliceerd: 19 aug 2011

38 keer bekeken
Beste allen,
Lees verder...
Forumonderwerp bananenplanten overwinteren

Gepubliceerd: 19 aug 2011

2 keer bekeken
Beste allen,Ik heb 2 bananenplanten staan welke ik uiteraard ook graag beide wil laten overwinteren straks.De Musa Basjoo wil ik straks i.i.g. ontdoen van de bladeren en droog binnenzetten in een pot zonder aarde.
Lees verder...
Forumonderwerp onbekende planten ?

Gepubliceerd: 19 mei 2011

0 keer bekeken
1ste foto : ik vermoed dat dit een sport is van de heel courante en mass bloeiende en groeiende struik met gele trompetbloemen maar die naam ben ik ook kwijt.2de foto; idem3de foto ; een curcuma in het wild maar welke ?
Lees verder...
Forumonderwerp musa basjoo en trachy f.

Gepubliceerd: 01 mei 2011

3 keer bekeken
Hoi allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp musa basjo

Gepubliceerd: 18 apr 2011

10 keer bekeken
ik zou graag terug een bananenboom willen kopen maar ik kan ze nog nergens vinden in dichtbijliggende tuincentra. nu mijn vraag. heeft er iemand in de buurt van antwerpen een stekje die hij/zij kan missen? alvast bedankt
Lees verder...
Forumonderwerp musa basjoo uitgepakt

Gepubliceerd: 12 mrt 2011

223 keer bekeken
Vanmiddag toch maar de kokers verwijderd, was zenuwachtig, maar de musa basjoo stammen zijn oke zelfs een paar met uitloop eerste blad ontkrult zich. Musa lasiocarpa stam ook oke, afgesneden hopen op uitloop ziet er groen en witte kern.
Lees verder...
Forumonderwerp bananen zijn klaar

Gepubliceerd: 14 feb 2011

2 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp start exotisch/tropische planten tuin.

Gepubliceerd: 10 okt 2010

101 keer bekeken
Hallo plantenexperts,Zelf nooit veel behoefte gehad om me met tuin bezig te houden, maar had drie jaar geleden een palmboom aangeschaft, een van 3 meter, ze hebben hem voor me geplaatst.
Lees verder...
Forumonderwerp co2 verwarming voor bananenplanten en diverse

Gepubliceerd: 01 okt 2010

6 keer bekeken
Heeft er iemand ervaring met CO2- door verwarming in een buitenkas .Verschillende diverse planten-bloemsoorten .... zouden deze niet overleven volgens kas-telers door de CO2 kas-verwarming .
Lees verder...
Forumonderwerp minimumtemperatuur en bescherming.

Gepubliceerd: 29 sep 2010

246 keer bekeken
Ik heropen nog even dit oude topic. Het valt niet mee om een samenvatting te maken van bijna 300 berichten! Maar beloofd is beloofd en ik probeer toch voor komende winter iets zinnigs te melden.
Lees verder...
Forumonderwerp mijn lotusbanaan

Gepubliceerd: 29 aug 2010

49 keer bekeken
Even zomaar 2 foto's van mijn lotusbanaan.De eerste is van de vorige zomer, de 2e is van zojuist.
Lees verder...
Forumonderwerp musa basjoo

Gepubliceerd: 20 aug 2010

45 keer bekeken
Ik heb 2 musa basjoo overgenomen van een particulier via een marktplaats advertentie, geen geld 2 voor 15 euro met beide een stam van zeker 80 cm. met blad reiken ze naar de ruim 1.20 m.
Lees verder...