Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp daar gaan we weer ( -17 c.)

Gepubliceerd: 07 dec 2012

6 keer bekeken
Komt er weer een horrornacht aan? De laatste voorspellingen voor NL is tot - 15 C. boven een vers sneeuwdek. Zijn jullie al voorbereid?
Lees verder...
Forumonderwerp minimumtemperatuur en bescherming.

Gepubliceerd: 29 sep 2010

246 keer bekeken
Ik heropen nog even dit oude topic. Het valt niet mee om een samenvatting te maken van bijna 300 berichten! Maar beloofd is beloofd en ik probeer toch voor komende winter iets zinnigs te melden.
Lees verder...
Forumonderwerp palmen ridderkerk????

Gepubliceerd: 18 jan 2010

6 keer bekeken
wij hebben na de koude winter van 2008/2009 de foto's van de palmen in ridderkerk gezien (die grote tuin met dat grind vol grote phoenix canariensis palmen) weet iemand wat ze deze zomer met
Lees verder...
Forumonderwerp hoe is het in het hoge noorden met de exoten?

Gepubliceerd: 03 jan 2010

3 keer bekeken
zag dat noord nederland er flink van langs krijgt van koning winter met afgelopen nacht temps rond de -15°C. het lijkt al een tijdje erg koud daar zo...hopelijk loopt dit goed af met de exoten daar maar ik vrees voor alle palmen die geen T.
Lees verder...
Forumonderwerp vorstresistentie chamaerops humulis?

Gepubliceerd: 25 feb 2009

9 keer bekeken
Hoe zijn de ervaringen van de forumleden deze winter met Chamaerops? Ik heb 3 kuipplanten (30 cm stam) buiten gehouden tijdens periodes met strenge vorst (-11°C). De kuipen (de wortelkluit) waren beschermd met noppenfolie.
Lees verder...
Forumonderwerp palmen ridderkerk r.i.p

Gepubliceerd: 14 feb 2009

21 keer bekeken
Zojuist weer eens een kijkje genomen bij de de ooit zo mooie Phoenix Canariensis palmen nabij Ridderkerk.
Lees verder...
Forumonderwerp vorstschade

Gepubliceerd: 11 jan 2009

171 keer bekeken
Omdat wij een drietal palmbomen in onze tuin hebben lees ik met plezier jullie forum. Dit keer dan een berichtje vanuit Friesland. De bomen die wij hebben zijn een Trachycarpus Fortunei van 3 meter, een Wagnerianus en een Kiril.
Lees verder...
Forumonderwerp komende dagen superkoud!

Gepubliceerd: 05 jan 2009

1 keer bekeken
Voor ons Almere, is de voorspelling voor aankomende nacht -14 graden, morgen overdag -5 graden, en de nacht van di.dag/wo.dag -12 graden, daarna op donderdag komt er overdag een lichte stijging in de maxima overdag boven het vriespunt.
Lees verder...
Forumonderwerp phoenix canriensis en dacti in volle grond?

Gepubliceerd: 29 nov 2008

287 keer bekeken
Heb al enige jaren twee canrische dadelpalmen in de volle grond staan, en nu ook een P.
Lees verder...
Forumonderwerp winter in nederland

Gepubliceerd: 24 dec 2005

3 keer bekeken
En alles staat nog steeds buiten.. Heerlijk te leven in dit klimaatoptimum! Vanaf dinsdag wordt het dan kouder zegt erwin kroll, moeten we er misschien weer is wat voor doen.. beetje beschermen of zo, of de boel naar binnen brengen een keer..
Lees verder...
Stel een tuinvraag