| Phoenix roebelinii
|
peter42
:
01-12-2009 | Ik heb een aantal jaren een roebelinii, en die doet het niet al te best,
en heeft hij bij mij een tijdje in de schaduw gestaan en de afgelopen zomer bij nu m'n ex vriendin in de zon, en die wilde hem weer kwijt, dus heb ik hem vandaag weer opgehaald, en nu zit er een grote peul in met zaden.
Hij ziet er dus al die tijd niet uit, maar heeft wel zaden aangemaakt, en is de vraag of hij daarom er zo belabbert uitziet. Dus al z'n energie in die zaden steken en niet in het blad?
Verder heb ik dit jaar een tuinkasje gemaakt, en die ga ik dus vorstvrij verwarmen, en die staat vol met bananen en wat andere planten en vraag ik me af of ik die gewoon water moet blijven geven? Ze staan er al een tijdje in en heb ik ze wel eens een paar keer een beetje gegeven, maar nu dat het kouder wordt, vraag ik me af of ik nog steeds water moet geven.
De roebelinii gaat er ook in, dus ook daar graag een advies mbt het water geven.
Btw, de roebelinii heeft zeker een jaar geen voeding meer gehad,
dus is de vraag of ik daar nu mee kan beginnen, of beter kan wachten tot het voorjaar.
( hij staat nu nog in de bus, dus maak morgen pas een foto.)
|
U kunt niet meer reageren op dit bericht
|
|
|