Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp bloei bromelia stimuleren met rijpende appel?

Gepubliceerd: 01 okt 2016

83 keer bekeken
Hoi allemaal, Ik heb een achmea staan ( bromelia-achtige met roze bloemen) hopelijk zeg ik het goed? achmea? De moederplant is twee jaar geleden uitgebloeid en de zijscheuten (5 stuks) zijn denk ik nu wel bloeirijp.
Lees verder...
Forumonderwerp plant, groen blad, licht-rode bloem, naam?

Gepubliceerd: 26 aug 2014

509 keer bekeken
Een kamerplant, met grote groene bladeren (bont), en in het midden één grote licht-rode bloem. Helaas (zoals vaak in de supermarkt) stond de naam er niet op. Wat is de naam? En, meerderjarig?
Lees verder...
Forumonderwerp odontoglossum...?

Gepubliceerd: 10 nov 2012

18 keer bekeken
Hoi allemaal, al enige jaren heb ik een Odontoglossum (heb ik mij laten vertellen bij de orchideeënhoeve, waar deze ook vandaan komt) die ik maar niet in bloei krijg. Ongetwijfeld doe ik iets verkeerd maar wat....
Lees verder...
Forumonderwerp bromelia scheuren

Gepubliceerd: 02 okt 2012

44 keer bekeken
Mijn uitgebloeide bromelia heeft inmiddels twee forse zijscheuten ontwikkeld.Die wil ik apart oppotten maar heb daar geen ervaring mee.
Lees verder...
Forumonderwerp bromelia

Gepubliceerd: 13 feb 2012

37 keer bekeken
Ik heb hier een bromelia staan. Hij is al een tijdje uitgebloeid, de bloemen zelf zijn bruin en droog. De bladeren zelf van de bromelia zijn mooi groen.
Lees verder...
Forumonderwerp welke plant is dit en hoe krijg ik hem weer mooi?

Gepubliceerd: 06 dec 2011

85 keer bekeken
Hallo allemaal! Ik heb me hier op het formum aangemeld omdat ik van planten in mijn huis houd maar nogal wat moeite heb met de verzorging.. Ik hoop dat jullie me wat verder kunnen helpen!
Lees verder...
Forumonderwerp enten en stekken

Gepubliceerd: 03 mei 2011

137 keer bekeken
1.ik hoor veel dingen over enten en stekken en zo.stekken weet ik wel wat dat is.
Lees verder...
Forumonderwerp uitgebloeide bromelia

Gepubliceerd: 13 jan 2010

555 keer bekeken
ik heb een hele mooie bromelia gekocht vorige week.grijs/groene bladeren en een creme bloem met roze en blauwe besjes lijkt het. nu zag ik dat de steel van de bloem geknakt is en het lijkt wel of hij gaat rotten. moet ik hem eruit knippen?
Lees verder...
Forumonderwerp triestige orchideen

Gepubliceerd: 02 aug 2009

63 keer bekeken
Ik kan het niet nalaten om regelmatig een orchidee te kopen. Ik ben echter een leek op dit gebied en steeds na het uitbloeien gaat het mis. Planten zijn dan echt triestige planten.
Lees verder...
Forumonderwerp bromelia doet raar ! ! help !!

Gepubliceerd: 21 jan 2009

9 keer bekeken
Hallo allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp aechmea blue rain

Gepubliceerd: 11 jan 2009

76 keer bekeken
Hoi, Ik heb een Aechmea Blue rain,nu is de bloem helemaal bruin geworden ( uitgebloeid ) de bladeren van de plant zijn nog helemaal goed en gewoon groen.Wat moet ik nu doen komt er op een gegeven moment weer een nieuwe bloem in?
Lees verder...
Forumonderwerp wat zijn jullie ervaringen met seramis?

Gepubliceerd: 18 jan 2008

474 keer bekeken
Ik heb een aantal Ficussen (alii, benjamina en elastica) in Seramis gezet, omdat ik er van kennissen enkele positieve verhalen over gehoord heb.
Lees verder...
Forumonderwerp bromelia

Gepubliceerd: 10 jan 2006

4 keer bekeken
Kan ik nog iets met een uitgebloeide bromelia.(het is een rode,s malle platte bloem). Is deze weer in bloei te krijgen?
Lees verder...
Forumonderwerp bromelia snoeien?

Gepubliceerd: 15 feb 2004

32 keer bekeken
mag je de rode uitgebloeide bloem van de bromelia gewoon afknippen?
Lees verder...