Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp trachycarpus - palm

Gepubliceerd: 23 okt 2021

65 keer bekeken
Eergisteren is door het stormweer mijn palm in pot omgewaaid en de pot is gebroken. Ik moet hem dus in een nieuwe pot zetten. De huidige pot heeft een grootte van 50 cm hoog en 50 cm breed en de plant heeft dus een grote wortelkluit.
Lees verder...
Forumonderwerp groei trachycarpus fortunei blijft achter

Gepubliceerd: 23 jun 2016

24 keer bekeken
Mijn grootste Trachycarpus fortunei groeit heel erg traag, nog trager dan vorig jaar terwijl hij toen verhuisd is naar de nieuwe plek. Ook opvallend veel bruine bladpunten.
Lees verder...
Forumonderwerp trachycarpus fortunei planten

Gepubliceerd: 10 mei 2015

15 keer bekeken
Hallo allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp trachycarpus filifera krijgt gele bladeren

Gepubliceerd: 22 mrt 2014

43 keer bekeken
Beste forumleden ,
Lees verder...
Forumonderwerp een plataan boom die zijn blaren massaal verliest

Gepubliceerd: 17 jul 2013

192 keer bekeken
Wie kan mij helpen? Twee jaar geleden laten plaatsen een grote plataan stamdikte 10 cm hoogte 5 m. Vorig jaar deed hij het heel goed, dit jaar verliest hij massaal zijn bladeren. Wat kan ik doen?
Lees verder...
Forumonderwerp word het nog wat dit jaar...

Gepubliceerd: 10 jun 2013

9 keer bekeken
Het zit er dit jaar niet in hoor, triest hoe snel of liever gezegd hoe traag ik mijn albizia's en andere exoten zie ontwikkelen, ook mijn 2x ficus
Lees verder...
Forumonderwerp trachycarpus monstruosum

Gepubliceerd: 08 jun 2013

6 keer bekeken
Ik heb enkele beelden bijgevoegd van mijn Trachycarpus X; het plantje is ongeveer 4-5 jaar, en heeft altijd een rare schuine groei vertoond. Dit voorjaar komt er echter een monsterachtige 2e iutgroei.
Lees verder...
Forumonderwerp bevroren trachycarpus fortunei

Gepubliceerd: 27 mei 2013

65 keer bekeken
Goedendag, vorig jaar heb ik een trachycarpus gekocht, deze is helaas bevroren. maar nu is de speer nog wel groen. alle bladeren zijn bruin geworden en heb ik gekort. is deze nog levens vatbaar? zie foto's groeten Willem
Lees verder...
Forumonderwerp bloeiwijze trachy

Gepubliceerd: 01 mei 2013

2 keer bekeken
Sinds 1 a 2 weken heb ik inmiddels bij één van mijn Trachy's de bloemknoppen weer. Hoe staat het bij jullie?
Lees verder...
Forumonderwerp waterafvoer

Gepubliceerd: 11 apr 2013

3 keer bekeken
Ga binnenkort mijn nieuwe Trachycarpus F. plaatsen. Op zo'n 50cm diepte kwam ik op een laag zware klei terecht. Om te voorkomen dat het water hier blijft staan en 's winters de wortels bevriezen heb ik 5 ca.
Lees verder...
Forumonderwerp trachycarpus al plaatsen?

Gepubliceerd: 27 mrt 2013

1 keer bekeken
Ik heb onlangs een nieuwe Trachycarpus f. gekocht. Kan ik deze nu al in de volle grond plaatsen of is het beter te wachten op wat warmere temperaturen? Dank voor jullie reactieBert
Lees verder...
Forumonderwerp gaan we de palmen weer inpakken vandaag?

Gepubliceerd: 14 jan 2013

42 keer bekeken
Minimumtemp. (°C) di-4 wo -7 do -7 vr -7 za -8 Ik ga vanmiddag maar even de stro matten aanbrengen! Wie heeft er nog meer de inpak kriebels. Groet Emile
Lees verder...
Forumonderwerp daar gaan we weer ( -17 c.)

Gepubliceerd: 07 dec 2012

6 keer bekeken
Komt er weer een horrornacht aan? De laatste voorspellingen voor NL is tot - 15 C. boven een vers sneeuwdek. Zijn jullie al voorbereid?
Lees verder...
Forumonderwerp beschermhoes

Gepubliceerd: 20 okt 2012

114 keer bekeken
Ik zie net dat er bij het bekendste tuincentrum van NL (weet niet of merknamen zijn toegestaan) een mega beschermhoes van 250cm x 350cm in de aanbieding is voor 49,95.
Lees verder...
Forumonderwerp tuin 23-09-2012

Gepubliceerd: 24 sep 2012

19 keer bekeken
Zo staat mijn tuin erbij vandaag 23 september in de middag.
Lees verder...
Forumonderwerp vreemde groei trachycarpus f.

Gepubliceerd: 22 aug 2012

3 keer bekeken
In het voorjaar heb ik een Trachy F. met iets meer dan 1 meter stamlengte in de volle grond gezet. Nu viel mij al op bij aankoop dat sommige waaiers niet uitgevouwen waren, terwijl bij de nieuwste bladeren dit wel weer het geval was.
Lees verder...
Forumonderwerp palmen afgezaagd, slecht resultaat...

Gepubliceerd: 27 jun 2012

6 keer bekeken
Ik heb een reprozaag van een collega, maar het resultaat is slecht, wat zal ik doen afwachten of er nu varens in de stammen zetten, is mooier en leuker, want er zal denk ik niets meer gebeuren?
Lees verder...
Forumonderwerp trachycarpus afzagen noodzakelijk

Gepubliceerd: 15 jun 2012

72 keer bekeken
Ik las op een ander forum dat het afzagen van een rotte trachycarpus dus als je de speren eruit kan trekken een noodzaak is om zo nieuwe groei en het drogen van het groeipunt te bevorderen, je kan met een stok of rolmaat de diepte van het gat opme
Lees verder...
Forumonderwerp tuin middag 08-06-2012

Gepubliceerd: 08 jun 2012

3 keer bekeken
Gesnoeide camelia loopt weer uit...
Lees verder...
Forumonderwerp mijn exotische ontspanningstuintje...

Gepubliceerd: 25 mei 2012

5 keer bekeken
Even wat foto's van mijn tuintje gemaakt op 25-05-2012.
Lees verder...
Forumonderwerp phoenix in de vollegrond

Gepubliceerd: 24 mei 2012

99 keer bekeken
Eindelijk de knoop doorgehakt. Ik zet mijn te groot wordende Phoenix canariensis in de vollegrond in de achtertuin.
Lees verder...
Forumonderwerp tuin ochtend hemelvaartsdag 2012

Gepubliceerd: 17 mei 2012

1 keer bekeken
Mooi zonnig moment, begin van een mooie warme dag, zou eens mooi zijn voor deze exoten...
Lees verder...
Forumonderwerp stand van zaken na de winter...

Gepubliceerd: 05 mei 2012

54 keer bekeken
Even een bijdrage vanuit mijn tuin. De afgelopen winter leek zo zacht te verlopen, maar veranderde in een extreme winterperiode die de laatste jaren niet voorkwam. Sommige planten had ik goed voorbereid, andere niet of minder.
Lees verder...
Forumonderwerp fatsia

Gepubliceerd: 27 apr 2012

4 keer bekeken
Enige tijd geleden werden hier veel zwaar aangevroren Fatsia's getoond.
Lees verder...
Forumonderwerp gefrituurde trachycarpus heeft het toch gered

Gepubliceerd: 20 apr 2012

1 keer bekeken
Hallo, had van de winter deze palm in het forum gezet, en eerlijk gezegd had ik niet verwacht dat hij het zou gaan redden. Maar zie nu hij komt in bloei, ben wel bijna alle bladeren kwijt maar ik snoei ze pas eraf als ze echt helemaal bruin zijn.
Lees verder...