| Nieuwe trachycarpus f.
|
jeremaine
:
21-01-2010 | Net als vorig jaar heb ik rond deze tijd weer onverwacht een Trachycarpus F. gekocht. A.s. zaterdag krijg ik 'm thuisbezorgd. Het is de bedoeling dat deze in het voorjaar in een verhoogde border geplaatst gaat worden (de border moet overigens nog gebouwd moet worden).
De Trachy heeft een bescheiden maatje van slechts circa 1 meter (lekker dikke) stam en een mooie compacte volle kruin en niet al te lange bladstelen, dus het geheel is niet veel hoger dan zo'n 160/170 cm hoog denk ik (heb nog even niet gemeten). Er zit een flink doorgewortelde kluit aan en vult de 70 liter pot flink.
Herkomst is Italie en ik weet dat deze altijd buiten stond, tot het moment dat de strenge vorst er was. Nu staat deze even tijdelijk in een onverwarmde kas.
Vanaf zaterdag komt de Trachy strak tegen de zuid/west gevel van de woonkamer te staan, tot de border gemaakt is. Hopelijk gaat het dus niet al te hard vriezen, anders pak ik de pot in, of gaat even de schuur in.
De verhoogde border wordt zo'n 70 cm hoog, dus al met al komt deze palm toch lekker hoog te staan en hiermee komt ie toch boven de schutting uit. Ik zal uiteraard weer een leuke foto-serie gaan maken... wordt dus vervolgd.
|
U kunt niet meer reageren op dit bericht
|
|
|