Zoeken

Foutmelding

U zocht naar een niet bestaande pagina. Wat u zoekt staat waarschijnlijk in onderstaand overzicht.
Type Titel Inhoud
Forumonderwerp musa of strelitzia?

Gepubliceerd: 12 jun 2017

132 keer bekeken
Wie weet welke plant dit is? De foto is genomen in Suriname.
Lees verder...
Forumonderwerp welke soort banaan is dit?

Gepubliceerd: 18 mei 2014

10 keer bekeken
Weet iemand welke soort dit is?Ik kan alvast wel vertellen dat hij véél sneller groeit dan een musa basjoo, en dan te bedenken dat hij zo in de pot is opgegroeid.
Lees verder...
Forumonderwerp gaan we de palmen weer inpakken vandaag?

Gepubliceerd: 14 jan 2013

85 keer bekeken
Minimumtemp. (°C) di-4 wo -7 do -7 vr -7 za -8 Ik ga vanmiddag maar even de stro matten aanbrengen! Wie heeft er nog meer de inpak kriebels. Groet Emile
Lees verder...
Forumonderwerp musa basjoo

Gepubliceerd: 28 dec 2012

19 keer bekeken
weet iemand hoe ik aan een stek van een Musa Basjoo kan komen? Zijn er aanbieders via tuincentra, of heeft iemand een stek over?
Lees verder...
Forumonderwerp exotische planten te kweken

Gepubliceerd: 08 dec 2012

54 keer bekeken
Beste mensen wat doe ik niet goed.Al een jaar ben ik bezig met Exotische planten te kweken maar tot nu toe geen plantjes.
Lees verder...
Forumonderwerp wintervoorbereiding verwarming onder bescherming

Gepubliceerd: 04 okt 2012

36 keer bekeken
Vorige jaren heb ik onder vele winterbescherming een infraroodlamp geplaatst. Dat had een nadeel dat een gedeelte wel warm kreeg maar dan ook een gedeelte niet.
Lees verder...
Forumonderwerp musa kweken een optie?

Gepubliceerd: 08 jul 2012

22 keer bekeken
Hallo! tuinfanaten. Ik zat vandaag en beetje te kijken op de site van la Palmeraie, En toen ging ik naar de Bananen.
Lees verder...
Forumonderwerp phoenix in de vollegrond

Gepubliceerd: 24 mei 2012

110 keer bekeken
Eindelijk de knoop doorgehakt. Ik zet mijn te groot wordende Phoenix canariensis in de vollegrond in de achtertuin.
Lees verder...
Forumonderwerp palmbomen schade tips

Gepubliceerd: 07 mei 2012

2 keer bekeken
Hoi hoi, Ik ben Vincent en ben bezig om mijn tuintje helemaal in de tropische sfeer te brengen. Na deze strenge winter hebben mijn palmboompjes het nogal zwaar.Nu zit ik toch met een paar vragen.
Lees verder...
Forumonderwerp stand van zaken na de winter...

Gepubliceerd: 05 mei 2012

66 keer bekeken
Even een bijdrage vanuit mijn tuin. De afgelopen winter leek zo zacht te verlopen, maar veranderde in een extreme winterperiode die de laatste jaren niet voorkwam. Sommige planten had ik goed voorbereid, andere niet of minder.
Lees verder...
Forumonderwerp trachy's na de winter

Gepubliceerd: 11 mrt 2012

18 keer bekeken
Ik heb even een paar foto's gemaakt van mijn trachy's, en zou ik graag wat meningen horen over in wat voor staat ze zijn.Ik heb halverwege de strenge vorst nog snel met kunst en vliegwerk
Lees verder...
Forumonderwerp voorjaar in aantocht

Gepubliceerd: 14 feb 2012

50 keer bekeken
Hier dan maar een topic aangemaakt om het voorjaar voor te bereiden.Als er een droge periode komt ga ik eens preventief met de rosacur anti schimmel behandeling starten.Tevens de nodige snoeibeurt eerst moet de nachtvorst weg.
Lees verder...
Forumonderwerp het word kouder...

Gepubliceerd: 27 jan 2012

62 keer bekeken
Nu het kouder word en ik geen lichtslang meer kan kopen heb ik voor een 3 tal exoten 3 verlichtingarmaturen gekocht met daarin een 60 watt gloeilamp die enorm veel warmte afgeeft.
Lees verder...
Forumonderwerp hartverwarmende exoten!

Gepubliceerd: 18 jan 2012

0 keer bekeken
Voor de jaarwisseling ben ik naar Thailand, Bali en Java geweest. Hierbij een foto-reportage van diverse exoten.... daar krijg je het toch lekker warm van tijdens deze koude dagen. (foto's onder, lokatie Java - nabij Yogya)
Lees verder...
Forumonderwerp bromelia / musa

Gepubliceerd: 26 nov 2011

2 keer bekeken
Iemand een idee welke bromelia dit is ?De musa soort zal moeilijker worden want het is nog een klein exemplaar. Bladeren zijn frisgroen maar de nerf is rood.
Lees verder...
Forumonderwerp musa banana musa cavendish dwarf

Gepubliceerd: 11 aug 2011

2 keer bekeken
hey allemaal, Ik ben nieuw op dit forum en heb een vraag.
Lees verder...
Forumonderwerp musa

Gepubliceerd: 11 jun 2011

32 keer bekeken
Vorig jaar november heb ik bij de intratuin een bananenplant van +/- 150cm hoogte gekocht. Gedurende de winter is deze heel gestaag gegroeid. Opvallend was de onregelmatige groei tijdens deze periode. Ik heb de plant
Lees verder...
Forumonderwerp musa basjo

Gepubliceerd: 18 apr 2011

15 keer bekeken
ik zou graag terug een bananenboom willen kopen maar ik kan ze nog nergens vinden in dichtbijliggende tuincentra. nu mijn vraag. heeft er iemand in de buurt van antwerpen een stekje die hij/zij kan missen? alvast bedankt
Lees verder...
Forumonderwerp minima blijven aan de lage kant

Gepubliceerd: 17 apr 2011

5 keer bekeken
Het is en blijft de komende tijd prachtig weer, erg stabiel en overdag tot aan de 20 graden.
Lees verder...
Forumonderwerp musa basjoo uitgepakt

Gepubliceerd: 12 mrt 2011

227 keer bekeken
Vanmiddag toch maar de kokers verwijderd, was zenuwachtig, maar de musa basjoo stammen zijn oke zelfs een paar met uitloop eerste blad ontkrult zich. Musa lasiocarpa stam ook oke, afgesneden hopen op uitloop ziet er groen en witte kern.
Lees verder...
Forumonderwerp beccariophoenix alfredii

Gepubliceerd: 02 mrt 2011

93 keer bekeken
Hey allemaal,ik las op een ander forum al de positieve ervaringen met de Beccariophoenix alfredii in ons klimaat.
Lees verder...
Forumonderwerp speerrot?

Gepubliceerd: 09 jan 2011

257 keer bekeken
Hoi, een van mijn 2 kleine trachy's heeft allemaal spierwittesperen die allemaal ongeknikt zijn. Moet ik die als verloren beschouwen?Ze zitten nog wel muurvast.
Lees verder...
Forumonderwerp foto's tuin en palmen winterstalling

Gepubliceerd: 03 dec 2010

43 keer bekeken
Gezien de dooi eraan begint te komen nog ff een paar foto's van de sneeuw genomen. Geef mij de zomer maar.
Lees verder...
Forumonderwerp tuinvrienden daar gaan we dan, en 'nu' al...

Gepubliceerd: 17 nov 2010

27 keer bekeken
Winter gaat warmdraaien17.11.2010 12:35
Lees verder...
Forumonderwerp banaantjes in de bananenboom

Gepubliceerd: 15 nov 2010

5 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...