Zoeken
| Type | Titel | Inhoud |
|---|---|---|
| Forumonderwerp |
gaan we de palmen weer inpakken vandaag? Gepubliceerd: 14 jan 2013 85 keer bekeken |
Minimumtemp. (°C) di-4 wo -7 do -7 vr -7 za -8
Ik ga vanmiddag maar even de stro matten aanbrengen!
Wie heeft er nog meer de inpak kriebels.
Groet Emile Lees verder... |
| Forumonderwerp |
exotische planten te kweken Gepubliceerd: 08 dec 2012 54 keer bekeken |
Beste mensen wat doe ik niet goed.Al een jaar ben ik bezig met Exotische planten te kweken maar tot nu toe geen plantjes. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
beschermhoes Gepubliceerd: 20 okt 2012 149 keer bekeken |
Ik zie net dat er bij het bekendste tuincentrum van NL (weet niet of merknamen zijn toegestaan) een mega beschermhoes van 250cm x 350cm in de aanbieding is voor 49,95. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
tuin 23-09-2012 Gepubliceerd: 24 sep 2012 52 keer bekeken |
Zo staat mijn tuin erbij vandaag 23 september in de middag. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
tuin ochtend hemelvaartsdag 2012 Gepubliceerd: 17 mei 2012 1 keer bekeken |
Mooi zonnig moment, begin van een mooie warme dag, zou eens mooi zijn voor deze exoten... Lees verder... |
| Forumonderwerp |
stand van zaken na de winter... Gepubliceerd: 05 mei 2012 66 keer bekeken |
Even een bijdrage vanuit mijn tuin. De afgelopen winter leek zo zacht te verlopen, maar veranderde in een extreme winterperiode die de laatste jaren niet voorkwam. Sommige planten had ik goed voorbereid, andere niet of minder. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
phoenix canariensis na winter dor Gepubliceerd: 28 mrt 2012 131 keer bekeken |
Hallo,
We hebben sinds vorig jaar een vrij grote Phoenix Canariensis in de grond
staan. Palm heeft een stam van +/- 50cm doorsnede, ongeveer 50 cm hoog en
bladeren inclusief stam ongeveer 3 a 3,50m hoog. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
prijs per cm stamhoogte Gepubliceerd: 12 mrt 2012 5 keer bekeken |
binnenkort houd een aanbieder van de trachycarpus fortunei en wagerianus een tijdelijke actie van maar een paar uur, waarin de bomen 1,40 euro per cm hoogte kosten. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
trachy's na de winter Gepubliceerd: 11 mrt 2012 18 keer bekeken |
Ik heb even een paar foto's gemaakt van mijn trachy's, en zou ik graag wat meningen horen over in wat voor staat ze zijn.Ik heb halverwege de strenge vorst nog snel met kunst en vliegwerk Lees verder... |
| Forumonderwerp |
aanleg 'exotische' border en verpotten planten Gepubliceerd: 01 mrt 2012 39 keer bekeken |
Gisteren een leuk klusje gedaan! Het oude terras heb ik een week eerder eruit gehaald (inclusief zoveel mogelijk zand) en van de stenen heb ik een border gemaakt. Vervolgens 2 Big Bags met tuinaarde laten komen en laden maar.... Lees verder... |
| Forumonderwerp |
raar maar waar! Gepubliceerd: 23 feb 2012 7 keer bekeken |
heb verschillende trachy's 1daarvan begint al een nieuw blad te krijgen!in belgie west-vl Lees verder... |
| Forumonderwerp |
voorjaar in aantocht Gepubliceerd: 14 feb 2012 50 keer bekeken |
Hier dan maar een topic aangemaakt om het voorjaar voor te bereiden.Als er een droge periode komt ga ik eens preventief met de rosacur anti schimmel behandeling starten.Tevens de nodige snoeibeurt eerst moet de nachtvorst weg. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
het word kouder... Gepubliceerd: 27 jan 2012 62 keer bekeken |
Nu het kouder word en ik geen lichtslang meer kan kopen heb ik voor een 3 tal exoten 3 verlichtingarmaturen gekocht met daarin een 60 watt gloeilamp die enorm veel warmte afgeeft. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
palm boom ingepakt voor de winter Gepubliceerd: 30 nov 2011 80 keer bekeken |
ik ben vandaag bezig geweest met het inpakken van men palmboom en zo kan die de winter door komen hopelijk heb ik het goed gedaan een jutte zak rond de stam en volgepropt met stro en daar rond een jutte doek Lees verder... |
| Forumonderwerp |
trachycarpus takil Gepubliceerd: 29 jul 2011 82 keer bekeken |
hallo iedereen,
ik heb juist 2 takils gekocht zou ze in volle grond willen planten .wat zijn jullie ervaringen er mee.
wie er in volle grond heeft zitten graag eens een foto
gr Lees verder... |
| Forumonderwerp |
tot hoever afzagen Gepubliceerd: 01 jun 2011 116 keer bekeken |
Ik heb al een stuk afgezaagd, nog geen groen puntje te zien, in het hart?
Hoeveel moet er nog af?
gr. Edward Lees verder... |
| Forumonderwerp |
nog een tegenvaller.... pfff Gepubliceerd: 21 mei 2011 36 keer bekeken |
Ik had de bruin geworden bladeren al afgeknipt van mijn trachycarpus wagnerianus, later kon ik de 2 jongste bladeren er al uittrekken, maar ik voelde de jongste speer en ik dacht het komt goed. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
winterharde snelgroeiende vederpalm? Gepubliceerd: 21 mei 2011 384 keer bekeken |
Ik ben gek op palmen en met name vederpalmen vind ik erg mooi is er een soort die in Nederland in de volle grond kan en goed de winter doorkomt inpakken vind ik geen Lees verder... |
| Forumonderwerp |
trachycarpus fortunei kans om te overleven of niet Gepubliceerd: 11 mei 2011 162 keer bekeken |
hallo Lees verder... |
| Forumonderwerp |
washingtonia robusta in de problemen Gepubliceerd: 09 mei 2011 668 keer bekeken |
Hallo, Lees verder... |
| Forumonderwerp |
mijn eerste bloeiwijze Gepubliceerd: 23 apr 2011 11 keer bekeken |
dit is de eerste keer dat mijn palm een bloeiwijze heeft.ik heb er verschillende staan maar in de andere is nog niets te zien. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
trachycarpus fortunei.....komt dit nog goed?? Gepubliceerd: 20 apr 2011 9 keer bekeken |
Beste exotenliefhebbers, Lees verder... |
| Forumonderwerp |
trachycarpus fortunei help Gepubliceerd: 10 apr 2011 1,622 keer bekeken |
Beste forumleden, Lees verder... |
| Forumonderwerp |
goedkope chamaerops humilis Gepubliceerd: 11 feb 2011 5 keer bekeken |
Als iemand nog belang heeft bij deze palm.Heb net bij Nobilis in Ens 1 gehaald.Van 325 voor 70,-Had er nog aardig wat staan geloof ik. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
schimmel in washingtonia filifera Gepubliceerd: 06 feb 2011 49 keer bekeken |
Hallo, Lees verder... |