Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp mijn bezoek aan palma verde, zeeland (nb)

Gepubliceerd: 25 mei 2012

332 keer bekeken
Ik had beloofd om foto's te publiciceren van mijn bezoek aan kwekerij Palma Verde in Zeeland, Noord Brabant. Was vorige week in de buurt omdat we een weekend in Center Parcs Heijderbos verbleven.
Lees verder...
Forumonderwerp voeding bananenplanten en trachycarpussen.

Gepubliceerd: 10 mei 2012

275 keer bekeken
ik heb vandaag een pak bloedmeel (N) een pak beedermeel (P) en een pak vinassekali (K) gehaald, zodat ik de juiste voeding zelf kan mengen.De vraag is nu wat de juiste verhouding is voor mijn bananenplanten
Lees verder...
Forumonderwerp is deze trachycarpus fortunei nog te redden?

Gepubliceerd: 05 aug 2011

24 keer bekeken
Vorige zomer heb ik bij een tuincentrum een verwaarloosde Trachycarpus fortunei voor heel weinig geld gekocht.
Lees verder...
Forumonderwerp welke meststof heeft de juiste verhouding?

Gepubliceerd: 12 jun 2011

148 keer bekeken
Hallo
Lees verder...
Forumonderwerp winterharde snelgroeiende vederpalm?

Gepubliceerd: 21 mei 2011

382 keer bekeken
Ik ben gek op palmen en met name vederpalmen vind ik erg mooi is er een soort die in Nederland in de volle grond kan en goed de winter doorkomt inpakken vind ik geen
Lees verder...
Forumonderwerp phoenix canariensis verpotten of niet?

Gepubliceerd: 14 mei 2011

218 keer bekeken
Hallo
Lees verder...
Forumonderwerp help mijn tracycarpus fortunei

Gepubliceerd: 12 mei 2011

5 keer bekeken
Ik heb nu ongeveer een jaar 3 stuks trachycarpus fortunei van ongeveer 80cm. Ze willen nog niet erg groeien, maar dat heeft waarschijnlijk even tijd nodig. Een van de drie palmen ziet er echter wel heel erg slecht uit.
Lees verder...
Forumonderwerp washingtonia robusta in de problemen

Gepubliceerd: 09 mei 2011

654 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp palmbooster

Gepubliceerd: 04 mei 2011

449 keer bekeken
Als de winter verdwijnt en het warmere weer in aantocht is, begint de palm hormonen te produceren die de groei stimuleren. De meeste palmen in Nederland bereiken door het koude klimaat zelden de volledige groeisnelheid.
Lees verder...
Forumonderwerp trachycarpus fortunei help

Gepubliceerd: 10 apr 2011

1,610 keer bekeken
Beste forumleden,
Lees verder...
Forumonderwerp voeding palmen

Gepubliceerd: 09 mrt 2011

37 keer bekeken
Hallo, Graag had ik geweten hoe ik mijn trachycarpus fortunei idem chamaerops humilis moet voeden?Met wat? hoe? en Wanneer? Alvast bedankt,ook voor alle antwoorden die ik al reeds kreeg..
Lees verder...
Forumonderwerp slechte groei trachycarpus/ziek?

Gepubliceerd: 25 feb 2011

32 keer bekeken
Ik heb 2 grote Trachy's in de kas staan die bruine speren laten zien.Wat kan het zijn?Wat kan ik er aan doen?
Lees verder...
Forumonderwerp coniferenmest

Gepubliceerd: 13 aug 2010

8 keer bekeken
Is coniferenmest per definitie een goede toediening voor palmen? (magnesium). En welke hoeveelheid? Iemand ervaringen met het toebrengen van extra meststoffen buiten de gewone palmenvoeding van DCM, pokon of koemest etc.?
Lees verder...
Forumonderwerp palmbooster

Gepubliceerd: 25 jul 2010

72 keer bekeken
Inmiddels heb ik al een aantal palmen in mijn verzameling:Phoenix canariensisButia eriospathaTrachycarpus fortuneiTrachycarpus wagnerianusSinds kort zit daarbij een Brahea armata.
Lees verder...
Forumonderwerp trachycarpus fortunei geplant, geen wortelscheuten

Gepubliceerd: 12 aug 2009

56 keer bekeken
Dag allemaal.
Lees verder...
Forumonderwerp foto's van musa sp. helen's hybride

Gepubliceerd: 19 jul 2009

3 keer bekeken
Vandaag 2 foto's gemaakt van deze banaan. Is ongeveer 6 maanden geleden ontkiemd.
Lees verder...
Forumonderwerp hulp bij yucca glauca

Gepubliceerd: 28 jun 2009

17 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp cycas

Gepubliceerd: 20 mei 2009

122 keer bekeken
Wat scherts mijn verbazing deze cycas heeft buiten de winter overleeft oneder een laag stro dat wel, maar toch. De bladeren waren wel bevroren maar blijkbaar zit er nog genoeg leven in om de groei opnieuw op te pakken
Lees verder...
Forumonderwerp trachycarpus bemesten ?

Gepubliceerd: 07 apr 2009

2 keer bekeken
Hallo, mag mijn musa dwarf cavandish nu al buiten gezet worden of hou ik hem nog maar binnen.en dan nog een vraagje mag ik nu al beginnen met palmbooster te geven aan mijn palmengroetjes
Lees verder...
Forumonderwerp sabal mexicana

Gepubliceerd: 15 mrt 2009

2 keer bekeken
Weet er soms iemand wat de zwarte stippen zijn op de stam van deze sabal en wat ik er eventueel aan kan doen ? Hij is nog niet kapot want de speer zit nog goed vast.
Lees verder...
Forumonderwerp 23 ) palmbomen planten met kleiklomp

Gepubliceerd: 06 dec 2008

24 keer bekeken
Dit artikel is geschreven om vele exotische tuinliefhebbers te behoeden voor mislukkingen. Uit persoonlijke ervaring is dit artikel geschreven, na diverse discussies met andere tuinliefhebbers is dit toch wel een eindconclusie.
Lees verder...
Forumonderwerp zo blijft nen mens bezig :)

Gepubliceerd: 14 nov 2008

16 keer bekeken
Na mijn 2 nieuwe aanwinsten (2 Trachycarpus Fortunei's) een dag of 5 in de volle grond aangeplant te hebben,en ik hier op het forum aan het rondneuzen was op de samenwerkingsbladen kwam ik ook het fenomeen tegen van de kleiklomp aan de wortels van
Lees verder...
Forumonderwerp butia eriospatha en vlinders

Gepubliceerd: 20 sep 2008

23 keer bekeken
Mijn grote Butia eriospatha met een stamhoogte van 280 cm helaas zonder veren, heeft veel bezoek van vlinders ze leggen in de open kop van de boom graag hun larven om deze te laten ontwikkelen tot vlinders.
Lees verder...
Forumonderwerp trachycarpus wagnerianus met kleiklomp?

Gepubliceerd: 02 sep 2008

6 keer bekeken
Weet iemand of ik hier te maken heb met een kleiklomp => https://tinyurl.com/y66
Lees verder...
Forumonderwerp geen groei grote trachycarpus!?!?

Gepubliceerd: 11 aug 2008

20 keer bekeken
Ik heb een grote 4 stammige trachycarpus fortunei in begin juni overgeplant van een te kleine pot, naar een extreem grote pot 700 liter.(heeft hij wel nodig) Ik hou de palm al een tijd in de gaten, hij heeft 2 bloemstengels gemaakt maar die zijn v
Lees verder...