Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp help, ik denk dat mijn bonsai aan het sterven is

Gepubliceerd: 13 nov 2012

31 keer bekeken
Ik heb nu al een tijdje een bonsai die ik samen met men vriend verzorg. En het ging tot hier toe denk ik toch goed met hem te verzorgen, het snoeien lukt niet altijd even mooi, maar hij groeide steeds mooi bij.
Lees verder...
Forumonderwerp enten van een sinaasappelboom

Gepubliceerd: 29 mrt 2012

193 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp sinaasappel boompje

Gepubliceerd: 09 aug 2011

3 keer bekeken
Hallo, Ik woon in de tropen en heb al 6 jaar een sinaasappel boompje, die geënt zou zijn. Vorig jaar kreeg ik voor het eerst 1 sinaasappel, en deze was niet te pruimen, vreselijk zuur, wilde ook niet oranje worden.
Lees verder...
Forumonderwerp zaaien fruitbomen

Gepubliceerd: 17 aug 2010

2 keer bekeken
Hallo, Ik heb vorig jaar uit een mandarijn de pitjes gehaald en gedroogd en gezaaid.Nu is het plantje ongeveer 50cm hoog en hij doet het goed.
Lees verder...
Forumonderwerp sinaasappel

Gepubliceerd: 12 aug 2009

61 keer bekeken
Is het mogelijk om uit de pitten die in de vrucht zitten sinaasappel planten op te kweken?of andere vruchten waarbij het wel mogelijk is?
Lees verder...
Forumonderwerp fruitplanten info, wie?

Gepubliceerd: 12 dec 2008

0 keer bekeken
Beste forumleden, In mijn kamer wilde ik enkele fruitplanten hebben.Vandaar dat ik in de groentewinkel de volgende fruitsoorten heb gekocht:- appel- sinaasappel- kiwi- meloen- grapefruit- peer
Lees verder...
Forumonderwerp donker groen dubbel blad en stekels/doornen plant

Gepubliceerd: 17 mei 2008

262 keer bekeken
Hallo, In de keuken heb ik een plantenbak staan waar ik voor de grap wel eens wat groente/fruit snijdsel in gooi. Zo heb ik al paprika's en pepers mogen plukken.
Lees verder...
Forumonderwerp sinaasappel boompje

Gepubliceerd: 07 mei 2008

4 keer bekeken
wie kan mij helpen?ik heb een sinaasappel boompje in de tuin staan,in de winter staat hij mooi met groene blaadjes..maar nu is het een dor zielig boompje! moet ik hetboompje nu snoeien? of moet ik het zielige boompje
Lees verder...
Forumonderwerp citrusbomen

Gepubliceerd: 14 jan 2008

5 keer bekeken
ik lees op de site dat citrusbomen(sinaasappel, manderijn,Kumquat ) ijzerchelaat nodig hebben. ik heb boompjes tussen 2 en 7 jaar oud en zegroeien als kool.
Lees verder...
Forumonderwerp geplant door mijn zoon, maar wat is het?

Gepubliceerd: 07 feb 2007

3 keer bekeken
Mijn zoontje (toen 6) kwam uit school thuis met een zaadje dat moest en zou gepoot worden, ik kan me een zwart glimmend zaadje herinneren. Maar dat weet ik niet eens zeker meer.
Lees verder...
Forumonderwerp sinaasappelboompje

Gepubliceerd: 03 apr 2006

0 keer bekeken
Ik heb vanmiddag een sinaasappelboompje gekocht, kan ik die al buiten in een pot zetten?We kunnen nog nachtvorst krijgen,kan het daar tegen
Lees verder...
Forumonderwerp enten van sinaasappel/citroen

Gepubliceerd: 07 mrt 2006

281 keer bekeken
Hoi Waarschijnlijk staat hier op dit forum ergens al de vraag hoe je moet enten, maar ik heb het geduld niet om al de verschillende vragen te overlopen, vergeef me.
Lees verder...
Forumonderwerp olijven

Gepubliceerd: 30 jul 2005

0 keer bekeken
Wij hebben 2 olijfbomen. Nu is de vraag hoe men de olijven moet klaar maken zodat deze eetbaar zijn. Alle info is welkom.
Lees verder...
Forumonderwerp citrusplanten

Gepubliceerd: 05 jun 2005

2 keer bekeken
onlangs las ik op een site: 'alle citrusplanten zijn veredeld op een onderstam, en daarom is het niet mogelijk goede planten te zaaien met pitten.' nu heb ik al reeds ongeveer een jaar twee citrusplantjes staan, een sinaasappel -en een citroenplan
Lees verder...
Forumonderwerp advocadopit

Gepubliceerd: 20 apr 2005

7 keer bekeken
ik heb een advocadopit en daar wil ik graag een plantje van. Maar wat is nou de beste manier omdat voor elkaar te krijgen?
Lees verder...
Forumonderwerp snoeien sinasappelboompje

Gepubliceerd: 18 dec 2004

37 keer bekeken
Ik heb 3 jaar geleden een klein sinasappelboompje gekocht bij een tuincentrum. In de zomer staat het buiten, in de winter staat het in de woonkamer.
Lees verder...
Forumonderwerp waar koop ik een vijgenboompje?

Gepubliceerd: 01 jul 2004

14 keer bekeken
Hallo allemaal!Ik woon in Assen en ik zoek een kwekerij in de buurt die vijgenplanten verkoopt. Het liefst uiteraard een plant die onze winters een beetje aan kan. Weet iemand een bedrijf?Hartelijke groet,Irene
Lees verder...
Forumonderwerp citrus

Gepubliceerd: 19 jun 2004

3 keer bekeken
Hallo Een vriend van mij zei dat ik de zaadjes van het fruit uit de winkel kon gebruikenmaar er komt niks boven sinasappelsgrape fruiten citroenen hoe moet ik dit doen en kan het wel eens?
Lees verder...
Forumonderwerp zaadjes

Gepubliceerd: 07 jun 2004

0 keer bekeken
hallo ik heb een vraagals je fruit in de winkel koopt en je haalt daar de zaadjes uit gaan die dan ook groeien? ps ik heb nog geen enkele ervaring met tuinieren
Lees verder...
Stel een tuinvraag