Zoeken
| Type | Titel | Inhoud |
|---|---|---|
| Forumonderwerp |
slaapboom Gepubliceerd: 25 jul 2023 161 keer bekeken |
Is dit een goed klimaat voor de slaapboom.en kan hij tegen de volle zon ? Lees verder... |
| Forumonderwerp |
albizia Gepubliceerd: 04 sep 2022 52 keer bekeken |
Azur: heb jij deze Albizia ook? Een echte naam heb ik er nog steeds niet voor. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
nieuw forumlid Gepubliceerd: 28 aug 2022 39 keer bekeken |
Ik ben Wim, 76 jaar, een hobbytuinier met 45 jaar ervaring, ook geïnteresseerd in kuipplanten. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
extreme zomer en planten verzorgen.... Gepubliceerd: 29 jul 2018 229 keer bekeken |
Ik ben eigenlijk wel wat verbaasd, dat niemand problemen lijkt te hebben om de planten in de tuin levend te houden. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
verzorging zaailing japanse slaapboom Gepubliceerd: 03 okt 2017 431 keer bekeken |
Dit voorjaar heb ik een zaailing van een japanse slaapboom gekregen. Hij was nog zó klein en het weer verre van goed dat ik hem de hele zomer binnen heb gehouden (sorry, geen afdak of serre) ... Lees verder... |
| Tuinfoto's |
mijn liefde voor.......... Gepubliceerd: 27 jul 2017 339 keer bekeken |
Nog een favoriet:Albizia julibrissin, Perzische slaapboom Lees verder... |
| Forumonderwerp |
albizia stoot takken af? Gepubliceerd: 24 mei 2017 57 keer bekeken |
Zojuist gezien dat een van mijn Albizia's 2 takken heeft die niet uitlopen. Er zit geen groen meer onder de bast van deze takken. Waardoor kan dit komen? Vorstschade? Lees verder... |
| Forumonderwerp |
veratrum verplanten Gepubliceerd: 17 okt 2016 25 keer bekeken |
Hallo, Lees verder... |
| Forumonderwerp |
welke boom is dit met rose/rode bloemen Gepubliceerd: 08 aug 2016 23 keer bekeken |
Hij bloeit in Juli augustus. Wie geeft mij de naam van de boom Lees verder... |
| Forumonderwerp |
welke boom is dit? Gepubliceerd: 27 jul 2016 14 keer bekeken |
Hallo, Lees verder... |
| Forumonderwerp |
verzorging albizia julibrissin ombrella Gepubliceerd: 13 jul 2016 466 keer bekeken |
Hallo, Lees verder... |
| Forumonderwerp |
albizia julibrissin rosea Gepubliceerd: 21 mei 2016 74 keer bekeken |
Ik heb dit boompje nu een jaar in een grote pot en vorig jaar had hij mooi frisgroen blad maar nu hij weer begint uit te lopen is het blad lichtgeel, een paar weken geleden heb ik hem nog een handje Culterra gegeven, zou dit de boosdoener kunnen Lees verder... |
| Forumonderwerp |
wat is dit voor boom? Gepubliceerd: 13 sep 2015 14 keer bekeken |
Ik heb sinds 3 jaar een boom in mijn voortuin staan. Ik was in de veronderstelling dat het om een albizia ging, maar hij blijkt meer in de hoogte te groeien dan de perzische slaapboom wiens kroon meer breed uit als een soort paraplu groeit. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
albizia blaadjes drogen uit? Gepubliceerd: 24 aug 2015 44 keer bekeken |
Hallo allen, Mijn Albizia die ik maart van dit jaar heb gezaaid heb ik van het weekend verpot. Nu zag ik tot mijn grote schrik vanochtend dat blaadjes uitdrogen? Iemand enig idee hoe dit komt. Lees verder... |
| Bedrijven |
exoterra Gepubliceerd: 10 aug 2015 12 keer bekeken |
Een kwekerij van vorstbestendige exotische tuinplanten, waaronder een groot assortiment bamboe, verschillende palmsoorten, eucalyptus Lees verder... |
| Forumonderwerp |
albizia julibrissin Gepubliceerd: 26 jul 2015 23 keer bekeken |
Ik heb een albizia julibrissin van een paar jaar oud. Deed het op zich goed, alleen de vorm vond ik niet zo mooi. Daarom snoei ik hem elk jaar wat bij zodat het een mooie vorm wordt. Zo ook dit voorjaar ietswat teruggesnoeid. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
tropische boom met vruchten Gepubliceerd: 26 okt 2014 61 keer bekeken |
Op onze vakantie op Tenerife hebben wij een foto van een tropische boomgemaakt waarin tot onze verbazing een soort peulvruchten hingen.Ik kan maar niet vinden hoe deze boom heet. Wie weet er meer van? zie foto Lees verder... |
| Forumonderwerp |
albizia julibrissin Gepubliceerd: 04 aug 2014 5 keer bekeken |
Op een Engels forum kwam iemand met de vraag wat er gebeurde wanneer ze deze fasciatie (zie foto) niet wegsnoeide. Volgens mij houdt een dergelijke tak dan alleen dit soort blad, maar is dat ook zo? Graag jullie mening. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
onbekend? Gepubliceerd: 15 jul 2014 4 keer bekeken |
Iemand een idee welk soort plant dit is? Lees verder... |
| Forumonderwerp |
albizia gele bladeren Gepubliceerd: 03 jul 2014 707 keer bekeken |
Hoi,Wie kan mij adviseren en vertellen wat ermet mijn albizia aan de hand is? Ik heb aleerderin dit forumgevraagd waarom mijn albizia niet bloeit,een vriend Lees verder... |
| Forumonderwerp |
griekse zaadjes, onbekende boom Gepubliceerd: 18 mei 2014 7 keer bekeken |
Goedemiddag,
Ongeveer een maand geleden heb ik zaadjes geplant uit Griekenland, de volgende plant groeit er uit (volgens mij moet het een kleine boom worden). Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Lees verder... |
| Forumonderwerp |
bloei davidia involucrata (vaantjes/zakdoekenboom) Gepubliceerd: 08 mei 2014 68 keer bekeken |
Hallo, Lees verder... |
| Forumonderwerp |
albizia albizia julibrissin Gepubliceerd: 17 mrt 2014 77 keer bekeken |
Albizia Albizia julibrissin
We hebben uit zaad enkele forse planten in potten gekweekt.Onze vraag is nu ze worden te groot kunnen we deze planten korten en vervolgens stekken?Vr. Groet, Lees verder... |
| Forumonderwerp |
hoe heet deze plant? Gepubliceerd: 28 feb 2014 18 keer bekeken |
Deze plant staat thuis in een pot, op Bali staat ie in het wild.Er komen kleine bolletjes aan. Het is een hoge plant, nu 2,50 m. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
bloei albizia's Gepubliceerd: 11 sep 2013 6 keer bekeken |
Ik heb twee albizia's julibrissins gekocht als kleine plant ( ong anderhalf jaar oud) bij van Esveld in 2005 of 2006.Ze zijn dus 9 of 10 en een half jaar oud. Lees verder... |