Zoeken

Foutmelding

U zocht naar een niet bestaande pagina. Wat u zoekt staat waarschijnlijk in onderstaand overzicht.
Type Titel Inhoud
Forumonderwerp strelitzia

Gepubliceerd: 27 mrt 2024

38 keer bekeken
Mijn strelitzia zit al enkele jaren in een grote bloempot. Deze pot is nu zo vol dat ik de plant nog amper water of voedsel kan geven.
Lees verder...
Forumonderwerp strelitzia nicolai dof gele bladeren

Gepubliceerd: 10 jun 2023

104 keer bekeken
Hoi,  onze strelitzia nicolai heeft veel doffe gele bladeren gekregen. Ik dacht dat het was omdat hij op een te kleine plaats stond en geen ruimte kreeg. Maar dat heb ik opgelost.  is het misschien nog iets anders?
Lees verder...
Forumonderwerp strelitzia

Gepubliceerd: 29 aug 2022

52 keer bekeken
Hallo, Is deze Strelitzia ziek?  Alvast bedankt!
Lees verder...
Forumonderwerp strelitzia nicolai

Gepubliceerd: 30 nov 2021

90 keer bekeken
Goedemorgen alle!  Ongeveer een jaar geleden heb ik een strelitzia nicolai gekocht. Goed ingelezen uiteraard.  Ik dacht dat ik mijn plant goed aan het onderhouden was maar toch laat hij zien dat ik het niet goed doe. 
Lees verder...
Forumonderwerp scheuren in blad kamerplant

Gepubliceerd: 11 okt 2021

525 keer bekeken
Hallo,  Ik kan graag jullie hulp en advies gebruiken. De grote balderen van mijn kamerplant (naam weet ik niet meer) beginnen te krullen en te scheuren. Hoe komt dit? En wat kan ik hieraan doen? Ik hoor het graag van jullie, 
Lees verder...
Forumonderwerp strelitzia augusta

Gepubliceerd: 28 jul 2021

112 keer bekeken
Hallo allemaal! Ik heb sinds een maand een grote Strelitzia. De plant lijkt enorm blij en al heel snel kwam er een nieuw blad.
Lees verder...
Forumonderwerp strelitzia reginea heel slap

Gepubliceerd: 21 mei 2021

284 keer bekeken
Hallo allemaal!
Lees verder...
Forumonderwerp strelitzia slappe bladen

Gepubliceerd: 02 mei 2021

247 keer bekeken
Hallo allemaal, ik hoop er is iemand die mij verder kan helpen. Mijn Strelitzia ziet er niet meer helmaal best uit. de bladen beginnen helemaal slap te hangen. Twee weken geleden stonden ze nog mooi naar boven. 
Lees verder...
Forumonderwerp nieuwe strelitzia verzorgen

Gepubliceerd: 18 jan 2021

131 keer bekeken
Hi allen,  Sinds december ben ik gaan samenwonen en hebben samen een mooie, volle strelitzia gekocht. Natuurlijk veel over gelezen eerst en ik ging er vanuit dat dat wel goed zat. 
Lees verder...
Forumonderwerp hi allen, even voorstellen en een vraag.

Gepubliceerd: 18 jan 2021

29 keer bekeken
Goedemorgen allemaal,  Even een korte introductie van mijzelf.  Mijn naam is Rutger, 28 jaartjes oud en al zeer lange tijd met passie bezig met planten. 
Lees verder...
Forumonderwerp advies voor mijn strelitzia

Gepubliceerd: 19 apr 2020

542 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp kan ik mijn plant nog redden?

Gepubliceerd: 23 mrt 2020

125 keer bekeken
Help! Mijn mooie plant hangt er zielig bij. Hoe kan ik haar weer tot leven brengen?
Lees verder...
Forumonderwerp strelitzia heeft het moeilijk

Gepubliceerd: 03 mrt 2020

332 keer bekeken
Hey!
Lees verder...

Gepubliceerd: 11 apr 2019

1,349 keer bekeken
Sinds een halfjaar staat bij ons in de huiskamer een Strelitzia Nicolai.
Lees verder...
Forumonderwerp schildluis, spint of ... ?

Gepubliceerd: 17 okt 2018

473 keer bekeken
Sinds kort heb ik gemerkt dat er beestjes op mijn Strelitzia Regina zitten. Ondertussen zijn al een aantal bladeren aan het verdorren, ik weet niet of dit er mee te maken heeft maar ik vermoed van wel.
Lees verder...
Forumonderwerp buigende stengels strelitzia reginae

Gepubliceerd: 23 apr 2018

1,166 keer bekeken
Goedemiddag! Ik ben nieuw hier op dit forum, dus ik weet niet of ik een nieuw topic moet aanmaken of dat ik mijn vraag hieronder mag posten, aangezien mijn vraag ook over de Strelitzia Reginae gaat?
Lees verder...
Forumonderwerp strelitzia reginae

Gepubliceerd: 07 apr 2018

9,698 keer bekeken
We hebben sinds 1,5 jaar deze Strelizia gekocht bij Hornbach. We kochten deze rond de winter en stond toen vol in bloei met bloemen. Richting de zomer kwamen we geen bloemen meer in. Wel bleven er telkens opnieuw nieuwe bladeren komen.
Lees verder...
Forumonderwerp hallo, joep hier

Gepubliceerd: 21 mrt 2018

42 keer bekeken
Hallo,  Ik ben Joep en heb helaas geen tuin (meer) en moet het nu doen met kamerplanten en een balkonnetje. Gaat doorgaans best goed, maar nu vanwege een vraag over m'n strelitzia hier aangemeld. 
Lees verder...
Forumonderwerp strelitzia relatief zeer grote wortels, snoeien?

Gepubliceerd: 21 mrt 2018

2,153 keer bekeken
Ik heb een Strelitzia Reginae, en merkte dat bij het watergeven het water vrijwel direct onderuit de pot stroomde, er werd weinig opgenomen. Ook maakt hij maar zeer langzaam nieuwe bladeren aan. Verpotten dus.
Lees verder...
Forumonderwerp strelitzia nog maar 8 stengels

Gepubliceerd: 08 nov 2017

144 keer bekeken
Goedemorgen, mijn strelitzia heeft het zwaar. Na een prachtige bloei en heel veel mooie bladeren/stengels is een nu bijna niets meer van de plant over. Slechts 8 groenen stengels met blad en heel veel bruine restanten onderin.
Lees verder...

Gepubliceerd: 18 aug 2017

908 keer bekeken
Beste allen, Ik ben Patrick en nieuw op dit forum. Ik ben nog redelijk een beginner als het neer komt op plantenonderhoud.  Ik vroeg mij af of ik antwoord zou kunnen krijgen op een aantal vragen.
Lees verder...
Forumonderwerp paradijsvogelbloem?

Gepubliceerd: 12 jul 2017

84 keer bekeken
Is bijgaande foto een stek van een paradijsvogelbloem (heb deze wel gezaaid) of is het een overgevlogen zaadje? Het stekjestaater goed bij en wil het gaan verpotten. Graag hoor ik een reactie.
Lees verder...
Forumonderwerp musa of strelitzia?

Gepubliceerd: 12 jun 2017

132 keer bekeken
Wie weet welke plant dit is? De foto is genomen in Suriname.
Lees verder...
Forumonderwerp verzorging strelitzia reginae met bloemknoppen..

Gepubliceerd: 07 jan 2017

88 keer bekeken
Hallo, Mijn strelitzia reginae kocht ik als jong plantje ongeveer 5 jaar geleden, maar kan ook nog langer geleden zijn. Sinds november/december komen er (eindelijk!) twee bloemknoppen in, de groei hiervan gaat erg langzaam.
Lees verder...
Forumonderwerp welke (kamer)plant is dit?

Gepubliceerd: 12 nov 2016

6 keer bekeken
Wie kan mij helpen bij het identificeren van de volgende plant? Alvast bedankt!
Lees verder...