Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp musa basjoo diep in de grond

Gepubliceerd: 09 feb 2013

12 keer bekeken
hallo ik lees hier ergens op het forum dat je de knolvan de basjoo diep plant in een gat is er dan meer overlevingkans in de winter of zo ,mag je dan een stam van 1.50m hoog 1m diep planten of hoe zit alles in elkaar .ik zou namelijk volgende wint
Lees verder...
Forumonderwerp gaan we de palmen weer inpakken vandaag?

Gepubliceerd: 14 jan 2013

42 keer bekeken
Minimumtemp. (°C) di-4 wo -7 do -7 vr -7 za -8 Ik ga vanmiddag maar even de stro matten aanbrengen! Wie heeft er nog meer de inpak kriebels. Groet Emile
Lees verder...
Forumonderwerp trachy's na de winter

Gepubliceerd: 11 mrt 2012

17 keer bekeken
Ik heb even een paar foto's gemaakt van mijn trachy's, en zou ik graag wat meningen horen over in wat voor staat ze zijn.Ik heb halverwege de strenge vorst nog snel met kunst en vliegwerk
Lees verder...
Forumonderwerp voorjaar in aantocht

Gepubliceerd: 14 feb 2012

43 keer bekeken
Hier dan maar een topic aangemaakt om het voorjaar voor te bereiden.Als er een droge periode komt ga ik eens preventief met de rosacur anti schimmel behandeling starten.Tevens de nodige snoeibeurt eerst moet de nachtvorst weg.
Lees verder...
Forumonderwerp het word kouder...

Gepubliceerd: 27 jan 2012

53 keer bekeken
Nu het kouder word en ik geen lichtslang meer kan kopen heb ik voor een 3 tal exoten 3 verlichtingarmaturen gekocht met daarin een 60 watt gloeilamp die enorm veel warmte afgeeft.
Lees verder...
Forumonderwerp nog een tegenvaller.... pfff

Gepubliceerd: 21 mei 2011

35 keer bekeken
Ik had de bruin geworden bladeren al afgeknipt van mijn trachycarpus wagnerianus, later kon ik de 2 jongste bladeren er al uittrekken, maar ik voelde de jongste speer en ik dacht het komt goed.
Lees verder...
Forumonderwerp speerrot?

Gepubliceerd: 09 jan 2011

255 keer bekeken
Hoi, een van mijn 2 kleine trachy's heeft allemaal spierwittesperen die allemaal ongeknikt zijn. Moet ik die als verloren beschouwen?Ze zitten nog wel muurvast.
Lees verder...
Forumonderwerp minimumtemperatuur en bescherming.

Gepubliceerd: 29 sep 2010

246 keer bekeken
Ik heropen nog even dit oude topic. Het valt niet mee om een samenvatting te maken van bijna 300 berichten! Maar beloofd is beloofd en ik probeer toch voor komende winter iets zinnigs te melden.
Lees verder...
Forumonderwerp p. roebelenii syagrus romanzoffiana

Gepubliceerd: 08 sep 2010

59 keer bekeken
Beste exoten liefhebbers,
Lees verder...
Forumonderwerp zo overwinter ik mijn banaan

Gepubliceerd: 08 aug 2010

0 keer bekeken
De aanleiding van dit berichtje is de vraagstelling van Kraikkonen in een vorig topic.
Lees verder...
Forumonderwerp plantenfoto's uit mijn tuin

Gepubliceerd: 05 aug 2010

9 keer bekeken
Ik heb wat plaatjes geschoten in mijn tuin. Musa basjoo is goed aan de gang.
Lees verder...
Forumonderwerp musa basjoo

Gepubliceerd: 04 feb 2010

4 keer bekeken
mijn musa basjoo geef in volle grond de winter doorbracht met een vliesdoek eromheen 1m in diameter stro errond plus een rieten mat had nog zuurstof genoeg met bovenaan een paraplu dus water kon er zeker niet aan
Lees verder...
Forumonderwerp de eerste sneeuw foto's palmen

Gepubliceerd: 17 dec 2009

14 keer bekeken
Ik was vanmorgen vroeg me bed uit, en hier in Sneek ligt meer dan 20 CM sneeuw, mijn trachycarpussen zijn verdwenen maar vind het een prachtig gezicht, dus ik laat het zo maar liggen allemaal. in Zwitserland blijft die sneeuw ook liggen....
Lees verder...
Forumonderwerp winterbescherming met lichtslang

Gepubliceerd: 07 dec 2009

188 keer bekeken
Het gaat vanaf 15 december zoals het er nu op lijkt rap kouder worden, ijsdagen worden voorspelt.
Lees verder...
Forumonderwerp trachycarpus fortunei

Gepubliceerd: 13 nov 2009

449 keer bekeken
net een 10jarige tachycarpus fortunei in volle grond geplant mvg aan iedereen
Lees verder...
Forumonderwerp musa basjoo stekken groeien voor geen meter

Gepubliceerd: 23 jun 2009

174 keer bekeken
Een maand geleden heb ik 6 musa basjoo stekken gekocht, en die groeien dus voor geen meter, en lijkt het wel of ze een beetje gelig beginnen te worden. Iemand een idee wat dat kan zijn? foto van een maand geleden
Lees verder...
Forumonderwerp water geven

Gepubliceerd: 13 jun 2009

13 keer bekeken
De afgelopen 2 weken heeft het behoorlijk geregend en was de zon ver te zoeken, of scheen hij maar matig. Nou wordt er altijd gezegt dat je
Lees verder...
Forumonderwerp winterharde en niet-winterharde musa basjoo's

Gepubliceerd: 30 mei 2009

16 keer bekeken
Ik heb zojuist weer een tuinder aan de telefoon gehad die eventueel voor mij een paar basjoo's wilde bestellen, en die vertelde dat hun leverancier er wel aan kom komen, en dan wel aan de winterharde versie die maar liefst 80 euro moet kosten.
Lees verder...
Forumonderwerp stam trachycarpus

Gepubliceerd: 07 apr 2009

35 keer bekeken
Zou het kunnen of heb ik nu alleen maar een inbeelding dat de stam van mijn trachycarpus groeid? Hij staat nogtans helemaal kaal, want door de vrieskou, heb ik alle bladeren incl speer verwijderd.
Lees verder...
Forumonderwerp na maandag gaat de winter langzaam definitief uit.

Gepubliceerd: 09 jan 2009

0 keer bekeken
Hallo forummers,
Lees verder...
Forumonderwerp stekken bananenboom (musa basjoo)

Gepubliceerd: 31 jul 2008

536 keer bekeken
Mijn bananenbomen MUSA sikkimensis en de MUSA basjoo heb ik dit jaar in het voorjaar als kleine plant aangeschaft en in de volle grond aangeplant. Beide planten hebben inmiddels nieuwe jonge scheuten ontwikkeld.
Lees verder...
Forumonderwerp wat een weer........

Gepubliceerd: 04 jul 2007

4 keer bekeken
Vanmorgen werd ik wakker en trof mijn tuin zo aan..... Let op het water in het gras. Waar komt het allemaal vandaan.... en erger nog waar gaat het heen....
Lees verder...
Forumonderwerp 13 ) welke planten in welke grond

Gepubliceerd: 08 jan 2007

54 keer bekeken
13) welke planten in welke grond
Lees verder...
Forumonderwerp iets voor de samenwerkings bladen?

Gepubliceerd: 05 jan 2007

23 keer bekeken
Hallo allemaal Voelen jullie er iets voor om een lijst samen te stellen met daarin diverse gegevens van ons allemaal ?
Lees verder...
Forumonderwerp bananen/grond

Gepubliceerd: 18 mei 2006

6 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...