Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp cordyline zonder stam

Gepubliceerd: 04 apr 2017

42 keer bekeken
Beste mensen van dit forum, Ik ben op zoek naar de naam van de plant die lijkt op de Cordyline, maar geen stam krijgt. De naam lijkt niet op Cordyline. Deze plant komt dus direct met zijn bladerkruin (zoals de Cordyline) uit de grond.
Lees verder...
Forumonderwerp vulmiddel voor gat in stam yucca

Gepubliceerd: 14 mrt 2013

213 keer bekeken
De Yucca thompsoniana in de tuin is verbazingwekkend winterhard gebleken en heeft onbes
Lees verder...
Forumonderwerp gaan we de palmen weer inpakken vandaag?

Gepubliceerd: 14 jan 2013

42 keer bekeken
Minimumtemp. (°C) di-4 wo -7 do -7 vr -7 za -8 Ik ga vanmiddag maar even de stro matten aanbrengen! Wie heeft er nog meer de inpak kriebels. Groet Emile
Lees verder...
Forumonderwerp cordyline australis in volle grond?

Gepubliceerd: 01 okt 2012

450 keer bekeken
Afgelopen weekend heb ik in een tuincentrum deze fantastische Cordyline Australis gekocht! De verkoper vertelde dat hij graag van sommige planten af wil i.v.m kerstartikelen. Voor 15 Euro mocht ik de plant meenemen.
Lees verder...
Forumonderwerp stand van zaken na de winter...

Gepubliceerd: 05 mei 2012

54 keer bekeken
Even een bijdrage vanuit mijn tuin. De afgelopen winter leek zo zacht te verlopen, maar veranderde in een extreme winterperiode die de laatste jaren niet voorkwam. Sommige planten had ik goed voorbereid, andere niet of minder.
Lees verder...
Forumonderwerp het word kouder...

Gepubliceerd: 27 jan 2012

53 keer bekeken
Nu het kouder word en ik geen lichtslang meer kan kopen heb ik voor een 3 tal exoten 3 verlichtingarmaturen gekocht met daarin een 60 watt gloeilamp die enorm veel warmte afgeeft.
Lees verder...
Forumonderwerp yucca rostrata

Gepubliceerd: 31 okt 2011

62 keer bekeken
Hallo forummers, Wat kan ik doen?Oppotten eerst een stukje afzagen?Zo ja in welke grond en waar buiten houden of binnen zetten, op zolder is het wat koeler en veel zonlicht.
Lees verder...
Forumonderwerp cordyline australis krijgt zijscheuten

Gepubliceerd: 07 aug 2011

271 keer bekeken
Mijn Cordyline australis die nu ca. 4 jaar oud is, krijgt op ca. 40 cm. stamhoogte 3 zijscheuten.Wat zijn de gevolgen van het al dan niet verwijderen van de zijscheuten? Cees
Lees verder...
Forumonderwerp grote yucca aloifolia

Gepubliceerd: 18 mei 2011

127 keer bekeken
Ik heb vorig jaar een grote yucca aloifolia variegata op de kop weten te tikken via tro
Lees verder...
Forumonderwerp hoe van een oude plant(yuca?) een nieuwe maken

Gepubliceerd: 24 mrt 2011

585 keer bekeken
Hierbij een foto van een plant, ik weet niet zeker welke plant het is,waarschijnlijk een yuca.Ik weet niet hoe oud de plant is(20jaar?) Het is zeker dat de plant al een twaalftal jaren in ongenade is gevallen.
Lees verder...
Forumonderwerp lotusbanaan ziet er slecht uit

Gepubliceerd: 07 mrt 2011

142 keer bekeken
Mijn lotusbanaan staat nu voor het 2e jaar in mijn verwarmde kas te overwinteren, maar hij ziet er maar slecht uit, en word het erger
Lees verder...
Forumonderwerp temperatuur thermostaat afstellen trachycarpus

Gepubliceerd: 30 nov 2010

41 keer bekeken
een trachycarpus fortunei kan meer vorst verdragen dan veel andere tropische planten. maar op welke temperatuur de thermostaat instellen bij 1 graad vorst lijkt mij te vroeg
Lees verder...
Forumonderwerp tuinvrienden daar gaan we dan, en 'nu' al...

Gepubliceerd: 17 nov 2010

19 keer bekeken
Winter gaat warmdraaien17.11.2010 12:35
Lees verder...
Forumonderwerp minimumtemperatuur en bescherming.

Gepubliceerd: 29 sep 2010

246 keer bekeken
Ik heropen nog even dit oude topic. Het valt niet mee om een samenvatting te maken van bijna 300 berichten! Maar beloofd is beloofd en ik probeer toch voor komende winter iets zinnigs te melden.
Lees verder...
Forumonderwerp exoten portugal

Gepubliceerd: 26 sep 2010

13 keer bekeken
Paar weken geleden was ik nog in Portugal en kon het natuurlijk niet laten om een paar leuke exoten op de gevoelige plaat vast te leggen.
Lees verder...
Forumonderwerp p. roebelenii syagrus romanzoffiana

Gepubliceerd: 08 sep 2010

59 keer bekeken
Beste exoten liefhebbers,
Lees verder...
Forumonderwerp vreemd

Gepubliceerd: 06 sep 2010

3 keer bekeken
Ik was vanmiddag even bij tuincentrum Almeerplant bij ons in Almere, ze hebben er leuke exoten en zijn niet zo duur vind ik.
Lees verder...
Forumonderwerp cordyline australis

Gepubliceerd: 15 jul 2010

21 keer bekeken
Beste mensen,
Lees verder...
Forumonderwerp actuele staat exoten zomer 2010

Gepubliceerd: 19 jun 2010

6 keer bekeken
Misschien kunnen jullie de foto's nog herinneren van afgelopen winter, inmiddels staan we vlak voor de zomer en wil ik jullie laten zien hoe het een en ander er nu bij staat.
Lees verder...
Forumonderwerp yucca flaccida

Gepubliceerd: 18 mei 2010

11 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp winterbescherming met lichtslang

Gepubliceerd: 07 dec 2009

188 keer bekeken
Het gaat vanaf 15 december zoals het er nu op lijkt rap kouder worden, ijsdagen worden voorspelt.
Lees verder...
Forumonderwerp palmenveiling

Gepubliceerd: 03 sep 2009

26 keer bekeken
Goedemiddag forumgebruikers,
Lees verder...
Forumonderwerp cordyline australis

Gepubliceerd: 11 apr 2009

98 keer bekeken
Hallo mensen,
Lees verder...
Forumonderwerp cordyline

Gepubliceerd: 17 feb 2009

331 keer bekeken
Dit is de tweede winter dat mijn cordyline in de volle grond buitenstaat.Waarschijnlijk is dit de cordyline australis, maar zeker weten doe ik het niet.
Lees verder...
Forumonderwerp voorlopige resultaten na deze strenge winter 2009

Gepubliceerd: 09 feb 2009

4 keer bekeken
Hierbij de vandaag gemaakte tuinfoto's, de foto's zelf zijn van kommentaar voorzien ik hoop dat het leesbaar is.
Lees verder...
Stel een tuinvraag