| Sinds april moestuintje, wat kan er beter?
|
richard&maa
ike
:
16-08-2009 | Even voorstellen. Gebruikersnaam is Richard&Maaike. Wij zijn samen en hebben veel interesse in onder andere een moestuintje. We zijn sinds vandaag lid van dit forum en hebben sinds ongeveer April een kleine moestuin. In het tuintje staan: zonnebloemen, sperziebonen, tomaatjes, aardbeiplantjes, bloemkool en ook heeft er sla in gestaan.
De sla en sperziebonen waren erg goed gelukt en gaan we zeker weer in het tuintje zetten.
Er is echter een probleempje met de aardbeien en de bloemkool:
Er staan vier grote aardbeiplanten waaraan zeer veel aardbeien komen. Ze doen het erg goed en ik heb zelfs een aantal stekken die ook beginnen te groeien, alleen is het probleem dat wanneer een aardbei bijna goed is, wordt deze opgegeten lijkt wel! Er zit een net overheen en ik denk nu dat het muisjes zijn. Hoe moet ik dit oplossen?
Ook staat er bloemkool in. Deze wilt echter niet goed groeien. Ze staan onder een oud konijnenhok, zodat ze niet over het hoofd gezien worden als er in de tuin gewerkt wordt. Er zijn ook al geknisperde eierschillen tegen de slakken geprobeerd, maar alsnog gaat het niet helemaal goed. Ze blijven klein en worden geel.
Het liefst willen we geen sprays gebruiken en ook dieren geen kwaad doen. Alles wat erin groeit moet zo natuurlijk mogelijk blijven zonder giftige stoffen.
Heeft iemand hier een oplossing voor? Alvast hartelijk bedankt.
Groet,
Richard en Maaike.

|
U kunt niet meer reageren op dit bericht
|
|
|