Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp is dit een soort bladluis?

Gepubliceerd: 15 jun 2023

49 keer bekeken
Ik heb beestjes op mijn (gewone) Bieslook en Chinese Bieslook. Ik dacht eerst aan bladluis, maar het internet suggereert dat die niet van bieslook / ui houden. De bieslook staat er inmiddels een beetje zielig (bruin, slap) bij.
Lees verder...
Forumonderwerp rupsenplaag of schimmel?

Gepubliceerd: 09 jun 2023

34 keer bekeken
Hi!
Lees verder...
Forumonderwerp zwarte insecten onderkant blad kersenboom

Gepubliceerd: 04 jun 2023

19 keer bekeken
Zijn dit bladluizen op mijn kersenboom? Wat kan ik hier tegen doen? Insecticide? En wat voor insectiside?
Lees verder...
Tuininformatie alles wat je moet weten over het verzorgen van coniferen

Gepubliceerd: 02 jun 2023

12 keer bekeken
Coniferen zijn prachtige, groenblijvende planten die veel worden gebruikt in tuinen en landschapsarchitectuur. Ze bieden privacy, structuur en schoonheid aan buitenruimtes.
Lees verder...
Tuininformatie alles wat je moet weten over het verzorgen van coniferen

Gepubliceerd: 02 jun 2023

76 keer bekeken
Coniferen zijn prachtige, groenblijvende planten die veel worden gebruikt in tuinen en landschapsarchitectuur. Ze bieden privacy, structuur en schoonheid aan buitenruimtes.
Lees verder...
Forumonderwerp onderste blad stokspercieboon wordt geel

Gepubliceerd: 03 mei 2023

26 keer bekeken
De sperciebonen groeien heel goed en.omdat er veel.luis in zit sproei ik met een harde straal water de luizen eraf. Echter de onderste bladeren worden nu snel geel. Komt dat door de luizen?
Lees verder...
Forumonderwerp bladluis?

Gepubliceerd: 29 jan 2023

61 keer bekeken
Hallo! Ik heb binnen een kruidenbakje en nu heb ik kleine beestjes op mn basilicum. Ik denk dat het bladluizen zijn maar ben niet zeker, kan iemand dit bevestigen?
Lees verder...
Tuininformatie tips voor het onderhoud van je tuin

Gepubliceerd: 15 dec 2022

14 keer bekeken
Een goede tuinverzorging kan de kwaliteit en de levensduur van je planten, fruit en groenten verhogen. Een paar uur volle zon is een must voor bijna elke plant, maar verschillende plantensoorten hebben verschillende verzorgingsniveaus nodig.
Lees verder...
Forumonderwerp bolletjes op ulmus

Gepubliceerd: 19 jun 2022

22 keer bekeken
Goedendag
Lees verder...
Forumonderwerp geel blad komkommerzaailingen

Gepubliceerd: 05 jun 2022

26 keer bekeken
Zaailingen komkommer geplant en veel water gegeven. Waarom krijgen ze geel blad?
Lees verder...
Forumonderwerp ilex meserveae "blue prince" -bladrand plots zwart

Gepubliceerd: 04 jun 2022

33 keer bekeken
Beste,
Lees verder...
Forumonderwerp welke beestjes zitten hier?

Gepubliceerd: 02 mei 2022

129 keer bekeken
Een vriend van mij stuurde mij deze foto van een plant met onder andere bladluis, maar... Er wandelen nog meer gekke beestjes rond die ik maar niet herken en na aardig wat speurwerk kan ik er maar niet achter komen.
Lees verder...
Forumonderwerp plaag van kleine zwarte insecten

Gepubliceerd: 27 apr 2022

98 keer bekeken
Hallo allemaal, Ik heb last van kleine zwarte insecten in mijn tuin. Deze vermenigvuldigen zich aan een hoog tempo en ik vind hen terug op hout, beton, karton, plastic en planten. Weet iemand wat ik kan doen om deze te bestrijden?
Lees verder...
Forumonderwerp witte beestjes op dracaena

Gepubliceerd: 20 dec 2021

143 keer bekeken
Hoi,  mijn dracaena heeft last van witte beestjes. Hierdoor sterven de bladeren langzaam af. Kan iemand mij vertellen wat voor beestjes dit zijn? 
Lees verder...
Forumonderwerp wat zijn deze beestjes?

Gepubliceerd: 05 aug 2021

115 keer bekeken
Op onze eiken leibomen hebben we last van een mierenplaag.. sinds kort zien we echter ook deze beestjes op de stam, in de takken.. iemand een idee wat dit is en hoe we deze best bestrijden? Alvast bedankt!
Lees verder...
Forumonderwerp bladeren van mijn seringen worden volledig kaal gevreten maar geen idee wat of hoe

Gepubliceerd: 20 jul 2020

482 keer bekeken
Beste,
Lees verder...
Forumonderwerp ongedierte meloenpeer

Gepubliceerd: 26 jun 2020

36 keer bekeken
Welk ongedierte zit er onder het blad van de meloenpeerplant? En hoe kan ik dit bestrijden?
Lees verder...
Forumonderwerp krulziekte in pruim en appel

Gepubliceerd: 16 jun 2020

189 keer bekeken
Goede morgen,  Bij mijn vader heb ik meerdere fruitbomen gepland. Ze groeien als kool en lijken vol. Vruchten te zitten.  Helaas hebben ze gek genoeg de krulziekte.  Betreft 2 pruimen en 1 appelboom. 
Lees verder...
Forumonderwerp berberis ziet er vreemd uit

Gepubliceerd: 12 mei 2020

102 keer bekeken
Beste leden,
Lees verder...
Forumonderwerp zieke pruimenboom

Gepubliceerd: 31 jul 2019

71 keer bekeken
Hoi, Recentelijk heb ik een verwilderd tuintje met een pruimenboom gekocht. Deze ziet er niet meer heel gezond uit. Ik kom er zelf niet goed uit, weet iemand waar deze boom last van heeft? 
Lees verder...
Forumonderwerp ienieminibeestjes op monstera en calathea

Gepubliceerd: 27 apr 2019

3,409 keer bekeken
Er kruipen héél kleine beestjes rond op de bladeren van mijn monstera en van een calathea. Ik merkte het toen er een blad geel werd en afstierf, want dat is niet van z'n gewoonte.
Lees verder...
Forumonderwerp mysterieuze bladluis

Gepubliceerd: 21 jun 2018

66 keer bekeken
Vandaag ontdekte ik beestjes in mijn huis, iemand vertelde mij dat het waarschijnlijk bladluis is (ook al zaten ze gek genoeg bij elkaar op de muur) en toen ben ik mijn planten eens gaan inspecteren.
Lees verder...
Forumonderwerp wat is er aan de hand met mijn toscaanse klimjasmijn?

Gepubliceerd: 08 nov 2017

5,252 keer bekeken
De bladeren van onze Toscaanse klimjasmijn zijn met zwarte poeder bedekt en als je dat eraf wrijft is het blad mooi glanzend donker groen. Het blad is dus niet plakkerig en ook niet aangevreten. Is dit dan toch zwarte luis?
Lees verder...
Forumonderwerp zieke orchidee?

Gepubliceerd: 11 sep 2017

168 keer bekeken
Wie weet wat er scheelt met mijn orchideeën? Sinds korte tijd hebben ze last van het verschijnsel (zie foto). Voorheen had ik er nooit problemen mee. Ik vind het vooral raar dat hun bladeren vervormen. 
Lees verder...
Forumonderwerp is dit een ziekte ?

Gepubliceerd: 11 jul 2017

371 keer bekeken
Sinds een week krullen er diverse bladeren van onze Catalpa trompetboom, ik ben bang da
Lees verder...
Stel een tuinvraag