Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp onbekende plant

Gepubliceerd: 12 jul 2017

78 keer bekeken
Langs een wijngaard in de Elzas stond deze plant te bloeien. Ondanks alle naspeuringen konden we de naam niet achterhalen. Het zou mooi zijn als iemand de naam zou weten. Er werd aan een soort Mierikswortel gedacht.
Lees verder...
Forumonderwerp wie weet de naam van deze plant?

Gepubliceerd: 21 aug 2016

8 keer bekeken
L.S., Kan iemand mij helpen aan de naam van de plant op de foto? Veel dank voor uw reactie!
Lees verder...
Forumonderwerp smeerwortel

Gepubliceerd: 05 nov 2015

9 keer bekeken
Ik ben op zoek naar de smeerwortel ,waarvan je de wortel kan gebruiken voor medicinale doeleinden. Ik kwam deze vandaag tegen maar heeft een witte wortel. IS dit de smeerwortel die ik zoek?
Lees verder...
Forumonderwerp perzikboom loopt niet uit

Gepubliceerd: 16 apr 2015

109 keer bekeken
Mijn perzikboom die al 7 jaar op dezelfde plek in de tuin staat, loopt dit jaar niet uit. De boom erachter staat wel in bloei. De boom is niet dood, maar gaat niet in bloei. Er gebeurt helemaal niets. Heeft iemand
Lees verder...
Forumonderwerp meerjarige groente?

Gepubliceerd: 28 jan 2015

2 keer bekeken
Hallo foremleden Ik kijk alvast voor wat ik in het voorjaar in de tuin ga doen. Ik heb alleen geen zin om steeds nieuwe zaden te zaaien. Kennen jullie wat normale groenten die meerjarig is. Ik heb een
Lees verder...
Forumonderwerp 3 onbekende planten

Gepubliceerd: 22 jul 2012

2 keer bekeken
Plant 1 is 160 hoog en geurt vanille-achtigPlant 2 heeft bladeren incl. steel van 90 cm Plant 3 heeft bladeren van dezelfde lengte die heel knapperig zijn't Zou kunnen zijn dat alle drie voortkomen uit vogelzaad.
Lees verder...
Forumonderwerp planten

Gepubliceerd: 22 mei 2012

0 keer bekeken
Hoi,Ik kan de namen van deze planten niet vinden, weet iemand welke planten dit zijn?Bedankt!Rick 1 het lijkt op herderstasje, misschien een soort ervan?
Lees verder...
Forumonderwerp identificatie waterplant

Gepubliceerd: 05 okt 2011

55 keer bekeken
Dag !Mischien weet iemand over welke planten of over welke plant dit gaat ?Indrukwekkende wortels, en bladeren die recht uit het water komen.Dank !
Lees verder...
Forumonderwerp eierschalen in bomen

Gepubliceerd: 15 mei 2011

792 keer bekeken
Ik ben hier in zuid Frankrijk en vraag mij af waarom er in een aantal bomen zakjes hangen met eierschalen. Is dit tegen een ziekte of insekten?
Lees verder...
Forumonderwerp mierikswortel

Gepubliceerd: 04 okt 2010

1 keer bekeken
Voor het eerst heb ik mierikswortel in de tuin laten groeien en het zijn reusachtige planten geworden met grote bladeren !
Lees verder...
Forumonderwerp mierikswortel i.c.m aardappel

Gepubliceerd: 27 okt 2009

3 keer bekeken
Ik heb gelezen dat mierikswortel geplant in de buurt van aardappel er voor zorgt dat de aardappel resistenter is tegen de aardappelziekte.
Lees verder...
Forumonderwerp beginner moestuin

Gepubliceerd: 19 jun 2009

0 keer bekeken
Hallo mensen,
Lees verder...
Forumonderwerp wat is dit?

Gepubliceerd: 14 mei 2009

1 keer bekeken
Vorig jaar heb ik hier wilde bloemen gezaaid als klaproos, korenbloem etc. die bloeiden ook. Dit jaar komt ineens dit op, geen wilde bloem meer te vinden. Het lijkt wel sla. Wat is dit?
Lees verder...
Forumonderwerp onbekende tweejarige plant

Gepubliceerd: 11 mei 2009

11 keer bekeken
De afgebeelde forse tweejarige plant met het uiterlijk van een groentegewas (sla) gaat waarschijnlijk dit seizoen bloeien. Herkent iemand deze plant die beschikt over een korte witte penwortel?
Lees verder...
Forumonderwerp teeltplan moestuin

Gepubliceerd: 28 okt 2008

16 keer bekeken
Vanaf november ben ik eigenaar van een goed onderhouden moestuin. Kennis van siertuinen heb ik genoeg maar nog weinig kennis op het gebied van moestuinen.
Lees verder...
Forumonderwerp wanneer augurken afplukken

Gepubliceerd: 16 jun 2006

8 keer bekeken
ik heb een augurkenplant in mijn serre staan, daar zijn augurken aangekomen waarvan de grootste ongeveer 10 cm lang is.mijn vraag is waneer mag ik deze afplukken?weet hier iemand een antwoord op? alvast bedankt
Lees verder...
Forumonderwerp mierikswortel

Gepubliceerd: 27 sep 2005

0 keer bekeken
Ik ben al enige tijd op zoek naar mierikswortel. Kan iemand mij zegggen hoe ik daar aan kan komen?
Lees verder...
Forumonderwerp mierikswortel

Gepubliceerd: 27 jun 2005

1 keer bekeken
Ben al een tijdje op zoek naar Mierikswortel maar schijnbaar is dit in de handel niet of moeilijk te krijgen. Is er iemand die weet van wie ik een wortelstek of zaad kan krijgen of kopen?Alvast bedanktSandra
Lees verder...