| Doet mijn bramenplant het nou wel of niet goed?
|
aetjansen
:
20-04-2011 | Hallo!
Vorig jaar kreeg ik voor mijn verjaardag in maart een bramenplant (stekje). 2 of 3 sprietjes uit het
bakje. Die plant heb ik in een grote pot/bak gezet en laten groeien. Werkte prachtig, we hebben
afgelopen zomer al bramen ervan gegeten.
De takken waar de vruchten aan hadden gezeten heb naderhand teruggesnoeid en verwijderd. Er
zijn dat jaar ook 3 nieuwe scheuten uit de kroon opgekomen, die vol blad zaten, maar geen
vruchten opleverden; zoals verwacht (als ik de boeken mag geloven).
Afgelopen najaar/winter zijn die takken helemaal kaal geworden en houtig geworden. We hebben
die scheuten netjes geleid. Tot zover ging alles zoals verwacht, of zoals ik gelezen had online en
in boeken.
Maar nu het voorjaar aanbreekt begint alles enorm te groeien, groen te worden, maar niet de
scheuten van mn bramenplant. D.w.z. er komen nieuwe scheuten uit de grond omhoog en die
bevatten allemaal groene bladeren, maar de scheuten die ik geleid heb veranderen niet of
nauwelijks. Er zitten wel knopjes aan, maar die groeien niet heb ik het idee.
Doe ik iets niet goed, of is het misschien zo dat de een-jaar-oude scheuten pas later gaan
bloeien? De plant is eeh Chester Thornless. Ik heb een fototje toegevoegd.
Hopelijk kan iemand iets zinnigs hierover zeggen. Ik zou het ontzettend leuk vinden als we dit
jaar weer bramen van onze plant konden eten.
Vriendelijke groeten,
Arno Jansen

|
U kunt niet meer reageren op dit bericht
|
|
|