Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp wat mankeert er met deze appelboom?

Gepubliceerd: 21 okt 2017

615 keer bekeken
Beste allen, Kan iemand mij vertellen wat met deze appelboom mis is? Zie foto. Alvast bedankt voor jullie hulp. Groeten, Andre
Lees verder...
Forumonderwerp appelboom wil niet groeien

Gepubliceerd: 16 mrt 2017

9 keer bekeken
Hoi!
Lees verder...
Forumonderwerp bladuitval kwee appelboom

Gepubliceerd: 08 mrt 2016

48 keer bekeken
Al een paar zomers heeft onze kwee appelboom last van een ziekte. Ik heb het internet afgespeurd maar wordt er niet veel wijzer van.
Lees verder...
Forumonderwerp donkere blaadjes en gaatjes in seringen

Gepubliceerd: 06 sep 2015

105 keer bekeken
In onze voortuin is een appelboompje doodgegaan. Blaadjes werden bruin en droog, slap en er kwamen gaatjes in. In onze achtertuin lijkt nu hetzelfde te gebeuren met onze nieuwe seringenboompje. Zie foto.
Lees verder...
Forumonderwerp wat is er aan de hand in mijn tuin

Gepubliceerd: 09 mei 2015

6 keer bekeken
In een hoek van mijn tuintje is iets geks aan de hand. Een appelboom, waar een paar weken geleden nog verse groene blaadjes aan zaten, is helemaal dor. Geen baadje meer aan te zien.
Lees verder...
Forumonderwerp help! elzenhaantjes op mijn elstar!

Gepubliceerd: 18 apr 2015

68 keer bekeken
Ik heb twee grote grijze elzen in de achtertuin. Vorig jaar elzenhaantjes gehad. Dit jaar zie ik ze weer en tot mijn grote schrik zitten ze ook aan mijn appelboom te eten! Dat ze aan de elzen vreten is tot daar aan toe,
Lees verder...
Forumonderwerp verkleuring bladeren

Gepubliceerd: 12 jul 2014

3 keer bekeken
Hallo! Ik heb sinds kort een vijgenboom op mijn balkon staan. Nu begint het blad een soort van zwart te kleuren. Kan iemand me vertellen hoe dit komt en wat ik eraan kan doen?
Lees verder...
Forumonderwerp moerrascypres giftig?

Gepubliceerd: 07 jul 2014

11 keer bekeken
Beste, Is de moerascypres giftig? Ik kan dit niet meteen terugvinden? Alvast bedankt, Kathleen
Lees verder...
Forumonderwerp blad van appelboom

Gepubliceerd: 06 jun 2013

117 keer bekeken
Hallo, Het blad van mijn appelboompje ziet er zo vreemd uit.is dat van luizen of is het een ziekte en wat kan ik er tegen doen?Zie fotoBij voorbaat mijn dank hiervoor,Groet,Johan3
Lees verder...
Forumonderwerp onbekende (fruit?)boom in onze tuin

Gepubliceerd: 08 mei 2013

10 keer bekeken
Een paar jaar geleden is deze boom in onze tuin gekomen, zomaar spontaan tussen de bramenstruiken. Nu staan er her en der bij de buren fruitbomen, we hebben er zelf ook een paar, en ik dacht eerst aan een sleedoorn, maar er
Lees verder...
Forumonderwerp zomaar

Gepubliceerd: 29 okt 2012

0 keer bekeken
Kort geleden merkte mn man een zoete, aangename geur op in de tuin. Ah, de buren zullen wel een taart aan het bakken zijn, dachten we. De appelboom liet ook al zijn vruchten vallen, dus zoete geuren waren niet vreemd in de
Lees verder...
Forumonderwerp wat is dit voor een boom?

Gepubliceerd: 21 jul 2012

1 keer bekeken
Wie kan mij vertellen wat dit voor een boom is?
Lees verder...
Forumonderwerp zout water -> bladeren hangen slap

Gepubliceerd: 30 okt 2011

364 keer bekeken
Nadat ik dacht tekenen van meeldauw te zien, heb ik uit voorzorg mijn plantjes (kleine appelboompjes en kleine berk) besproeit met zout water. Nu gaan de blaadjes slap hangen en lijkt het een slechte afloop te gaan krijgen.
Lees verder...
Forumonderwerp allerlaatste kans voor vanda!

Gepubliceerd: 20 jul 2011

126 keer bekeken
ik heb hier al regelmatig gepost over de vanda van mij die maar niet wil groeien. ik heb zeer veel advies gekregen en heb deze opgevolgd in de mate van het mogelijke.
Lees verder...
Forumonderwerp apelboom met mieren / rupsen

Gepubliceerd: 23 apr 2011

14 keer bekeken
beste mensen
Lees verder...
Forumonderwerp zieke appelboom

Gepubliceerd: 19 apr 2011

39 keer bekeken
Hallo allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp nieuwe appelboom nog niet in blad

Gepubliceerd: 08 apr 2011

8 keer bekeken
Een goede twee maand geleden plantte ik een nieuwe appelboom van het ras 'La Paix'. Achteraan in de tuin stond al een 'Radoux' die ik twee jaar geleden geplant had.
Lees verder...
Forumonderwerp onze 6-jarige olijfboom is kaal

Gepubliceerd: 15 mei 2010

1,467 keer bekeken
Beste mensen,
Lees verder...
Forumonderwerp appelboompje.

Gepubliceerd: 11 mei 2010

5 keer bekeken
Dag medebonsia liefhebbers. Ik heb in het voor jaar een appelboompje gekocht bij aldi die stonden daar maar zielig het was meer een stok van een 80cm. Maar met wat verzorging staat
Lees verder...
Forumonderwerp hazelaar corylys avellana (web's prize cob)

Gepubliceerd: 22 apr 2010

262 keer bekeken
ik heb het aangedurfd om op 20 april nog een hazelaar die al aan het uitlopen was, drastisch terug te snoeien, en tegelijk sterke wortelsnoei te doen en in trainingspot te zetten.
Lees verder...
Forumonderwerp coniferen

Gepubliceerd: 16 nov 2009

8 keer bekeken
wanneer is de beste tij om coniferen te snoeien. het gaat om het soort leilandi. is het mogelijk om nu nog te snoeien of is het te laat. alvast bedankt gr auke lups
Lees verder...
Forumonderwerp kenmerken van bladeren (werkstuk)

Gepubliceerd: 01 nov 2009

265 keer bekeken
Hi, Ik ben bezig met een werkstuk over planten/bladeren en kan niet alle info vinden die ik nodig heb. Ook op het internet is het lastig zoeken.Misschien kan iemand hier mij helpen.
Lees verder...
Forumonderwerp appels aangetast met zwarte punten

Gepubliceerd: 06 sep 2009

97 keer bekeken
Veel van de appels in onze appelboom zijn dit jaar bedekt met zwarte punten. Dat was al kort na de vruchtvorming, terwijl de appels nog niet groot waren. Ze zijn ook iets achter gebleven in groei, waardoor de appels kleiner zijn dan andere jaren.
Lees verder...
Forumonderwerp ziekte in appelboom

Gepubliceerd: 30 aug 2009

42 keer bekeken
Onze appelboom draagt aardig wat appels, al rotten de meesten al in de boom, maar dat kan ook aan het weer liggen. Er zit echter ook een ziekte in. Ik heb een foto van een blad gemaakt.
Lees verder...
Forumonderwerp olijfbommen nog kaal

Gepubliceerd: 24 aug 2009

18 keer bekeken
We hebben een aantal olijfbommen, van ruim 20 jaar die we in het najaar hebben geplant.
Lees verder...