Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp is dit een soort bladluis?

Gepubliceerd: 15 jun 2023

49 keer bekeken
Ik heb beestjes op mijn (gewone) Bieslook en Chinese Bieslook. Ik dacht eerst aan bladluis, maar het internet suggereert dat die niet van bieslook / ui houden. De bieslook staat er inmiddels een beetje zielig (bruin, slap) bij.
Lees verder...
Forumonderwerp gunstige plantenassociaties in de moestuin

Gepubliceerd: 14 dec 2022

33 keer bekeken
Hallo iedereen! :)
Lees verder...
Forumonderwerp sanseveria met witte beestjes

Gepubliceerd: 12 sep 2019

757 keer bekeken
Beste Allemaal, Weer eens een probleem. Nadat de Sanseveria's uit de pot groeide, hebben we deze begin van het jaar verpot. Keurig universele potgrond gebruik aangevuld met Breker zand door de doorlaatbaarheid.
Lees verder...
Forumonderwerp help! wat voor bol is dit?

Gepubliceerd: 15 apr 2018

42 keer bekeken
Ik heb samen met wat vrienden wat bollen gekregen van een vriendelijke volktuinier. Maar we weten niet wat voor bollen het zijn. Ik vroeg me af of een van jullie dat van een foto af kon identificeren.
Lees verder...
Forumonderwerp witte stippen op blad agave

Gepubliceerd: 03 dec 2017

239 keer bekeken
Op enkele bladeren zijn witte stippen te zien. Ik krap ze af, maar ze zijn erg hard. Wat kan dit zijn en hoe wat kan ik eraan doen?
Lees verder...
Forumonderwerp knoflook

Gepubliceerd: 11 jul 2017

51 keer bekeken
Aan de planten groeien zo.n 15 cm boven de grond kleine knolletjes is dat normaal en kan ik daar wat mee bvb opnieuw poten ? Bvb hartelijk dank voor antwoord zal proberen foto te plaatsen maar weet niet of dit lukt 
Lees verder...
Forumonderwerp hoi! en een vraag...

Gepubliceerd: 09 jul 2017

105 keer bekeken
Dag allemaal, ik heb in hartje Nederland een kleine stadstuin waar ik zowel eetbare planten als bloemen als gras heb staan, als een grote compostbak. Het valt me alleen nog niet mee allemaal om zonder kennis zo te krijgen als ik wil.
Lees verder...
Forumonderwerp knoflook kweken in warm land

Gepubliceerd: 30 jun 2017

293 keer bekeken
Overal lees ik dat je knoflook in het voorjaar of najaar moet planten en dat het een half jaar duurt voodat je knoflook krijgt.
Lees verder...
Forumonderwerp meeldauw euonymus (japonicus)

Gepubliceerd: 13 jun 2016

451 keer bekeken
Ik heb een grote oude Euonymus, die helaas elk voorjaar (waarschijnlijk) meeldauw heeft
Lees verder...
Forumonderwerp knoflook

Gepubliceerd: 03 aug 2015

6 keer bekeken
Help mijn knoflook staat in de bloei. Moeten de bloemen eruit en zijn de bollen nog wel geschikt om te oogsten?
Lees verder...
Forumonderwerp welke plant staat hier aan de waterrand

Gepubliceerd: 07 mei 2015

23 keer bekeken
Ik vond dit fraaie boeketje witte bloemen langs een Groninger maar.wie weet de naam ?
Lees verder...
Forumonderwerp zevenblad

Gepubliceerd: 25 apr 2015

4 keer bekeken
Is dit zevenblad of toch iets anders?
Lees verder...
Forumonderwerp knoflook

Gepubliceerd: 16 apr 2014

4 keer bekeken
Moet, al het groen geel zien, voor het eruit halen? (staat eigenlijk een beetje in de weg :)
Lees verder...
Forumonderwerp natuurlijke bestrijders

Gepubliceerd: 02 apr 2014

0 keer bekeken
Goedendag, Heeft iemand ooit succes gehad met het planten van knoflook of afrikaantjes als insectenafschrikkers?
Lees verder...
Forumonderwerp laatste strohalm weren slakken

Gepubliceerd: 16 mrt 2014

10 keer bekeken
Wat te doen als alle middeltjes tegen slakken al is geprobeerd en niets helpt?
Lees verder...
Forumonderwerp coco potgrond briketten

Gepubliceerd: 13 mrt 2014

182 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp een verrassing onderin de grond maar wat is het??

Gepubliceerd: 26 dec 2013

4 keer bekeken
Paar maanden terug ben ik voor het eerst begonnen met zaaien van verschillende planten in een bak van 50x30cm.
Lees verder...
Forumonderwerp woelrattip

Gepubliceerd: 15 dec 2013

6 keer bekeken
Ik wil mijn tip delen!Had last van een woelrattenfamilie. Niet gek, woon naast het bos en een hek houdt ze niet tegen.Had eind oktober nog een grote bak bedorven stinkende brandnetelgier staan.
Lees verder...
Forumonderwerp plant tegen slakken?

Gepubliceerd: 01 jul 2013

43 keer bekeken
Ergens las ik dat de oosterse karmijnbes een goede anti-slak plant is. Maar hoe dan? Dat stond er niet bij. Alleen door er te staan? Aftreksel maken en gieten? Is een harstikke giftige plant. Wie weet meer?
Lees verder...
Forumonderwerp meesjes

Gepubliceerd: 28 feb 2013

47 keer bekeken
Waarom ''moeten'' meesjes aan zwiepende vetbolletjes hangen te eten?
Lees verder...
Forumonderwerp vliegjes in aarde

Gepubliceerd: 23 jan 2013

63 keer bekeken
Hoi, al wat gelezen over vliegjes die larfjes leggen in de aarde, bij mij is dat nu gebeurd in twee grote potten en bij een hedera
Lees verder...
Forumonderwerp look

Gepubliceerd: 15 jan 2013

8 keer bekeken
Ik heb in oktober wat look geplant in potten en er staat al aardig wat loof bovenop. Moet ik de potten inpakken tegen het vriesweer? Of zorgt de sneeuw daar ook voor bescherming? Het is de eerste keer dat ik look probeer te telen.
Lees verder...
Forumonderwerp blaadjes aangevreten? zwart? :s

Gepubliceerd: 22 okt 2012

143 keer bekeken
Ik heb een perenboom en een rozenstruik...Ik heb wat fotokes gezet in mijn dropbox.Wat is er aan de hand? En wat doe ik het beste?
Lees verder...
Forumonderwerp kattenoverlast

Gepubliceerd: 24 apr 2012

8 keer bekeken
Katten in onze buurt gebruiken mijn kruidentuintje als kattenbak. Ik weet niet wie de eigenaren zijn, dus die kan ik niet aanspreken.
Lees verder...
Forumonderwerp hoe heet ik

Gepubliceerd: 04 mrt 2012

0 keer bekeken
hoiwie weet hoe ik heet?ik heb een zware wortelstok,en kom met een lichtgroen steeltje,met daarop een lichtrood bolletje van 1cm doorsnede met heel kleine bloem knopjes uit de grond.
Lees verder...