Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp druif terugsnoeien

Gepubliceerd: 31 mrt 2019

87 keer bekeken
Wij willen een nieuwe pergola gaan plaatsen, maar onze druif is om de oude pergola heen gegroeid (zie foto). Kan ik de druif zomaar terugsnoeien? Gaat deze dan gewoon weer opnieuw bloeien op oud hout?
Lees verder...
Forumonderwerp een afdak van groen

Gepubliceerd: 09 mrt 2019

85 keer bekeken
Dag allen, Wij hebben in de tuin een huisje staan, maar dan een huisje van steigerbuis. Daar zit nu nog een stoffen dak op, maar het is de bedoeling dat we de 'zij-muren' en het 'dak' laten begroeien.
Lees verder...
Forumonderwerp druif loopt alleen onder uit

Gepubliceerd: 12 jun 2016

19 keer bekeken
Goedemorgen,
Lees verder...
Forumonderwerp zomersnoei druif

Gepubliceerd: 29 jun 2015

4 keer bekeken
Moet je nu een druif snoeien in de zomer of niet?
Lees verder...
Forumonderwerp vitis coignetiae

Gepubliceerd: 26 mei 2015

2 keer bekeken
Hoi, Ik zou graag een Vitis coignetiae tegen mijn schutting van 10m willen plaatsen.
Lees verder...
Forumonderwerp snoeien druif

Gepubliceerd: 18 apr 2015

45 keer bekeken
Ik heb een druivelaar geplant die nu begint uit te lopen. Ik ben van planom de druif in een espalier-vorm te snoeien. Hiervoor moet ik eerst 1scheut laten groeien tot op 2 meter.Op de foto zie je de nieuwe scheuten.
Lees verder...
Forumonderwerp druivenstam wordt zwart

Gepubliceerd: 05 okt 2014

38 keer bekeken
Hallo, Al een jaar of 3 een oude mediteraanse druif in de tuin.Heeft veel moeite om in te burgen in NL.Veelal door de zure zandgrond die ik hem kan bieden hier in Haaglanden.Veel bijmesten, en snoeien is de remedie.
Lees verder...
Forumonderwerp kiwi

Gepubliceerd: 17 jul 2014

3 keer bekeken
Ik heb drie kiwi's die niet bloeien, dus ook geen vruchten geven. ik weet dus ook niet wat voor geslacht de planten hebben. Ze worden zomers enorm groot en de stam is al zo' n 10 cm dik. Zijn ze te oud voor vruchten?
Lees verder...
Forumonderwerp bobbels op blad van druif

Gepubliceerd: 03 jun 2014

50 keer bekeken
Wat houdt het in als er bobbeltjes op het blad van de druif zitten?
Lees verder...
Forumonderwerp mogelijjkheden kleine stadstuin

Gepubliceerd: 16 mrt 2014

20 keer bekeken
Hallo, Wij hebben een kleine stadstuin (2.00 breed en 6.00 lang) op het noordoosten. Van ong 8.00 tot 15.00 uur staat er zon in.Nieuwe schutting geplaatst, stenen schoon en muren gesaust. Nu -eindelijk- de tuin groen maken.
Lees verder...
Forumonderwerp boskoop glory

Gepubliceerd: 28 feb 2014

12 keer bekeken
Sinds vroeg voorjaar 2013 heb ik de Boskoop Glory druif in de tuin staan, tegen/op de pergola. 4 stuks, aan elke poot 1. Dit vooral omdat ik geen groene vingers heb en ik er al vanuit ging dat er enkele zouden sneuvelen
Lees verder...
Forumonderwerp snoeien druif advies

Gepubliceerd: 17 feb 2014

11 keer bekeken
Vorig jaar heeft onze druif veel vruchten geleverd echter nu wil ik de druif de wintersnoei beurt geven. Ik dacht zelf om de lange zijranken te laten staan en de scheuten om de 15 cm terug te knippen. Is dit een beetje zoals
Lees verder...
Forumonderwerp druif vergeten te snoeien! wat nu?

Gepubliceerd: 17 feb 2014

208 keer bekeken
Ik ben glad vergeten mijn druif te snoeien in december! Ik durf m nu niet meer te snoeien eigenlijk. Wie weet wat ik het beste kan doen?
Lees verder...
Forumonderwerp snoeien druif

Gepubliceerd: 28 dec 2013

0 keer bekeken
In deze periode dient de druif gesnoeid te worden. Hoeveel moet ik terugsnoeien en kan dit ook in het voorjaar gebeurenof is dit een nadeel voor de druif?
Lees verder...
Forumonderwerp druif snoeien

Gepubliceerd: 13 okt 2013

2 keer bekeken
Kan het kwaad als ik mijn druif nu al terugsnoei of moet ik wachten tot december?
Lees verder...
Forumonderwerp rode druif

Gepubliceerd: 15 jul 2013

0 keer bekeken
Hoi allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp verhuizen planten

Gepubliceerd: 15 nov 2012

1 keer bekeken
Dag, het ziet er naar uit dat ik binnen een paar maanden ga verhuizen en nu het nog niet vriest denk ik erover om al wat planten 'voor te bereiden'.
Lees verder...
Forumonderwerp vraag over druivestruik zonder druiven

Gepubliceerd: 04 aug 2012

13 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp druiven snoeien

Gepubliceerd: 26 jun 2012

1 keer bekeken
Op mijn werk staat een sterk verwilderde druivenstruik. Deze wil ik graag bijsnoeien. Kan dat rond deze periode het hek gaat bijna niet meer dicht. Ook zouden we het leuk vinden dat we wat druiven in de struik gaan krijgen.
Lees verder...
Forumonderwerp boskoopse druif.

Gepubliceerd: 31 mrt 2012

4 keer bekeken
In onze serre groeit een Boskoopse druif. Deze is inmiddels al zo een 40 a 50 mtr. lang bij elkaar. hij bestaat uit een 2 tal ranken en uit eindelijk na 3 mtr. 3 ranken.
Lees verder...
Forumonderwerp tijdstip druif snoeien

Gepubliceerd: 08 jan 2012

5 keer bekeken
Normaal snoei ik mijn druif rond deze tijd.Maar omdat het nog steeds zo zacht is buiten wil ik graag weten of ik nog even moet wachten. Wellicht zit er nog / al leven in de druif en misschien komt er nog een vorstperiode aan.
Lees verder...
Forumonderwerp klimplant

Gepubliceerd: 02 jan 2012

1 keer bekeken
Hallo,Wij hebben een pergola staan met daaronder een bankje.Nu weet ik niet wat ik er tegenaan zou laten groeien.Ik wil een klimplant waar je af en toe van kan snoepen.
Lees verder...
Forumonderwerp te veel haast met de druif ?

Gepubliceerd: 25 sep 2011

2 keer bekeken
Het is mijn bedoeling om mijn druivenplanten beneden in de tuin te laten groeien over de pergola op mijn dakterras.Dit is dus 5 meter muur + ruim 2 meter pergola, en dan nog het bedekken van het dak .
Lees verder...
Forumonderwerp weinig druiftrosjes

Gepubliceerd: 01 aug 2011

4 keer bekeken
Mijn druif (1 stok) staat nu zo'n 8 jaar bij mij in de tuin en heb al die jaren goede oogsten gehad. Maakte er wijn van etc.Maar dit is het eerste jaar dat ik er maar enkele trosjes aan zie zitten.
Lees verder...
Forumonderwerp welke klimplant is geschikt voor ons?

Gepubliceerd: 10 mei 2011

913 keer bekeken
Hallo allemaal,
Lees verder...
Stel een tuinvraag