Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp is dit meeldauw in mijn druif?

Gepubliceerd: 29 mei 2023

22 keer bekeken
In deze merlot struik heb ik nooit eerder een aandoening gehad. Is dit meeldauw? Het ziet er wat anders uit dan ik gewend ben van andere druivenrassen die ik heb waar ieder jaar meeldauw in voorkomt..
Lees verder...
Forumonderwerp voorstellen

Gepubliceerd: 26 aug 2022

8 keer bekeken
Hallo, ik ben Ton van den Berge en ben benieuwd of jullie mij kunnen (verder) helpen met een vraag. Mijn dochter heeft een huis gekocht waar een zogenaamde authentieke tulpentrekkas in de tuin staat.
Lees verder...
Forumonderwerp schimmel op druivenbessen

Gepubliceerd: 21 aug 2022

35 keer bekeken
Hallo, Momenteel onderhoud de tuin van mijn huisbaas en mag het fruit hebben (misschien wel 100 wijnstokken). Het lijkt er op dat alle druivenplanten geleden hebben onder meeldauw (vooral valse meeldauw).
Lees verder...
Forumonderwerp wat is er met deze druif? (naast gezonde druif!?)

Gepubliceerd: 26 jun 2022

45 keer bekeken
Hallo!
Lees verder...
Forumonderwerp druivenboom, wat is er aan de hand?

Gepubliceerd: 23 mei 2022

43 keer bekeken
Ik kan een druivenboom overnemen maar vraag mij af of dat verstandig is. Ik had meer blad verwacht voor deze tijd van het jaar. Wie weet wat hier aan de hand is?
Lees verder...
Tuininformatie sfeervolle toegankelijke terrasoverkapping

Gepubliceerd: 23 mrt 2022

31 keer bekeken
Sfeervolle toegankelijke terrasoverkapping
Lees verder...
Forumonderwerp hoe snoei ik deze druif?

Gepubliceerd: 14 jun 2020

76 keer bekeken
Vorig jaar hadden we enorm veel vruchten aan onze druif (een sauvignon blanc). We hebben er een prima wijn van gemaakt. Dit jaar een stuk minder druiven helaas.
Lees verder...
Forumonderwerp probleem druiven

Gepubliceerd: 09 okt 2019

67 keer bekeken
Hey iedereen Ik heb een vraag over mijn druivelaar.
Lees verder...
Forumonderwerp help! mijn boskoop glorie druif gaat dit jaar helemaal niet goed

Gepubliceerd: 05 aug 2019

246 keer bekeken
Hallo, al jaren geeft mijn Boskoop Glorie druif heel veel mooie en zoete druiventrossen. Vorig jaar had ik er zo veel dat ik de hele buurt van druiventrossen heb voorzien en kon ik ook een aantal potten druiven jam maken.
Lees verder...
Forumonderwerp te laat bekalken en bemesten druif?

Gepubliceerd: 13 mei 2019

47 keer bekeken
Hai allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp iemand een idee wat voor struik dit is?

Gepubliceerd: 19 apr 2019

82 keer bekeken
Goede morgen, Per januari verhuisd en voor achter en naast tuin. Komt vanalles op, hartstikke leuk. Echte lag er ergens een hoopje takken. Dacht niet opgeruimd snoeihout.
Lees verder...
Forumonderwerp beste plaats nestkastje

Gepubliceerd: 08 apr 2019

44 keer bekeken
Mijn achtertuin ligt op het zuidwesten. Heerlijk zonnig dus. Nu heb ik achterin mijn tuin een schuur staan en daar wil ik een nestkastje op gaan hangen. Oh, ik heb niet de illusie dat daar dit voorjaar nog vogels in komen nestelen.
Lees verder...
Forumonderwerp druif terugsnoeien

Gepubliceerd: 31 mrt 2019

87 keer bekeken
Wij willen een nieuwe pergola gaan plaatsen, maar onze druif is om de oude pergola heen gegroeid (zie foto). Kan ik de druif zomaar terugsnoeien? Gaat deze dan gewoon weer opnieuw bloeien op oud hout?
Lees verder...
Forumonderwerp wie kent deze heester in mijn zanderige duintuin, bijna 2m hoog na drie jaar

Gepubliceerd: 30 mrt 2019

70 keer bekeken
De vraag is of de besjes, langwerpig, roodachtig, met pit, soort druif, beetje gespikkeld, eetbaar zijn of giftig?
Lees verder...
Forumonderwerp een afdak van groen

Gepubliceerd: 09 mrt 2019

85 keer bekeken
Dag allen, Wij hebben in de tuin een huisje staan, maar dan een huisje van steigerbuis. Daar zit nu nog een stoffen dak op, maar het is de bedoeling dat we de 'zij-muren' en het 'dak' laten begroeien.
Lees verder...
Forumonderwerp probleem druiven

Gepubliceerd: 08 aug 2018

820 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp extreme zomer en planten verzorgen....

Gepubliceerd: 29 jul 2018

206 keer bekeken
Ik ben eigenlijk wel wat verbaasd, dat niemand problemen lijkt te hebben om de planten in de tuin levend te houden.
Lees verder...
Forumonderwerp help, mijn itasliaanse muskaat druif is ziek!

Gepubliceerd: 16 jul 2018

62 keer bekeken
Hallo tuinliefhebbers, ik heb in mijn tuin, aan beide zijden, druiven planten. Links een rode Boskoop Glorie en rechts een witte Italiaanse Muskaatdruif. Deze laatste heb ik een aantal jaar geleden zelf uit Puglia meegenomen.
Lees verder...
Forumonderwerp vlekken op blad druif

Gepubliceerd: 03 mei 2018

1,135 keer bekeken
Ik heb al vele jaren een druivenstok staan van het ras Boskoop's Glorie. Sinds twee jaar komen er bruine vlekken op het blad. Deze vlekken zijn ook tegelijk een soort bobbels.
Lees verder...
Forumonderwerp druif ziek?

Gepubliceerd: 02 sep 2017

58 keer bekeken
Hallo, Kan iemand mij vertellen wat mijn druif heeft en of het te bestrijden is? De druiven drogen uit voor ze rijp worden en de blaadjes zijn gelig en hebben vlekken, soms aan de onderkant wat wittig. Zie ook de foto.
Lees verder...
Forumonderwerp tot hoelang groeit een druif door?

Gepubliceerd: 26 aug 2017

44 keer bekeken
Hallo , Een vraag over druiven : Tot hoelang groeit een druif door? Tot een datum of totdat de temperatuur daalt tot..?
Lees verder...
Forumonderwerp bladeren druif worden bruin/rood

Gepubliceerd: 25 aug 2017

133 keer bekeken
Beste allen,
Lees verder...
Forumonderwerp druiven en vijgen

Gepubliceerd: 27 jul 2017

44 keer bekeken
In Marokko heb ik een grote druivenplant. Vorig jaar zaten er niet zoveel druiven in en wat er in zat was totaal hol.De druiven hadden geen inhoud????? Dit jaar een stuk terug gesnoeid maar nu groeit er ook helemaal geen druif aan.
Lees verder...
Forumonderwerp wat te doen met deze druif uitloper

Gepubliceerd: 31 mrt 2017

14 keer bekeken
Deze extra uitloper komt vanuit de wortels, vlak voor de winter gekocht en toch maar gewacht met planten. De uitloper zat er al bij het kopen, niet bij stil gestaan. Hoe kan ik deze het best verwijderen?
Lees verder...
Forumonderwerp krulziekte

Gepubliceerd: 10 mrt 2017

17 keer bekeken
Al 2 jaar krulziekte in de perzik gehad. Vorig voorjaar in de kas gezet, is er kans dat de krulziekte zo verdwijnt?
Lees verder...
Stel een tuinvraag