Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp conifeer boompje wordt bruin

Gepubliceerd: 28 okt 2018

296 keer bekeken
Wie kan mij helpen?
Lees verder...
Forumonderwerp frank & sas, nieuw op groeninfo..

Gepubliceerd: 03 okt 2017

29 keer bekeken
Dag beste mensen,
Lees verder...
Forumonderwerp schelpen onder gras als kalk.

Gepubliceerd: 20 aug 2017

177 keer bekeken
Hoi, ik heb een bescheiden stadstuintje in amsterdam. Met de renovatie is er nogal wat veranderd.
Lees verder...
Forumonderwerp tuinborder 12m2

Gepubliceerd: 09 jul 2017

165 keer bekeken
Goedemiddag, ik ben bezig met een border aan het aanleggen van ongeveer een 12 m² het is de bedoeling dat er tussen de planten grind (yellow sun) komt.  dit zijn de planten die ik zou gaan gebruiken:
Lees verder...
Forumonderwerp salix alba 'liempde'

Gepubliceerd: 22 sep 2016

20 keer bekeken
In de tuin werden in het najaar 2013 zeven schietwilgen in een rij geplant.In februari 2015 werden ze gesnoeid, nu zouden ze na twee jaar(februari 2017) alleszins opnieuw gesnoeid worden omdat ze het laatste jaar echt heel erg gegroeid zijn.
Lees verder...
Forumonderwerp worteldoek of geen worteldoek

Gepubliceerd: 06 mrt 2016

104 keer bekeken
Ik heb een tuin in de stad (100 vierkante meter) en heb daarin 2 vierkantemeterbakken geplaatst. Mijn vraag is nu: moet ik onderin de 20cm diepe bakken een worteldoek leggen om contact met de grond te voorkomen?
Lees verder...
Forumonderwerp houtrot in lindeboom

Gepubliceerd: 01 jul 2015

458 keer bekeken
Ik heb in mijn voortuin een Linde staan, echter kwam ik tot de ontdekking dat er aan de voet bij een van de wortels houtrot zit, Achter de bast klink het hol. aan beide zijde van de wortel kun je een breinaald ongeveer 20 cm insteken.
Lees verder...
Forumonderwerp wel/geen worteldoek bij split? tegenstrijdige info

Gepubliceerd: 19 mei 2015

156 keer bekeken
Goedemorgen. Kort geleden zijn we verhuisd van een stadswoninkje naar een huis met een enorme tuin. Gezien mijn gebrekkige tuinkennis, lijkt dit hét moment om lid te worden van een forum.
Lees verder...
Forumonderwerp wie is de taxuskever kwijtgeraakt na verhuizing?

Gepubliceerd: 22 apr 2015

55 keer bekeken
Ik woonde voorheen op een appartement en had veel potten op het balkon. In deze potten had ik veel taxuskevers. Toen ik ging verhuizen naar een huis met tuin, heb ik nagenoeg alle planten achtergelaten om zo van de taxuskever af te komen.
Lees verder...
Forumonderwerp aanleg nieuwe tuin

Gepubliceerd: 14 mrt 2015

15 keer bekeken
Graag had ik informatie gevraagd voor iemand.Het gaat over de aanleg van een nieuwe tuin van een gerenoveerde woning.De tuin is 'voorlopig' plantklaar' gemaakt met tuinpad en brede borders. Er ligt overal worteldoek
Lees verder...
Forumonderwerp rozen: blad wordt rood.

Gepubliceerd: 18 okt 2014

134 keer bekeken
Ik heb reeds vele jaren deze bodembedekkende rozen staan zonder de minste problemen.
Lees verder...
Forumonderwerp japanse esdoorn 'dissectum garnet'

Gepubliceerd: 19 jul 2014

0 keer bekeken
Hallo ,ik heb gisteren een Japanse esdoorn 'Dissectum Garnet' gekocht van 40 cm hoog .
Lees verder...
Forumonderwerp hoe kom ik van dit riet af?

Gepubliceerd: 16 jul 2014

5,819 keer bekeken
Hopelijk is hier iemand die een idee heeft, want ik ben ten einde raad.Wij wonen in een (huur)huis van 3 jaar oud. Er staan hier 4 huurhuizen, de rest van het perceel zou koop worden, maar ivm de crisis is dit er nooit gekomen.
Lees verder...
Forumonderwerp taxuskever oplossing?

Gepubliceerd: 29 mrt 2014

384 keer bekeken
Het probleem van vraatschade door taxuskever heb ik hier al enkele malen aangekaart. Op advies dat enkelen onder jullie me gaven heb ik eind augustus een behandeling toegepast met
Lees verder...
Forumonderwerp uitgeregende talud waltsteinia ternata

Gepubliceerd: 24 okt 2013

13 keer bekeken
Wij hebben een talud van 25 meter lang en een goede 2 meter hoog achter aan
Lees verder...
Forumonderwerp welke klimmer?

Gepubliceerd: 23 jun 2013

3 keer bekeken
Goedenavond,
Lees verder...
Forumonderwerp vraag over aanleg/beplanten nieuwe tuin

Gepubliceerd: 21 jun 2013

31 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp verdorde knoppen

Gepubliceerd: 10 jun 2013

97 keer bekeken
In de topic afvallende rozen pikte ik in op het probleem van benmy. Hier doet zich ook iets vreemds voor bij de rozen. Eerst waren er de platrollers en nu dit. Ze hebben verdorde bloemknoppen hoewel
Lees verder...
Forumonderwerp leilinde bloeit amper

Gepubliceerd: 13 mei 2013

771 keer bekeken
Hoi! Wij hebben net als onze buren een leilinde van 3 jaar oud maar die van ons staat nu dus amper in blad. De blaadjes die door komen zijn Klein en worden nu al geel bruin. Het ziet er
Lees verder...
Forumonderwerp zevenblad te lijf gaan, kan dit?

Gepubliceerd: 16 apr 2013

153 keer bekeken
Ik heb een behoorlijk grote tuin en vanwege gezondheidsproblemen is deze de afgelopen jaren helaas flink verwaarloosd.
Lees verder...
Forumonderwerp bloembollen in grind planten in een pot/zak

Gepubliceerd: 06 nov 2012

65 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp welke bodembedekkers kan ik gebruiken

Gepubliceerd: 01 nov 2012

27 keer bekeken
Een goede vriendin van mij heeft een tuin op het noorden. Tussen de schutting en het pad aan de westkant heeft ze een strook van ongeveer 12 meter die ze wil vullen met bodembedekkers.
Lees verder...
Forumonderwerp moerasfilter goed aangelegd?

Gepubliceerd: 19 aug 2012

115 keer bekeken
Een hovenier heeft 3 weken geleden een moerasfilter aangelegd. Maar vanaf begin heb ik al twijfels of het wel goed is aangelegd. Daarom deze vraag.
Lees verder...
Forumonderwerp geranium sanguineum 'ankum's pride'

Gepubliceerd: 05 aug 2012

4 keer bekeken
Geachte, kan deze geraniumsoort ook op worteldoek planten? Vriendelijke groeten,Bart
Lees verder...
Forumonderwerp meeldauw.. daar gaan we weer..!

Gepubliceerd: 20 jun 2012

88 keer bekeken
Mijn krentenboompjes vervallen weer in hun jaarlijkse gewoonte: valse meeldauw of echte, weet ik veel..
Lees verder...