Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp tips om groenten te zaaien in de lente om te oogsten in de winter

Gepubliceerd: 21 jun 2023

23 keer bekeken
Hallo allemaal!
Lees verder...
Forumonderwerp veldsla

Gepubliceerd: 09 mrt 2016

9 keer bekeken
Kan ik nu 9 maart veldsla buiten zaaien onder glas?
Lees verder...
Forumonderwerp welke plant is dit? veldzuring?

Gepubliceerd: 29 mei 2014

30 keer bekeken
Deze plant kwam tevoorschijn in twee plantenbakken op mijn balkons, één aan de voorzijde en ook één aan de achterzijde van mijn huis. Ik dacht eerst dat het veldsla was, die ik een tijd terug gezaaid heb (niet-ontkiemde zaden).
Lees verder...
Forumonderwerp wat kan ik deze week nog zaaien ?

Gepubliceerd: 26 aug 2013

0 keer bekeken
Goeiedag ,
Lees verder...
Forumonderwerp bloemen kennemerduinen 2

Gepubliceerd: 17 mei 2012

18 keer bekeken
Nog een aantal onbekende (voor mij dan) planten.Wie helpt me?
Lees verder...
Forumonderwerp minuscuul bloempje

Gepubliceerd: 03 mei 2012

5 keer bekeken
Dag ! Wie kan me aan de naam helpen van deze plant? Aangetroffen in een bos.Zeer kleine bloemen. Blauwe bloemkroon vijfslippig. Vierkante stengel.Bladeren tegenoverstaand. twee of drie meeldraden en een stamper.Dank voor uw hulp !
Lees verder...
Forumonderwerp onbekende plant in mijn tuin

Gepubliceerd: 10 jun 2011

8 keer bekeken
Er verschenen dit voorjaar twee exemplaren van een voor mij onbekende plant in mijn tuin. De bijgevoegde foto moet dienen als leidraad ter identficatie. Iemand opperde dat het wellicht een Parelzaad-achtige plant zou zijn.
Lees verder...
Forumonderwerp koude kas

Gepubliceerd: 25 okt 2010

2 keer bekeken
wat kan ik nu nog zaaien/planten in de koude kas. er komen kleine tomaten plantjes op. waar die vandaan komen weet ik niet maar ik vind het wel leuk.verder heb ik nog andijvie staan en kropla.mvg kitty
Lees verder...
Forumonderwerp veldsla in de kas?

Gepubliceerd: 03 mei 2010

7 keer bekeken
Ik kreeg onlangs voor mijn verjaardag een kas van de Liddle, zo'n afbreekbare met een sterke plastic hoes er over. Goede deal, 50 euro.
Lees verder...
Forumonderwerp ongedierte bij mijn sla in de kas

Gepubliceerd: 16 feb 2010

11 keer bekeken
Ik heb veldsla in een kasje geplant en op de vensterbank gezet. Nu zag ik vanmorgen dat er hele kleine, witte beestjes ( soort wormpjes ofzo ) in het zand rondkropen. Wat is dit en wat kan ik er tegen doen?
Lees verder...
Forumonderwerp zaaien van groente

Gepubliceerd: 29 aug 2009

0 keer bekeken
wat kan men nu buiten zaaien van groeten?ik wil beetje eigen groentjes in mijn tuin.mvg
Lees verder...
Forumonderwerp sterk groeiende planten gezocht

Gepubliceerd: 30 jan 2009

0 keer bekeken
Ik ben op zoek naar sterk groeiende kamerplanten. Aangroei in de winter moet mogelijk zijn. Ik heb 3 zuidgerichte ramen, dus er kan voldoende licht naar binnen komen.
Lees verder...
Forumonderwerp teeltplan moestuin

Gepubliceerd: 28 okt 2008

16 keer bekeken
Vanaf november ben ik eigenaar van een goed onderhouden moestuin. Kennis van siertuinen heb ik genoeg maar nog weinig kennis op het gebied van moestuinen.
Lees verder...
Forumonderwerp kweek kas en groenten

Gepubliceerd: 06 jul 2008

22 keer bekeken
Beste tuinliefhebbers, Ik heb dit weekend een kweek kas gekregen voor mijn verjaardag.Nu zou ik zo graag willen weten, wat ik in de kas nog zou kunnen zaaien en oogsten.
Lees verder...
Forumonderwerp wat nu kweken ?

Gepubliceerd: 06 feb 2008

1 keer bekeken
Ik wou toch graag iets kweken.Dus wat kan er in november - december nog gezaaid worden ?Ik wou graag sla kweken maar ik weet niet of dat kan in deze periode. Dus kan ik nu nog sla of een ander gewas zaaien (kweken) ?
Lees verder...
Forumonderwerp wat nu nog planten?

Gepubliceerd: 09 aug 2007

0 keer bekeken
Mijn eerste stappen in de moestuin sinds ik 8 jaar was. met veel liefde denk ik daar aan terug. wat kan ik nu nog in de moestuin zetten?
Lees verder...
Forumonderwerp veldsla

Gepubliceerd: 11 okt 2006

3 keer bekeken
Hallo, Ik wil het volgende eens aan jullie vragen, Ik heb mooie veldsla in mijn tuin staan ,die ik al kan oogsten.Maar nu is er meeldauw in gekomen.Kun je die nog eten of kun je ze beter weg doen?
Lees verder...
Forumonderwerp wat nu zaaien

Gepubliceerd: 15 mrt 2006

0 keer bekeken
hallo allemaalik heb een klein stukje grond die ik wil gebruiken als moestuintje.mijn vraag is,waar kan ik deze maand mee beginnenmvg
Lees verder...
Forumonderwerp moestuin inzaaien voor de herfst?

Gepubliceerd: 03 sep 2005

2 keer bekeken
ik heb een piepklein moestuintje waarin alleen nog een pompoen, spruitkool, en tomaten staan. verder is het nogal kaal nu de rest eruit is, waardoor de grond ook erg droog wordt.
Lees verder...
Forumonderwerp gebruik serre

Gepubliceerd: 15 aug 2005

6 keer bekeken
beste, sinds de lente ben ik trotse eigenaar van een serre waarin ik prei, tomaten enz in heb staan.
Lees verder...
Forumonderwerp moestuin

Gepubliceerd: 06 okt 2004

1 keer bekeken
domme vraag misschien maar wat kan je in de herfst planren?
Lees verder...
Forumonderwerp groeit veldsla per bosje of per blad

Gepubliceerd: 16 aug 2004

1 keer bekeken
Ik heb nu net veldsla gezaaid,maar groeit dat per bosje of net als spinazie per blad?Hoe dicht uiteen, en dan 1 zaadje tegelijk?gr sheilanda
Lees verder...
Forumonderwerp veldsla en snijbiet zaaien

Gepubliceerd: 10 aug 2004

1 keer bekeken
Als ik veldsla en snijbiet zaai moet dat diep gebeuren en dicht opelkaar? kan je nu ook nog gewone sla en andijvie zaaien en moet het dan in een kweekbak?gr sheilanda
Lees verder...
Stel een tuinvraag