Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp krulziekte in pruim en appel

Gepubliceerd: 16 jun 2020

189 keer bekeken
Goede morgen,  Bij mijn vader heb ik meerdere fruitbomen gepland. Ze groeien als kool en lijken vol. Vruchten te zitten.  Helaas hebben ze gek genoeg de krulziekte.  Betreft 2 pruimen en 1 appelboom. 
Lees verder...
Forumonderwerp dwerg perzikboom heeft wederom ziekte, wat nu ?

Gepubliceerd: 08 mei 2020

93 keer bekeken
Beste leden,Afgelopen jaar een vraag gesteld, over onze toen pas gekocht dwerg perzikboompje. Via het forum kwamen wij erachter dat deze last had van krulziekte.
Lees verder...
Forumonderwerp advies gevraagd m.b.t dwerg perzikboom

Gepubliceerd: 19 jul 2019

57 keer bekeken
Beste leden,
Lees verder...
Forumonderwerp krulziekte

Gepubliceerd: 10 mrt 2017

17 keer bekeken
Al 2 jaar krulziekte in de perzik gehad. Vorig voorjaar in de kas gezet, is er kans dat de krulziekte zo verdwijnt?
Lees verder...
Forumonderwerp perzik- of abrikozen boom

Gepubliceerd: 22 feb 2017

35 keer bekeken
Ik loop er over te denken om een perzik- of abrikozenboom te nemen. Ik vraag me alleen af wat handig is.
Lees verder...
Forumonderwerp perzikkrulziekte

Gepubliceerd: 16 mei 2016

1 keer bekeken
Beste tuinliefhebbers, Wat kan ik het beste doen tegen de hardnekkige perzik-krulziekte ?
Lees verder...
Forumonderwerp cornus controversa 'variegata'

Gepubliceerd: 15 mei 2016

17 keer bekeken
Mijn Cornus boom geeft veel bloemschermen, maar de bladeren blijven omgekruld, overig
Lees verder...
Forumonderwerp krulziekte perzik, vruchten eetbaar?

Gepubliceerd: 06 mei 2016

73 keer bekeken
Dag iedereen,
Lees verder...
Forumonderwerp krulziekte perzik voorkomen

Gepubliceerd: 15 feb 2016

15 keer bekeken
Ik heb nu al 2 jaar op rij last van krulziekte in mijn perzikboompje. Advies elders op dit forum was in een kas zetten.
Lees verder...
Forumonderwerp kersenboom en boerenjasmijn worden belaagd

Gepubliceerd: 04 jun 2015

71 keer bekeken
Goedemiddag, Mijn mooie kersenboom en boerenjasmijn worden door hetzelfde zwarte diertje belaagd. Wat kan ik er aan doen en wat is het? Behandelen met spruzit een optie? (al doe ik het liever niet natuurlijk). Bvd
Lees verder...
Forumonderwerp krukziekte in perzik

Gepubliceerd: 25 apr 2015

8 keer bekeken
Voor het derde jaar op rij wordt mijn perzik geteisterd door de krulziekte. Deze winter voor het eerst in de volle grond overwinterd, en naïef genoeg daarmee gehoopt er vanaf te zijn. Niets is minder waar. Heb al heel wat
Lees verder...
Forumonderwerp is dit krulziekte in perzik?

Gepubliceerd: 24 apr 2014

8 keer bekeken
Is dit krulziekte in perzik? En zo ja, hoe nu handelen?
Lees verder...
Forumonderwerp sorbus aria 'magnifica'

Gepubliceerd: 07 sep 2013

15 keer bekeken
We hebben een prachtige Sorbus aria 'Magnifica'(meelbes) in de tuin, die ongeveer 25 ja
Lees verder...
Forumonderwerp viburnum op stam

Gepubliceerd: 02 jul 2013

220 keer bekeken
Hallo allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp perzikboom ziek?

Gepubliceerd: 05 jun 2013

10 keer bekeken
De blaadjes van mijn perzikboomje zien er niet zo gezond uit. Hij heeft wel gewoon gebloeid en er komen ook perzikjes aan, maar toch vraag ik me af of mijn boompje niet ziek is.
Lees verder...
Forumonderwerp ervaringen met wassenberger (perzik)

Gepubliceerd: 12 jan 2013

8 keer bekeken
Heeft er iemand ervaringen met het ras Wassenberger (PERZIK)? Alvast bedankt.
Lees verder...
Forumonderwerp perzik revita/benedicte waar te koop ?

Gepubliceerd: 29 okt 2012

235 keer bekeken
Hallo Ik zou graag de perzik Revita of Benedicte planten in november.Waar is deze te koop, graag in de provincie Limburg of Antwerpen graag. Alvast bedankt!
Lees verder...
Forumonderwerp wat is dat voor een ziekte en wat kan ik doen?

Gepubliceerd: 08 jul 2012

5 keer bekeken
Hallo,mijn boompje heeft een probleem.Ik zag vandaag dat hij op ze bladen blaren had...zie afbeelding.Weten jullie mss wat dat voor een ziekte en/of schimmel is en wat ik kan doen om de boom te helpen?
Lees verder...
Forumonderwerp prunus persica: ziek?

Gepubliceerd: 18 jun 2012

3 keer bekeken
Hallo, ik heb in maart een Prunus Persica gepland, met het idee dat er perzikken aan zo
Lees verder...
Forumonderwerp pruimenboom ziek??

Gepubliceerd: 07 mei 2012

66 keer bekeken
Wat mankeert mijn pruim; toppen zijn sterk opgekruld; zie bijlage?
Lees verder...
Forumonderwerp hoeveel keer ??

Gepubliceerd: 10 mrt 2012

3 keer bekeken
Hallo allemaal ik had vorig jaar een perzikboom, waarmee ik die had gespoten tegen de krulziekte. Hoeveel keer moet ik nu dan spuiten of is dat overbodig ? Tot ziens !
Lees verder...
Forumonderwerp krulziekte

Gepubliceerd: 04 mrt 2012

0 keer bekeken
Hallo, gisteren tegen de krulziekte gespoten op basis van THIRAM . Is dit schadelijk voor de bodem, wortels,... als het op de bodem terechtkomt ? Het heeft nu juist namelijk geregend. Alvast bedankt!
Lees verder...
Forumonderwerp perzikboom

Gepubliceerd: 05 feb 2012

6 keer bekeken
Wij hebben 5 jaar geleden een perzikboom aangepland, die tot nu toe 1 keer een mooie oogst heeft gegeven. Ieder jaar krijgt die last van de krulziekte, vrijwel alle bladeren krullen om. De bevatte bladeren knip
Lees verder...
Forumonderwerp perzik had kleine bladeren

Gepubliceerd: 08 jan 2012

1 keer bekeken
Ik had een vraag over mijn perzikboom, tijdens de bloeiperiode tot de bladval had mijn perzikboom heel de tijd kleine bladeren. Weten jullie waarom?De Latijnse naam is reine des vergers
Lees verder...
Forumonderwerp perzik /abrikoos planten

Gepubliceerd: 08 aug 2011

6 keer bekeken
Wil graag deze in mijn tuin hebben,ten eerste om de bloei maar ook wat vruchten zou leuk zijn.Welk ras is geschikt voor een tuin in het hoge noorden met kans op vruchten.Heb hier een mini kers staan die erg mooi heeft gebloeid en een paar kersen h
Lees verder...