| Kat met allergien
|
monvi
:
19-03-2010 | Mijn poes van 18 maanden heeft sinds oktober of november last van korstjes boven haar wenkbrauwen, ik zag eerst gewoon iets rood en geïrriteerd, en weinig haren op die plekken. Ineens een dag had ze een grote wond net onder haar linker oor. Dus ik ben toen met haar naar de dierenarts geweest. De dierenarts heeft een beetje van haar huid/korstjes onder de microscoop gekeken, en zij zei dat mijn poes dat zelf had gemaakt door krabben. Zij vroeg aan mij als er iets de laatste tijd was veranderd voor mijn poes. Toevallig had ik een paar weken geleden proefzakjes van een ander merk eten gekregen, en aan mijn poes gegeven. Dus de dierenarts dacht dat het een voedselallergie was. Zes weken lang moest mijn poes speciale hypoallergeen voeding eten en niets anders. Na de zes weken mog ik haar een ander ding geven, bijvoorbeeld kip. Als het na twee weken geen reactie op is, dat betekend dat ze voor kip niet allergisch is enz. Op die manier kunnen wij zien wat precies ze allergisch voor is.
Eerste paar weken moest de poes met een kap om. Drie weken later heb ik de kap af gedaan, en het ging een tijdje heel goed. Maar toen ineens heb ik gemerkt dat ze weer een wondje onder haar linker oor had... en dit was dus de laatste week van de speciale dieet. Ik vroeg mij af als het zin had om met de kip te beginnen. Ik was een beetje onzeker, maar na een paar discussies met mijn man, hij vond het zielig voor de poes dat ze zo lang niets lekker mog eten, heb ik haar toch een paar dagen gekookte kipfilet gegeven. Maar dat wondje onder haar oor was er nogsteeds en nu had ze ook nog weer een rode plek boven haar linker wenkbrauw.
Ik ben toch met de kip gestopt. Maar nu wist ik nogsteeds niet wat ze allergisch voor was, omdat ze de wondjes al voor dat ik met de kip ben begonnen had. Toen dacht ik dat het misschien niets met eten had te maken. En ik kwam aan te denken dat ik een tijd geleden ook haar kattenbakvulling had veranderd voor een ander merk, die goedkoper was. Dus ik dacht dat ik dat ging proberen, teruggegaan naar de kattenbakvulling die ze vroeger altijd gebruikte.
Dit is nu ondertussen vier weken later, en mijn poes is niet beter geworden. Maar het is alleen maar erger geworden, ze eet nogsteeds de hypoallergeen brokjes en niets anders, maar nu al drie maanden denk ik. Sinds december in ieder geval. Nu heeft ze ook nog een grote wond onder haar andere oortje ook.
Help. Wat moet ik doen?
|
U kunt niet meer reageren op dit bericht
|
|
|