Zoeken
| Type | Titel | Inhoud |
|---|---|---|
| Forumonderwerp |
blad valt af Gepubliceerd: 21 jul 2023 79 keer bekeken |
Hallo,
Deze kamerplant(zie foto) ik weet de naam niet.
Hij groeit wel goed maar hij laat nogal bladeren vallen vooral beneden bij de bloempot.
De bladeren die afvallen zijn groen , ze zijn niet verdort. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
wie herkent deze kamerplant met donker rode bloem? Gepubliceerd: 01 mei 2019 41 keer bekeken |
Hallo, Lees verder... |
| Forumonderwerp |
wat is de naam van deze kamerplant? Gepubliceerd: 12 feb 2019 54 keer bekeken |
Weet u misschien hoe deze plant heet?
En waar je deze kunt kopen?
Hij was van mijn overleden oma, dus kan het helaas niet achterhalen waar hij vandaan komt. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
wie kent deze oude kamerplant Gepubliceerd: 28 dec 2017 77 keer bekeken |
Ik heb een plant overgenomen van mijn overleden ouders. Het is een plant die naar mijn idee zeker meer dan 50 jaar oud moet zijn, omdat deze ook al bij mijn oma in huis stond, lang geleden. Er zit emotionele waarde aan de plant. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
kamerplant met gele vlekken Gepubliceerd: 24 apr 2016 552 keer bekeken |
Hallo allemaal, sinds een half jaar heeft 1 van mijn planten gele vlekken op het blad zie foto's). Wat kan dit zijn en wat kan ik hieraan doen? En weet iemand de naam van deze plant? Alvast bedankt :) Lees verder... |
| Forumonderwerp |
wat is de naam van deze (kamer)plant? Gepubliceerd: 13 dec 2015 23 keer bekeken |
Goedenavond, Lees verder... |
| Forumonderwerp |
naam kamerplant en ineens gele bladeren Gepubliceerd: 17 sep 2015 19 keer bekeken |
Meer dan 35 jaar geleden hebben we van een missionaris deze (zie foto) kamerplant gekregen. Deze plant hebben we ook een aantal malen gestekt. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
identificatie kamerplant Gepubliceerd: 24 mei 2015 6 keer bekeken |
Beste forumleden, Lees verder... |
| Forumonderwerp |
ik ben op zoek naar een plant Gepubliceerd: 16 mei 2015 4 keer bekeken |
Dag, Lees verder... |
| Forumonderwerp |
naam van kamerplant Gepubliceerd: 16 feb 2015 14 keer bekeken |
Weet iemand wat de naam van deze kamerplant is? Zoals te zien op de foto gaat het niet zo heel goed, veel bladeren gaan dood (vooral onderaan, nu ook steeds hoger) Lees verder... |
| Forumonderwerp |
hoe heten deze plantjes Gepubliceerd: 27 jul 2014 3 keer bekeken |
Heb vandaag weer eens nieuwe plantjes aangeschaft, maar weer geen naam bij vermeld. Zou iemand mij kunnen helpen ? ;)groetjes Lees verder... |
| Forumonderwerp |
plantnamen, kamer (1), wild (4), onkruid (1) Gepubliceerd: 04 jun 2014 830 keer bekeken |
In de plaatselijke bloemenwinkel (in een klein oud stadje in NW-Overijssel) werd een vetplantje aangeschaft. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
naam en verzorging kamerplant Gepubliceerd: 03 jan 2014 20 keer bekeken |
Een van onze kamerplanten doet het wat minder. Het onderste blad valt steeds af en ook de mooie ronde vorm van de blaadjes is een beetje zoek. Ik heb ook nog een kleiner exemplaar, die doet het wel goed. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
identificatie oude kamerplant Gepubliceerd: 30 nov 2013 9 keer bekeken |
Beste botanici,
Al jaren vraag ik mij af wat de naam van deze plant is. De plant is ongeveer 220 cm hoog, zo'n 20 jaar oud en bloeit inmiddels.
Zouden jullie de plant op de foto kunnen identificeren? Lees verder... |
| Forumonderwerp |
opnieuw aan de bonchi Gepubliceerd: 18 nov 2013 65 keer bekeken |
met het eindigen van het peperseizoen toch weer een aantal planten genomen om bonchikes te vormen...het begin is veelbelovend..(vind ik) Lees verder... |
| Forumonderwerp |
naam plant Gepubliceerd: 31 okt 2013 5 keer bekeken |
Wat is de naam van deze kamerplant?Komen lange sprieten aan met nieuwe plantjes.Heel bekend, maar ik weer zijn naam niet Lees verder... |
| Forumonderwerp |
naam kamerplant Gepubliceerd: 19 aug 2013 8 keer bekeken |
wat is de naam van deze kamerplant?hoeveel water mag hij hebben en mag hij in de zon staan? Lees verder... |
| Forumonderwerp |
welke kamerplant Gepubliceerd: 24 jul 2013 13 keer bekeken |
Wat is de naam van deze plant? Lees verder... |
| Forumonderwerp |
help! welke kamerplant is dit? Gepubliceerd: 02 jan 2013 4 keer bekeken |
Hallo, Lees verder... |
| Forumonderwerp |
wat is dit voor kamerplant? Gepubliceerd: 23 sep 2012 11 keer bekeken |
Wij hebben deze plant al lange tijd geleden gekregen van een oude buurman, maar weten niet wat voor plant dit is.Met weinig water bloeit deze plant vaak en met prachtige bloemen. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
wat is de naam van deze plant? Gepubliceerd: 28 aug 2012 27 keer bekeken |
Hallo,
Ik heb in een boek een plant gezien met de naam pauwenplant..Helaas stond daar geen latijnse naam of gewone naam bij. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
rooibos kweken( aspalathus linearis ) Gepubliceerd: 07 aug 2012 900 keer bekeken |
Hallo,
Dit zat ik al heel lang mee in me hoofd.Rooibos kweken.
Is dat hier mogelijk? in een kas of als kamerplant?Want, zelf is het een gewas dat alleen in zuid afrika wordt verbouwd voor de lekkere Rooibos thee. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
identificatie en vermeerdering kamerplant Gepubliceerd: 20 jul 2012 7 keer bekeken |
Kan iemand mij zeggen wat de naam is van deze grote, struikachtige kamerplant? Lees verder... |
| Forumonderwerp |
kamerplant; naam onbekend Gepubliceerd: 29 jun 2012 20 keer bekeken |
Weet iemand wat de naam is van deze kamerplant? Lees verder... |
| Forumonderwerp |
kersenpitten gevaarlijk voor de mens? Gepubliceerd: 25 jun 2012 214 keer bekeken |
Hallo,
Zijn kersenpitten gevaarlijk voor de mens?
Helaas heb ik perongeluk een pit van de kers in geslikt.Zal dit gevaarlijk zijn of gaat de pit de spijsvertering door en komt hij er weer uit? Lees verder... |
- 1
- 2
- 3
- 4
- volgende ›
- laatste »