Zoeken

Type Titel Inhoud
Tuininformatie de magie van moestuinen: hoe mulch je oogst kan transformeren

Gepubliceerd: 27 sep 2023

14 keer bekeken
In deze tijd, waarin duurzaamheid en zelfvoorziening steeds belangrijkere thema's worden, groeit de populariteit van moestuinen.
Lees verder...
Tuininformatie oplossingen voor veelvoorkomende tuinproblemen

Gepubliceerd: 26 mei 2023

21 keer bekeken
Je geniet het hele jaar door het liefste van een tuin die goed verzorgd en onderhouden is. En ook al klinkt het zo vanzelfsprekend, het kan in de loop zomaar zo zijn dat je net even wat meer bij moet benen.
Lees verder...
Tuininformatie creeer een magische tuinbeleving: tips voor de perfecte buitenverlichting

Gepubliceerd: 16 mei 2023

7 keer bekeken
Sfeer creëren in je tuin op lange zomeravonden of juist in de winter wanneer het vroeg donker wordt. Hoe doe je dat beter dan met de juiste buitenverlichting?
Lees verder...
Tuininformatie creeer een magische tuinbeleving: tips voor de perfecte buitenverlichting

Gepubliceerd: 16 mei 2023

5 keer bekeken
Sfeer creëren in je tuin op lange zomeravonden of juist in de winter wanneer het vroeg donker wordt. Hoe doe je dat beter dan met de juiste buitenverlichting?
Lees verder...
Forumonderwerp haag van hortensia's

Gepubliceerd: 01 mrt 2023

57 keer bekeken
Beste tuinliefhebbers, Wij willen graag een haag maken van hortensia's en het zou fijn zijn om wat ervaringen hierover te mogen lezen. 
Lees verder...
Forumonderwerp potroos

Gepubliceerd: 21 feb 2023

112 keer bekeken
Ik heb potrozen gekocht van 25 cm hoog kan ik ze nu in de volle grond zetten of is dat nog te vroeg?
Lees verder...
Tuininformatie hoe snoei je een fruitboom?

Gepubliceerd: 11 jan 2023

87 keer bekeken
Er is iets verontrustends aan de tijd om je fruitboom wel of niet te knippen. En met knippen bedoel ik snoeien, maar in ieders gedachten is dit een substantiële en mogelijk brutale boomoperatie.
Lees verder...
Tuininformatie zo zorg je voor een warme en huiselijke sfeer in huis

Gepubliceerd: 18 nov 2022

19 keer bekeken
Een warme sfeer in huis heeft een grote invloed op hoe je je voelt. Het zorgt ervoor dat je je kunt ontspannen en even helemaal tot rust kunt komen. Vind je het lastig om zelf een warme, huiselijke sfeer aan te brengen?
Lees verder...
Tuininformatie hoe groen is elektrisch rijden nou echt?

Gepubliceerd: 06 sep 2022

15 keer bekeken
Elektrische rijden wordt door veel mensen gezien als een van de oplossingen voor de klimaatcrisis. Omdat elektrische auto’s geen uitstoot veroorzaken, gaan veel mensen ervanuit dat dit beter is voor het milieu dan brandstofauto’s.
Lees verder...
Tuininformatie je tuin op een goedkope manier inrichten

Gepubliceerd: 30 aug 2022

16 keer bekeken
Goedkope tuinideeën kunnen nog steeds een groot verschil maken in hoe je ruimte er uitziet. Er zijn goedkopere en betere opties dan al je geld uitgeven aan een duur perceel.
Lees verder...
Tuininformatie je tuin op een goedkope manier inrichten

Gepubliceerd: 30 aug 2022

12 keer bekeken
Goedkope tuinideeën kunnen nog steeds een groot verschil maken in hoe je ruimte er uitziet. Er zijn goedkopere en betere opties dan al je geld uitgeven aan een duur perceel.
Lees verder...
Forumonderwerp meld verdund tegen ziekten en plagen komkommers en tomaten

Gepubliceerd: 15 jun 2022

21 keer bekeken
Is het een farce dat als je melk verdund net water 1:10 aan tinatenplanten en komkommerplanten geeft dit helpt tegen ziekten en plagen en is tevens mest?
Lees verder...
Forumonderwerp moeraseik

Gepubliceerd: 12 jun 2022

24 keer bekeken
Hallo allemaal,  Ik heb in de tuin 2 moeraseiken staan. Tegelijkertijd gekocht bij de zelfde teler. Maar de ene heeft altijd last van luis, heeft ook een lichtere bladkleur en is ook altijd anders wat betreft bladuitval. 
Lees verder...
Forumonderwerp jamijn . . . . .

Gepubliceerd: 23 mei 2022

25 keer bekeken
Vorig jaar heb ik bij de Lidl een plant gekocht, ben kaartje kwijt maar het was een Jasmijn. Zaten heel veel bloemtrossen aan met witte bloementjes ook nog dicht waren ze wit
Lees verder...
Tuininformatie zo bereid jij je tuin voor op de zomer

Gepubliceerd: 28 apr 2022

32 keer bekeken
Het voorjaar staat we voor de deur, tijd om onze tuin weer in opperste beste staat te brengen. Het onkruid verwijderen, de takken snoeien en uiteraard de éénjarige planten vervangen.
Lees verder...
Tuininformatie de beste materialen voor duurzaam beddengoed

Gepubliceerd: 21 apr 2022

15 keer bekeken
Het is pas de laatste paar jaar dat het krijgen van goede slaap zijn moment in de schijnwerpers heeft gekregen. Blogs, podcasts en experts hebben gepleit voor de waarde van een goede nachtrust.
Lees verder...
Tuininformatie kunstgras: de tuintrend van deze zomer!

Gepubliceerd: 27 jul 2021

34 keer bekeken
Dat kunstgras dé tuintrend van deze zomer is daar weten ze bij Top Kunstgras uit Haelen in Limburg alles van.
Lees verder...
Forumonderwerp is er een verschil in bloemvorm van de gewone vlier / sambucus nigra?

Gepubliceerd: 16 jun 2021

42 keer bekeken
Hallo forumleden,
Lees verder...
Forumonderwerp klimroos snoeien

Gepubliceerd: 30 mrt 2021

52 keer bekeken
Best forum, Ik heb sinds vier jaar een klimroos 'Chevy Chase'. De eerste 2-3 jaar heeft hij rijkelijk gebloeid, vorig jaar kreeg ik slechts een paar bloemen, en dit ook duidelijk maar aan één stam (en tak).
Lees verder...
Forumonderwerp olijfwilg: niet-wintergroene variant tussen wintergroene variant

Gepubliceerd: 21 mrt 2021

132 keer bekeken
Beste allen,
Lees verder...
Tuininformatie een prachtige variatie aan planten in huis

Gepubliceerd: 15 mrt 2021

56 keer bekeken
Groen in huis, planten zijn nog altijd populair. Er is altijd weer een nieuw type plant die een tijdje hot en happening is. Maar ook de traditionele kamerplanten zijn niet weg te denken uit vele huishoudens.
Lees verder...
Forumonderwerp apenboom, apentreiter, apenpuzzel, slangenden

Gepubliceerd: 31 mei 2020

145 keer bekeken
In onze tuin staat een apentreiter, (araucaria araucana) die er al stond toen we het hu
Lees verder...
Forumonderwerp hoeveel water geven aan stek madagascarpalm

Gepubliceerd: 29 mei 2020

166 keer bekeken
beste plantenliefhebbers Ik heb 2 stekken van de madagascarpalm  Deze heb ik een week geleden afgesneden en zojuist geplant met stekpoeder
Lees verder...
Forumonderwerp welke tor is dit.

Gepubliceerd: 22 mei 2020

107 keer bekeken
Goededag, Vanmiddag zag ik op mijn gazon deze tor liggen, meer dood dan levend weliswaar. Lengte ong. 3,5 tot 4 cm, breedte ong. 1,5cm. Kan iemand mij vertellen welke tor(kever) dit is. Trouwens wat is verschil tussen tor en kever
Lees verder...
Forumonderwerp witte plekken op mijn pinus sylvestris

Gepubliceerd: 21 apr 2020

201 keer bekeken
Dag vrienden ,zorg nu ongeveer een jaar voor de verschillende boompjes van de zoon.Lukt me aardig.Na deze winter is me wel opgevallen dat er 1 plant/ boom bij staat met steeds erger wordende plekken.
Lees verder...
Stel een tuinvraag