Zoeken
| Type | Titel | Inhoud |
|---|---|---|
| Forumonderwerp |
cosmea het blad wordt lelijk Gepubliceerd: 12 aug 2023 61 keer bekeken |
Voor het eerst dit jaar Cosmea gezaaid, en niet zonder succes. Alles is prima opgekomen, getopt en uitgeplant, ook over de bloei geen klagen. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
help mijn philodendron white princess! Gepubliceerd: 18 feb 2023 69 keer bekeken |
Hallo allemaal,
Dit forum etc is voor mij helemaal nieuw. Maar ik ben erg wanhopig opzoek naar een antwoord op de vraag; wat is er aan de hand met mijn plant.
Het is een redelijk volle Philodendron met 1 full moon wit blad. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
hulp met grote oude yucca (rot?) Gepubliceerd: 02 nov 2022 117 keer bekeken |
Beste plantenliefhebbers en kenners, Lees verder... |
| Forumonderwerp |
schietwilg op stam Gepubliceerd: 23 sep 2022 72 keer bekeken |
Ik wil graag dat deze schietwilg een wilg op stam gaat worden dus moet ik hem gaan knotten op den duur.
de blaadjes die op de hele lengte zitten heb ik er af gehaald en in de top nog laten zitten
Nu is mijn vraag: Lees verder... |
| Forumonderwerp |
albizia Gepubliceerd: 04 sep 2022 52 keer bekeken |
Azur: heb jij deze Albizia ook? Een echte naam heb ik er nog steeds niet voor. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
is dit blad schimmel op mijn alocasia? Gepubliceerd: 25 mei 2022 310 keer bekeken |
Mijn Alocasia Black Velvet heeft bruine vlekken op de bladeren, zelfs op alle bladeren behalve het nieuwste blad. Ik vraag mij af wat dit is en wat kan ik doen? Lees verder... |
| Forumonderwerp |
kardinaalsmuts Gepubliceerd: 16 mei 2021 125 keer bekeken |
Dag iedereen,
Mijn Euonymus of kardinaalsmuts is al enkele jaartjes oud. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
soort plant? Gepubliceerd: 28 mrt 2021 43 keer bekeken |
Ik heb deze plant van mijn oma gekregen toen ze is overleden. Inmiddels lijkt het net of de plant dood gaat en ik heb geen idee wat ik moet doen. Weet iemand wat voor soort plant dit is en wat ik kan doen om de plant levend te houden? Lees verder... |
| Forumonderwerp |
kleverige witte pakketjes op plant Gepubliceerd: 24 okt 2020 294 keer bekeken |
Hallo Lees verder... |
| Forumonderwerp |
welke (eenjarige?) plant is dit? Gepubliceerd: 28 aug 2020 83 keer bekeken |
Mijn moeder heeft wat bloemen geplukt in een pluktuin en daar zat deze prachtige bloem ook bij. Op de foto lijkt hij rood maar de bloemen waren meer oranje. Volgens mijn moeder was deze plant wel anderhalve meter hoog. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
alocasia macrorrhiza Gepubliceerd: 08 jun 2020 96 keer bekeken |
Wat is er aan de hand met deze alocasia macrorrhiza?
Hij krijgt regelmatig nieuwe blaadjes. Maar er zijn er een aantal die meer en meer geel worden.. Waardoor komt dit? Lees verder... |
| Forumonderwerp |
geen idee hoe deze plant heet Gepubliceerd: 23 mei 2020 86 keer bekeken |
Ik weet niet wat voor soort plant dit is. Ik heb het nodig voor mijn herbarium. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
witte beestjes in waterschotel avocado, groei gestopt Gepubliceerd: 19 mei 2020 334 keer bekeken |
Hallo, nieuw op dit forum :) Lees verder... |
| Forumonderwerp |
alocasia - skeletplant - ziek of iets mis? Gepubliceerd: 17 apr 2020 1,333 keer bekeken |
Er is iets mis met mijn Alocasia - Skeletplant. Ik heb al 3 bladen verwijderd ze waren bruin, slap en beetje vochtig. Toen ik de bladen met hun stammetje weghaalde, vond ik ook twee knobbeltjes, zie foto! Lees verder... |
| Forumonderwerp |
bananenplant - schimmel & bruine bladeren Gepubliceerd: 26 mrt 2020 2,581 keer bekeken |
Hi, Lees verder... |
| Forumonderwerp |
sanseveria met witte beestjes Gepubliceerd: 12 sep 2019 777 keer bekeken |
Beste Allemaal,
Weer eens een probleem. Nadat de Sanseveria's uit de pot groeide, hebben we deze begin van het jaar verpot.
Keurig universele potgrond gebruik aangevuld met Breker zand door de doorlaatbaarheid. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
plant krijgt snel veel geel blad... Gepubliceerd: 22 aug 2019 702 keer bekeken |
Beste lezer,
Deze plant krijgt snel veel geel blad. Dat er op de foto bijna geen geel blad te zien is komt omdat ik een paar dagen geleden al het gele blad heb verwijderd. Maar nu is er alweer een nieuw geel blad. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
s oeien Gepubliceerd: 30 jul 2019 9 keer bekeken |
Ik heb hier in de tuin een roos en een sering staan die wel hard groeien maar geen bloemen geeft weet niet wat de vorige bewoner heeft gedaan maar wat kan of moet ik doen mvg Lees verder... |
| Forumonderwerp |
kleine beestjes op de planten Gepubliceerd: 20 jul 2019 522 keer bekeken |
Hai Lees verder... |
| Forumonderwerp |
voeding buitenopuntia's Gepubliceerd: 09 jul 2019 22 keer bekeken |
Ik heb nu verschillende opuntia´s staan, eentje staat uitgeplant, en die doet het verreweg het beste, heeft dit jaar schijven van iets van 40 centimeter gemaakt, Ik heb ook een humifusa die het prima doet, maar mijn Opuntia ( Lees verder... |
| Forumonderwerp |
rode zonnehoed vraagje Gepubliceerd: 20 jun 2019 1,842 keer bekeken |
Ik heb al een aantal jaar een mooie rode zonnehoed, een hybride soort met een mooie rode kleur. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
bladeren plant sterven af Gepubliceerd: 01 jun 2019 144 keer bekeken |
Beste forummers, Lees verder... |
| Forumonderwerp |
dringend (giftige?) plant herkennen!!!!! Gepubliceerd: 14 mei 2019 54 keer bekeken |
Hallo,
Hoop dat iemand kan helpen!! Lees verder... |
| Forumonderwerp |
kan iemand mij vertellen wat voor boom/plant dit is ? Gepubliceerd: 27 apr 2019 43 keer bekeken |
Helaas heb ik geen duidelijkere foto. Het is tijdens een vakantie gemaakt. Erhebben witte bloemetjes aan gezeten, maar daar heb ik geen foto van.
Heeft iemand enig idee wat het is ? Lees verder... |
| Forumonderwerp |
help: kleine zwarte kruipende beestjes Gepubliceerd: 23 okt 2018 1,139 keer bekeken |
Ik had een aantal kruiden gekocht waar varenrouwvliegjes op zaten. Na een tijdje zaten er vliegjes op al mijn planten. Lees verder... |