Zoeken
| Type | Titel | Inhoud |
|---|---|---|
| Tuininformatie |
leuke groene tips voor je smartphone! Gepubliceerd: 16 okt 2023 33 keer bekeken |
Nu de dagen weer donkerder en kouder worden, trekken we massaal naar binnen. Natuurlijk is het heerlijk om een avondje te cocoonen op de bank, maar vergeet ook niet om toch af en toe een lekkere frisse neus te halen. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
castanospermum australe bladprobleem Gepubliceerd: 27 jun 2022 63 keer bekeken |
Ik heb Castanospermum australe reeds 6 jaar, maar heeft recent last gehad van schildluis. Heb deze op diverse manieren hiervoor behandeld, met uiteindelijk (op professioneel advies) lavameel bestuiven als laatste redmiddel. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
onbekende vlinderstruik Gepubliceerd: 15 aug 2021 69 keer bekeken |
Hoi allemaal, Lees verder... |
| Forumonderwerp |
plantenmishandeling? Gepubliceerd: 21 sep 2020 151 keer bekeken |
Hoi!
Ik ben nieuw op dit forum en ik wilde een vraag stellen m.b.t. plantenmoraal of ethiek. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
nogmaals onbekende plant Gepubliceerd: 13 mei 2020 54 keer bekeken |
Beste groenliefhebber,
Mijn moeder heeft nog een onbekende in haar tuin staan.Weten jullie welke soort dit is?
Alvast bedankt. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
elke herfst leggen areca en dwergpalmen het loodje Gepubliceerd: 24 nov 2019 48 keer bekeken |
Allen,
Elk jaar loop ik tegen dezelfde problemen aan met onze Arecapalmen en Dwergpalmen. Misschien dat jullie raad weten.
In het vroege voorjaar schaffen we elk jaar een X aantal Areca en dwergpalmen aan, in klein formaat. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
onbekende plant Gepubliceerd: 16 jul 2019 5 keer bekeken |
Onlangs kreeg ik twee plantjes cadeau. Hoewel ik heel veel planten in mijn tuin heb (en gehad) heb ik deze nog nooit gezien. Ik weet ook niet of het een kamer- of een tuinplant is. Ik heb twee foto's meegestuurd. Lees verder... |
| Tuinevenementen |
open tuinmiddag b&b ecotuin keutenberg Gepubliceerd: 15 apr 2019 40 keer bekeken |
De tuin als eetbaar landschap.Geniet de eetbare sierweide. Lees verder... |
| Tuinevenementen |
open tuinmiddag b&b ecotuin keutenberg Gepubliceerd: 15 apr 2019 16 keer bekeken |
De tuin als eetbaar landschap.Geniet de eetbare sierweide. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
nieuwe tuin, onbekende planten Gepubliceerd: 10 apr 2019 83 keer bekeken |
Goedemiddag, Lees verder... |
| Forumonderwerp |
nieuwe tuinleek Gepubliceerd: 08 apr 2019 19 keer bekeken |
Hallo allemaal, Lees verder... |
| Forumonderwerp |
voor mij onbekende plant. wie geeft een hint? Gepubliceerd: 30 jul 2018 82 keer bekeken |
Dit plantje staat op geroerde zandgrond. Is ca. 15 tot 20 cm hoog. Het zaaddoosje heb ik nog nooit gezien. Wie heeft een idee. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
welke plant is dit? Gepubliceerd: 26 jun 2018 27 keer bekeken |
Wie weet welke plant dit is?Hij krijgt een heel klein lila bloempje af en toe. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
hoe deze onbekende plant stekken? Gepubliceerd: 21 mrt 2018 119 keer bekeken |
Ik vond deze plant op kantoor. Jaren geleden was het een grote plant met enorme bladeren en af en toe een witte bloem. Nu zijn alleen deze twee wortels over met aan het uiteinde nog nieuwe uitlopers. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
mij onbekende struiken/bomen Gepubliceerd: 03 sep 2017 46 keer bekeken |
Tijdens onze vakantie in Baden-Baden kwamen we 4 ons onbekende struiken/bomen tegen.
Ze groeiden op de terrassenhelling onder de burcht in de volle zon (op het zuiden)
struik/boom 1: 3 foto's Lees verder... |
| Forumonderwerp |
eenjarige onbekende Gepubliceerd: 30 aug 2017 36 keer bekeken |
Hallo allemaal (misschien dubbel geplaatst. Sorry)
Onlangs heb ik stiekem ( FOEI !!!') ergens een stekje meegenomen van een naar mijn idee 1 jarige hangplant. De stek is aangeslagen. Nu de naam nog. Wie helpt mij Lees verder... |
| Forumonderwerp |
nieuwe onbekende plant Gepubliceerd: 01 aug 2017 108 keer bekeken |
Vorig jaar kreeg ik op een ruilbeurs een plantje met de mededeling: ik heb geen idee wat het is, probeer het maar eens. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
nog een onbekende Gepubliceerd: 10 mei 2017 4 keer bekeken |
En wederom een onbekende. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
rhapis met rode vertakking en rode knopjes Gepubliceerd: 27 mrt 2017 19 keer bekeken |
Goedemorgen, Lees verder... |
| Forumonderwerp |
nog een onbekend plantje Gepubliceerd: 26 mrt 2017 5 keer bekeken |
Herkent iemand deze plant? Lees verder... |
| Forumonderwerp |
aangewaaide plant Gepubliceerd: 24 okt 2016 43 keer bekeken |
Goedendag allen. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
onbekende gast in de tuin Gepubliceerd: 29 aug 2016 8 keer bekeken |
Deze onbekende planten trof ik aan tussen het koninginnekruid, toen ik de stengels afknipte. Het blad van koninginnekruid is gezaagd, dit blad niet. De stengels zijn ca 1 m hoog en slap. Wie weet wat dit is? Ik heb het nooit eerder gezien. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
boom / struik Gepubliceerd: 08 aug 2016 4 keer bekeken |
En nog een onbekend groeiend iets. Komen mooie trossen met kleine bloemen aan. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
onbekende plant Gepubliceerd: 16 jul 2016 3 keer bekeken |
Kreeg een klimplant. Bloeit met kleine paarse klokjes (géén clematissoort) heeft fijn lichtgroen blad, hecht zich overal aan. Veel zaadjes, die allemaal ontkiemden en bloeien nu ook. Kan iemand mij de naam vertellen? Lees verder... |
| Forumonderwerp |
nog nooit eerder gezien Gepubliceerd: 28 jun 2016 8 keer bekeken |
Hallo, Lees verder... |