Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp welke bemesting eenjarige fruitboompjes

Gepubliceerd: 28 okt 2023

47 keer bekeken
Vorig jaar 2 perenboompjes, 2 citrusboompjes geplant. Wat hebben deze fruitboompjes nu nodig? Kan.ik nu compost strooien of bemesten?
Lees verder...
Forumonderwerp slaapboom

Gepubliceerd: 25 jul 2023

113 keer bekeken
Is dit een goed klimaat voor de slaapboom.en kan hij tegen de volle zon ?
Lees verder...
Forumonderwerp jackfruit

Gepubliceerd: 22 jun 2023

35 keer bekeken
Hi,
Lees verder...
Forumonderwerp twee gesteltakken appelboom dragen niet

Gepubliceerd: 11 jun 2023

30 keer bekeken
Ik heb sinds twee jaar een laagstam appelboom (Elstar) van een jaar of 10 à 12 (naar schatting). Verleden jaar (het eerste jaar in mijn tuin) gaf hij behoorlijk wat appeltjes (prima van smaak, maar klein van formaat).
Lees verder...
Forumonderwerp appelboom herkenning en dood blad

Gepubliceerd: 11 jun 2023

35 keer bekeken
Hi allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp malus sierappel slechte kwaliteit?

Gepubliceerd: 09 jun 2023

26 keer bekeken
In december 2022 hebben wij een Malus Sierappel door een hovenier laten plaatsen.
Lees verder...
Forumonderwerp zwarte vlekken op stam van mijn japanse esdoorn

Gepubliceerd: 31 mei 2023

111 keer bekeken
Hallo
Lees verder...
Forumonderwerp boomknoppen gaan niet open

Gepubliceerd: 24 mei 2023

93 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Tuininformatie creeer een magische tuinbeleving: tips voor de perfecte buitenverlichting

Gepubliceerd: 16 mei 2023

7 keer bekeken
Sfeer creëren in je tuin op lange zomeravonden of juist in de winter wanneer het vroeg donker wordt. Hoe doe je dat beter dan met de juiste buitenverlichting?
Lees verder...
Forumonderwerp wat voor soort boom is dit?

Gepubliceerd: 30 apr 2023

41 keer bekeken
We hebben deze boom in de tuin maar zijn niet zeker van het soort. De boom lijkt het wat moeilijk te hebben en veel takken hebben geen blad. We vragen ons af hoe het te onderhouden en eventueel snoeien. Bedankt!
Lees verder...
Forumonderwerp boom drukt tegels omhoog

Gepubliceerd: 15 mrt 2023

61 keer bekeken
De wortels van de boom op de foto drukt op meerdere plekken de tegels van mijn terras omhoog.Wat voor boom is dit?
Lees verder...
Tuininformatie hoe snoei je een fruitboom?

Gepubliceerd: 11 jan 2023

86 keer bekeken
Er is iets verontrustends aan de tijd om je fruitboom wel of niet te knippen. En met knippen bedoel ik snoeien, maar in ieders gedachten is dit een substantiële en mogelijk brutale boomoperatie.
Lees verder...
Forumonderwerp bladverlies citrus sinensis

Gepubliceerd: 06 dec 2022

41 keer bekeken
enkele maanden geleden hebben wij een grote Citrus Sinensis aangeschaft we -gezien de kou- sinds 4 weken binnen hebben staan en in een lichte erker willen laten overwinteren.
Lees verder...
Tuininformatie welke kerstverlichting past het beste bij mij?

Gepubliceerd: 10 nov 2022

10 keer bekeken
Ieder jaar als de feestdagen weer om de hoek staan wordt de wereld op veel plekken een klein beetje magischer.
Lees verder...
Forumonderwerp wat is dit voor boom ( of struik) ?

Gepubliceerd: 18 okt 2022

39 keer bekeken
Goedemorgen, Ik heb al meer dan 40 jaar een boom in mijn voortuin, waarvan ik niet weet hoe hij heet. Regelmatig bloeit ie met kleine witte bloemetjes twee keer per jaar, nu bloeit hij ook.
Lees verder...
Tuininformatie zelf jouw droomtuin creeren? zo simpel als abc

Gepubliceerd: 20 jun 2022

11 keer bekeken
Je tuin is een fantastische plek om te ontsnappen aan de hectische ratrace van alledag. Maar een tuin onderhouden is ook hard werken. Is jouw tuin maar wat gewoontjes?
Lees verder...
Forumonderwerp zal deze boom blijven staan bij stevige wind???

Gepubliceerd: 17 jun 2022

48 keer bekeken
Hi allen,
Lees verder...
Forumonderwerp moeraseik

Gepubliceerd: 12 jun 2022

24 keer bekeken
Hallo allemaal,  Ik heb in de tuin 2 moeraseiken staan. Tegelijkertijd gekocht bij de zelfde teler. Maar de ene heeft altijd last van luis, heeft ook een lichtere bladkleur en is ook altijd anders wat betreft bladuitval. 
Lees verder...
Forumonderwerp druivenboom, wat is er aan de hand?

Gepubliceerd: 23 mei 2022

43 keer bekeken
Ik kan een druivenboom overnemen maar vraag mij af of dat verstandig is. Ik had meer blad verwacht voor deze tijd van het jaar. Wie weet wat hier aan de hand is?
Lees verder...
Forumonderwerp wat is dit voor boom?

Gepubliceerd: 29 apr 2022

103 keer bekeken
Goedenavond, Is er iemand die weet wat voor boom dit is? En is de boom nog levensvatbaar? , hij is gesnoeid eind 2020 maar doet op een paar scheuten vanonder na niet veel meer! Zou ik hem kaal moeten snoeien?
Lees verder...
Tuininformatie tips om te verkoelen in en rondom het huis

Gepubliceerd: 21 apr 2022

25 keer bekeken
De zomer komt er weer aan en dat betekent maar een ding: genieten van de zonnestralen. Maar het kan ook té warm worden in Nederland, waardoor we massaal op zoek gaan naar verkoeling.
Lees verder...
Forumonderwerp wat voor kever/wants is dit?

Gepubliceerd: 18 apr 2022

36 keer bekeken
Op een stam van een jonge boom gevonden.. weet iemand wat voor kevers/wantsen dit zijn? Hoe schadelijk zijn ze? 
Lees verder...
Forumonderwerp stervende spar???

Gepubliceerd: 24 mrt 2022

115 keer bekeken
Beste leden, deze spar staat sinds jaar en dag in mijn tuin. Veel jaren voor ik het huis kocht en zal ook vele jaren ouder zijn. Een mastodont van een boom maar nooit aan getwijfeld om deze oude knar niet om te hakken.
Lees verder...
Tuininformatie je schuur/tuinhuisje verzekeren, is een inboedelverzekering voldoende?

Gepubliceerd: 23 mrt 2022

22 keer bekeken
Je schuur/tuinhuisje verzekeren, is een inboedelverzekering voldoende?
Lees verder...
Forumonderwerp heeft deze boom een ziekte?

Gepubliceerd: 16 mrt 2022

169 keer bekeken
We hebben een mooie boom in onze tuin staan, maar deze ziet er sinds een jaar niet gezond meer uit. De stam pelt volledig af en er lijkt zich een soort schimmel op de Stam te vormen.
Lees verder...
Stel een tuinvraag