Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp welk soort grond heb ik?

Gepubliceerd: 09 mrt 2024

15 keer bekeken
Ik ben onlangs verhuisd naar Zeeland (Zierikzee), daar wonen we in een nieuwe wijk. Onze tuin bestaat uit gazon en tegels, hier wil ik een weelderige biologische bloementuin van maken.
Lees verder...
Tuininformatie een mirador overkapping is een echt buitenparadijs

Gepubliceerd: 13 dec 2023

12 keer bekeken
Stel je eens voor: een plek in je tuin waar je het hele jaar door kunt genieten, ongeacht het weer. Dat is precies wat een Mirador overkapping jou biedt.
Lees verder...
Forumonderwerp welke bemesting eenjarige fruitboompjes

Gepubliceerd: 28 okt 2023

47 keer bekeken
Vorig jaar 2 perenboompjes, 2 citrusboompjes geplant. Wat hebben deze fruitboompjes nu nodig? Kan.ik nu compost strooien of bemesten?
Lees verder...
Forumonderwerp trips monstera

Gepubliceerd: 28 sep 2023

131 keer bekeken
Hoi Onze monstera heeft trips en ik krijg ze niet weg. Ik heb een paar dagen elke dag alle bladeren afgekuist, ik heb algen in de potgrond gedaan en ik heb uiteindelijk ook op de bladeren gesproeid omdat niets anders hielp. 
Lees verder...
Tuininformatie thuis plantjes kweken is makkelijker dan ooit

Gepubliceerd: 21 aug 2023

38 keer bekeken
Denk je eraan om thuis je eigen planten te kweken? Goed idee! Het is een leuke bezigheid en het maakt je huis ook een stuk gezelliger. Maar voordat je begint, zijn er een paar dingen die je moet weten.
Lees verder...
Tuininformatie een mooie tuin creeren

Gepubliceerd: 12 jul 2023

23 keer bekeken
Bij het maken van een mooie tuin, komen heel wat zaken kijken. Je maakt natuurlijk eerst een plan voor je tuin. Hoe wil je het er uit laten zien?
Lees verder...
Tuininformatie een kindvriendelijke tuin: ideeen voor het creeren van een speelse en veilige buitenruimte.

Gepubliceerd: 20 jun 2023

9 keer bekeken
Als ouder is het belangrijk om ervoor te zorgen dat je kinderen veilig kunnen spelen in de tuin. Een kindvriendelijke tuin is daarom essentieel. Maar hoe maak je nu zo'n tuin?
Lees verder...
Forumonderwerp is dit een soort bladluis?

Gepubliceerd: 15 jun 2023

49 keer bekeken
Ik heb beestjes op mijn (gewone) Bieslook en Chinese Bieslook. Ik dacht eerst aan bladluis, maar het internet suggereert dat die niet van bieslook / ui houden. De bieslook staat er inmiddels een beetje zielig (bruin, slap) bij.
Lees verder...
Forumonderwerp neusrot tomaten

Gepubliceerd: 11 jun 2023

70 keer bekeken
Volgens mij heeft de tomaat beginnende neusrot. Dat schijnt te komen door te weinig kalk. Echter ik heb bij het planten van de tomaten kalk in het plantgat gestrooid. Moet ik nu weer kalk strooien of het dat geen zin meer?
Lees verder...
Forumonderwerp appelboom herkenning en dood blad

Gepubliceerd: 11 jun 2023

35 keer bekeken
Hi allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp wat voor een klokje is dit?

Gepubliceerd: 07 jun 2023

28 keer bekeken
Er zijn wat klokjes komen aanwaaien in mijn tuin. Ze zijn super mooi, dus ik wil ze proberen te houden. Het verspreidt zich als een malle onder de grond, dus dat lijkt niet zo moeilijk.
Lees verder...
Forumonderwerp struik- of stamtomaat (i.v.m. dieven)?

Gepubliceerd: 05 jun 2023

77 keer bekeken
Hoi allemaal, Na 100x googelen en over kenmerken lezen en deze bekijken weet ik het nog steeds niet, ik twijfel steeds weer: Zijn dit nou struik- of stamtomaten?
Lees verder...
Forumonderwerp zwarte vlekken op stam van mijn japanse esdoorn

Gepubliceerd: 31 mei 2023

111 keer bekeken
Hallo
Lees verder...
Forumonderwerp boomknoppen gaan niet open

Gepubliceerd: 24 mei 2023

93 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp tulpen in voortuin

Gepubliceerd: 06 mei 2023

68 keer bekeken
Vorig jaar had ik problemen door woekerend wild gras en heb ik de hele voortuin opgekuisd, alle planten eruit (Perovskia
Lees verder...
Tuininformatie hoe richt je je droomtuin in?

Gepubliceerd: 21 apr 2023

14 keer bekeken
Veel mensen vinden het heerlijk om lekker te gaan tuinieren. Dit is iets wat erg leuk en ontspannend kan zijn om te doen. Als je wilt gaan tuinieren, is het belangrijk om ervoor te zorgen dat je dit op de juiste manier aan kunt gaan pakken.
Lees verder...
Forumonderwerp mening/advies over trachycarpus fortunei

Gepubliceerd: 11 apr 2023

27 keer bekeken
Dag,
Lees verder...
Forumonderwerp boom drukt tegels omhoog

Gepubliceerd: 15 mrt 2023

61 keer bekeken
De wortels van de boom op de foto drukt op meerdere plekken de tegels van mijn terras omhoog.Wat voor boom is dit?
Lees verder...
Tuininformatie groene inspiratie nodig? dit zijn 3 unieke kamerplanten

Gepubliceerd: 22 feb 2023

12 keer bekeken
Planten zijn een van de beste toevoegingen aan elke kamer! Niet alleen brengen ze leven, kleur en natuur in huis, maar ze kunnen ook de luchtkwaliteit van je huis verbeteren.
Lees verder...
Forumonderwerp potroos

Gepubliceerd: 21 feb 2023

112 keer bekeken
Ik heb potrozen gekocht van 25 cm hoog kan ik ze nu in de volle grond zetten of is dat nog te vroeg?
Lees verder...
Forumonderwerp help mijn philodendron white princess!

Gepubliceerd: 18 feb 2023

55 keer bekeken
Hallo allemaal, Dit forum etc is voor mij helemaal nieuw. Maar ik ben erg wanhopig opzoek naar een antwoord op de vraag; wat is er aan de hand met mijn plant.  Het is een redelijk volle Philodendron met 1 full moon wit blad.
Lees verder...
Tuininformatie zo bereid jij je tuin voor op het voorjaar

Gepubliceerd: 08 feb 2023

11 keer bekeken
Het duurt nog even, maar voor we het weten beginnen de eerste vogeltjes weer te fluiten en kunnen we de dikke winterjas in de kast laten hangen.
Lees verder...
Forumonderwerp bladluis?

Gepubliceerd: 29 jan 2023

61 keer bekeken
Hallo! Ik heb binnen een kruidenbakje en nu heb ik kleine beestjes op mn basilicum. Ik denk dat het bladluizen zijn maar ben niet zeker, kan iemand dit bevestigen?
Lees verder...
Tuininformatie hoe snoei je een fruitboom?

Gepubliceerd: 11 jan 2023

86 keer bekeken
Er is iets verontrustends aan de tijd om je fruitboom wel of niet te knippen. En met knippen bedoel ik snoeien, maar in ieders gedachten is dit een substantiële en mogelijk brutale boomoperatie.
Lees verder...
Tuininformatie zo zorg je voor een warme en huiselijke sfeer in huis

Gepubliceerd: 18 nov 2022

19 keer bekeken
Een warme sfeer in huis heeft een grote invloed op hoe je je voelt. Het zorgt ervoor dat je je kunt ontspannen en even helemaal tot rust kunt komen. Vind je het lastig om zelf een warme, huiselijke sfeer aan te brengen?
Lees verder...