Zoeken

Type Titel Inhoud
Tuininformatie alles wat je moet weten over het verzorgen van coniferen

Gepubliceerd: 02 jun 2023

13 keer bekeken
Coniferen zijn prachtige, groenblijvende planten die veel worden gebruikt in tuinen en landschapsarchitectuur. Ze bieden privacy, structuur en schoonheid aan buitenruimtes.
Lees verder...
Tuininformatie alles wat je moet weten over het verzorgen van coniferen

Gepubliceerd: 02 jun 2023

136 keer bekeken
Coniferen zijn prachtige, groenblijvende planten die veel worden gebruikt in tuinen en landschapsarchitectuur. Ze bieden privacy, structuur en schoonheid aan buitenruimtes.
Lees verder...
Tuininformatie tips voor het inrichten van een nieuwe eetset voor in de tuin

Gepubliceerd: 07 dec 2022

21 keer bekeken
Ben jij opzoek naar een nieuw eetset voor in de tuin? Of staat er al een eetset en wil je deze een make-over gaan geven, lees dan vooral even verder voor leuke ideeën. 
Lees verder...
Tuininformatie welke plantenbakken passen het beste in jouw tuin?

Gepubliceerd: 12 jul 2022

24 keer bekeken
De bloempot en plantenbak heeft de afgelopen honderd jaar vele gedaanteverwisselingen ondergaan. Of het nu het materiaal is of de vorm, voor elke soort plant, tuin of inrichting is er wel een bijpassende plantenbak of bloempot te vinden.
Lees verder...
Forumonderwerp welke boom is dit in mijn voortuin?

Gepubliceerd: 15 apr 2020

63 keer bekeken
Hallo allemaal ,Ik ben onlangs een nieuwe woning betrokken en daar staat een boom(pje) in de voortuin.Ben heel erg benieuwd wat voor soort boom dit is? Zijn er kenners? :)
Lees verder...
Forumonderwerp cactus probleem

Gepubliceerd: 16 aug 2018

158 keer bekeken
Beste cactusliefhebbers
Lees verder...
Forumonderwerp erodium variabile bishop's form / reigersbek wanneer nieuw fris groen blad

Gepubliceerd: 31 jul 2018

171 keer bekeken
Hallo, Sinds mei dit jaar heb ik reigersbek gepoot in de volle grond. Nu na 3 maanden wordt het groene blad wat minder mooi en wordt de pol ook wat dunner. Hij bloeit her en der nog wel met roze bloemetjes.
Lees verder...
Forumonderwerp extreme zomer en planten verzorgen....

Gepubliceerd: 29 jul 2018

206 keer bekeken
Ik ben eigenlijk wel wat verbaasd, dat niemand problemen lijkt te hebben om de planten in de tuin levend te houden.
Lees verder...
Forumonderwerp iemand ervaring met helonias bullata?

Gepubliceerd: 25 feb 2016

22 keer bekeken
Ik heb deze moerasplant in mijn tuin, 8 jaar geleden gekocht op de Kwekerijdagen te Bingerden en 6 jaar moeten wachten op de bloei, maar dan heb je ook wat! Prachtige bloemen, die ook nog eens heerlijk subtiel geuren.
Lees verder...
Forumonderwerp welke plant is dit?

Gepubliceerd: 27 dec 2015

1 keer bekeken
Deze pol groeide in één seizoen uit. Hij begon dit voorjaar met enkele sprietjes. Dus een sterke groeier. De foto's zijn uit okt. maar hij staat er nog net zo fris bij, afmeting 60cm hoog, 90 breed. Helaas heeft hij niet gebloeid.
Lees verder...
Forumonderwerp net een nieuwe tuin en welke plant is dit

Gepubliceerd: 26 jul 2015

2 keer bekeken
Hoi Ik heb een woning gekocht en daar staat deze plant in de tuin. Ik ben een leek in planten en wil me graag verdiepen daarin. wie kan me helpen aan de naam van deze plant grt Chantal
Lees verder...
Forumonderwerp afgelopen nacht gestolen....

Gepubliceerd: 01 jun 2015

3 keer bekeken
Hallo Allemaal, afgelopen nacht is de rood omcirkelde plant uit mijn tuin gestolen. Ik kan er met mijn verstand niet bij dat iemand een plant steelt. Is dit z'n speciale plant dat deze het stelen waard is?
Lees verder...
Forumonderwerp mooi he?

Gepubliceerd: 25 mei 2015

3 keer bekeken
Hoi forumleden, graag wil ik jullie even mee laten genieten van deze prachtige enorme pioenrozen die nu in onze tuin staan te bloeien. Circa 25-30 cm in doorsnede! Iemand idee van de soort? Groet, Emiel
Lees verder...
Forumonderwerp advies gevraagd beplanting 2 grote bakken.

Gepubliceerd: 18 apr 2015

60 keer bekeken
Hallo lezers. Vorig jaar heb ik mijn hele tuin gerenoveerd (Juli) nu het voorjaar er aankomt zit ik met 2 nog hele lege grote bloembakken en ik heb nog geen idee wat ik er mee ga of moet doen.
Lees verder...
Forumonderwerp border maken

Gepubliceerd: 12 nov 2014

6 keer bekeken
Hallo, ik ben net nieuwe op dit leuke forum en heb een vraag. We hebben onze achtertuin opnieuw laten aanleggen. Tussenwoning. We hebben een vijver dwars in de tuin laten maken welke doorloopt de tuin van de buren in.
Lees verder...
Forumonderwerp welke plant is dit?

Gepubliceerd: 01 sep 2014

0 keer bekeken
Ik heb een nieuwe plant in mijn tuin. Ik weet niet meer hoe ik eraan kom maar ik denk met de open tuinendagen van Groei en Bloei bij ons in de
Lees verder...
Forumonderwerp orchidee uitgebloeid

Gepubliceerd: 07 jul 2014

67 keer bekeken
Hallo allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp welke plant is dit

Gepubliceerd: 07 jul 2014

0 keer bekeken
Deze plant/bloemen staan zomaar ineens in onze tuin, nog een tweede exemplaar aanwezig...wat is dit?
Lees verder...
Forumonderwerp hedychium/gemberplant

Gepubliceerd: 04 jul 2014

47 keer bekeken
''waterdruppeltjes'' op de knoppen is dat gunstig? Is dat suikerafscheiding net als bij de Phalaenopsis bijv.?
Lees verder...
Forumonderwerp welke struik is dit?

Gepubliceerd: 18 jun 2014

0 keer bekeken
Hallo allemaal, Wij hebben sinds gisteren een nieuwe woning met tuin. We hebben deze struik / plant gezien. Kan iemand mij uitleggen welke plant dat is? Alvast bedankt :) Groet, Freddy Meijer
Lees verder...
Forumonderwerp welke plant?

Gepubliceerd: 01 jun 2014

5 keer bekeken
Ik ben in een nieuw huis komen wonen en er staan een aantal planten in de tuin die ik niet ken. Welke planten zijn dit?
Lees verder...
Forumonderwerp wie weet welke plant dit is?

Gepubliceerd: 20 apr 2014

2 keer bekeken
Hallo, wij hebben pas een nieuw huis en in onze tuin duikt overal deze plant op. Weet iemand hoe de plant heet?
Lees verder...
Forumonderwerp kalanchoe wendy

Gepubliceerd: 05 jan 2014

65 keer bekeken
mijn allereerste wapenfeit(bonchikes niet meegerekend)de eerste die ik volledig zelf heb gekweekt en gevormd.ongeveer 2,5 jaar geleden gestektvoor eenieder zal het mischien nie byzonder zijn,maar ik heb deze dus
Lees verder...
Forumonderwerp esdoorn snoeien

Gepubliceerd: 26 okt 2013

108 keer bekeken
Afgelopen zomer hebben we behoorlijk wat gedoe gehad met onze buren over de esdoorn in onze tuin.
Lees verder...
Forumonderwerp planten

Gepubliceerd: 13 okt 2013

0 keer bekeken
Weet er iemand welke plant/bloem dit is?
Lees verder...
Stel een tuinvraag